انواع دیگ بخار برای صنعت آرایش

یکی از مهمترین وسیله ها و دستگاه هایی که در صنعت آرایشی از آن استفاده می شود دیگ های بخار می باشد. این دستگاه ها برای سیستم گرمایشی و همچنین به عنوان یکی از بهترین تمیز کننده ها مورد استفاده قرار می گیرد. ساخت و تولید لوسیون ها و کرم ها یک فرایند امولاسیون می باشد. در این فرایند ترکیب موم، روغن و یا چربی مورد استفاده قرار می گیرد که آنها را با یک جزء آب و ماده امولاسیون ترکیب می کنند. این کار به وسیله درب یک مخزن بزرگ انجام می شود که حرارت درون مخزن را تا 158  درجه بالا می رود.

توزیع کردن یکنواخت و یا کنترل کردن دقیق دما برای اینکه از سوختن مواد آرایشی جلوگیری شود در این صنعت در مورد دستگاه ها و دیگ های بخار اهمیت بسیار زیادی دارد. گرما درون این دیگ ها باید به گونه ای پخش شود که به صورت مساوی آن را در هر یک از بخش های دیگ بتوانید دریافت نمایید. نقاط داغ به وسیله این دستگاه کاهش پیدا می کند، چرا که موجب آسیب دیدن و سوزاندن مواد آرایشی خواهد شد. در تولید کردن مواد آرایشی باید بدانید که دیگ های حرارتی جایگزین فرایند گرمایشی المنت های برقی شده اند. از دیگ ها برای تامین نمودن گرمای غیر مستقیم که بیشتر از 90 درجه است استفاده می کنند.

بخار

بخار

کاربرد بخار برای تولید اسانس های آرایشی

در بسیاری از کشورها برای تقطیر کردن اسانس ها به طور معمول از روش تقطیر به صورت نوبتی استفاده می کنند. دستگاه های تقطیر برای روغن هایی که از گیاهان دارویی استخراج می شود مورد استفاده قرار می گیرد. هر یک از گیاهان دارویی را با استفاده از این دستگاه به وسیله بخار اسانس گیری می کنند. استفاده از دیگ های حرارتی برای اسانس گیری گیاهان دارویی اهمیت بسیار زیادی دارد که شما باید یکی از انواع دیگ ها را بر اساس ظرفیت و حجم اسانسی که گیاهان دارویی ارائه می دهند مورد استفاده قرار دهید.

در مقیاس نیمه صنعتی باید بدانید که به طور معمول دیگ هایی با ظرفیت سه الی پنج متر مربع را مورد استفاده قرار می دهند. البته که شما می توانید از دیگ های بزرگ تر هم استفاده کنید.

از دیگ بخار برای صنایع آرایشی جهت استخراج کردن اسانس های گیاهی استفاده بسیار زیادی می شود. از این اسانس ها برای تولید نمودن مواد آرایشی، شوینده ها و ادکلن ها استفاده های خاصی می نمایند. شما باید به خوبی بدانید استفاده کردن بیش از اندازه از ظرفیت دیگ ها اصلا صحیح نمی باشد، چرا که حرکت کردن حرارت درون دستگاه با اشکال مواجه می شود و مشکلاتی را در استخراج کردن اسانس به وجود می آورد. با این وجود بعد از تکمیل کردن ظرفیت دیگ در آن را باید ببندید و لوله را به سردکن وصل نمایید.

بعد از اینکه دستگاه به کار افتاد حرارت تشکیل شده درون آن به فضایی بزرگ تر منتقل می شود. فشار آن از 400 تا 700 کیلو پاسکال تا حدود 10 کیلو پاسکال کمتر می شود همچنین باید بدانید در صورت برخورد با اندام های سرد گیاه هم دمای آن کاهش پیدا می کند.

بخار

کاربرد بخار به عنوان تمیز کننده

بسیاری از انواع مواد شوینده را با استفاده از دیگ های حرارتی تولید می نمایند که شما می توانید بسیاری از مواد شوینده مانند صابون ها را با استفاده از این دستگاه تولید نمایید. ضایعات جامدی که به وسیله پردازش های دستگاه ها ایجاد می گردند موجب مشکلات ایمنی بهداشتی می شوند.

بنابراین آنها باید حالت جامدی خود را از دست بدهند. دستگاه های آب که شستشوی سنتی به وسیله آنها انجام می شود ممکن است برای رفع مشکل به خوبی عمل نکنند. به همین دلیل شما برای تمیز کردن سریع و ایمن باید تنها یکی از دستگاه های مدار برقی را مورد استفاده قرار دهید. برای اینکه زباله های فرایندها را از بین ببرید نیاز است که دستگاه ها را به خوبی تمیز نمایید و روش های نگهداری از آنها را بدانید.

زمان خریداری و استفاده از انواع دیگ های بخار برای تولید مواد شوینده و تمیز کننده باید به خوبی ظرفیت دستگاه را بررسی کنید. اینکه ظرفیت دستگاه با حجم تولیدات شما برابر باشد اهمیت بسیار زیادی دارد. آن دسته از انواع دستگاه هایی که بیشتر از حد معمول ظرفیت دارند را شما باید با مقدار مواد بیشتری مجهز کنید. اگر شما می خواهید یکی از انواع دیگ های حرارتی را برای صنایع آرایشی خریداری کنید باید به خوبی کاربرد آن را بدانید. اینکه در مورد کارایی و شیوه کار کردن هر یک از دستگاه ها برای اهداف متنوع آشنایی لازم را به دست آورید اهمیت بسیار زیادی دارد.

در صورتی  که شما می خواهید این دستگاه ها را برای صنایع آرایشی خریداری کنید بهتر است که با کارشناسان و مشاوران فروش دیگ ها مشورت کنید. آنها به خوبی می توانند شما را برای خریداری و نصب هر یک از دیگ ها راهنمایی کنند تا انتخاب مناسبی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Button
× واتساپ