امروزه دیگ بخار در کارواش ها جهت شستشو جایگاه ویژی پیدا کرده است . بدین صورت برای اطپز بین بردن لکه ها و تمیزی بدنه ماشین از بخار استفاده می کنند. استفاده از بخار جهت شستشو ماشین در چند سال اخیر فراگیر شده است و از طرفی مردم نیز برای شستشو ماشین در کارواش درخواست کارواش بخار یا شستو با بخار را دارند. کاربرد دیگ بخار در کارواش جهت خروج بخار برای تمیز کردن می باشد. اما سوال اینجاست چرا کارواش بخار؟ کاربرد دیگ بخار در کارواش صرفا برای تمیز کردن بدنه ماشین می باشد؟ ادامه دیگر کاربرد دیگ بخار در کارواش را بیان می کنیم.

دیگ بخار

مزایای استفاده از کارواش بخار در شستشوی خودرو

چرا بخار در مقایسه با دیگر کارواش ها دارای مزایای بسیار زیادی از جمله: خستگی کمتر کارگرها، سرعت شستشو بالا (کاهش زمان انتظار مشتری و کاهش صف های طولانی) مصرف کم آب، کیفیت بالای شستشو، مقدار پس آب کمتر نسبت به کارواش ای دیگر، استفاده بصورت ثابت و سیار، ضد باکتری، خاصیت استریل کردن، از بین بردن بو، عدم آسیب به قطعات ماشین در امر موتورشویی

در کدام بخش کاربرد دیگ بخار در کارواش بیشتر حس میشود؟

کاربرد دیگ بخار در کارواش صرفا برای روشویی و از بین برد کثیفی های بدنه ماشین براق کردن جزئی ماشین نیست. بلکه کاربرد دیگ بخار در کارواش جهت شستشو داخل ماشین (صفرشویی)، شستشو موتور ماشین (موتورشویی) شستشو رینگ ماشین، شستشو صندوق عقب، از بین بردن کثیفی ها از روی گلگیر ماشین و زیر ماشین می باشد؛ همچنین بخار داخل اتومبیل را میکروب زدایی میکند و محیط را برای کودکان ایمن میکند، در ادامه در مورد دیگر کاربرد دیگ بخار در کارواش توضیح داده می شود.

کاربرد دیگ بخار در کارواش جهت شستشو داخل ماشین

شستشو داخل ماشین یا صفرشویی ماشین با بخار باعث از بین رفتن باکتری ها و سیاهی های روی کنسول و درب ماشین می شود. در کارواش ها اکثرا برای از بین بردن این کثیفی ها از واکس استفاده می کنند. که باعث براق شدن و چرب شدن کنسول و فرمان ماشین نیز می شود. اما باتوجه به کاربرد دیگ بخار در کارواش جهت شستشو داخل ماشین دیگر نیاز به استفاد از وکس جهت از بین بردن کثیفی ها نیست. بخار قابیلت استریل کردن نیز دارد. استفاده از بخار در داخل ماشی باعث استریل شدن کامل ماشین و از بین رفتن بوی بد داخل ماشین می شود. از طرفی میتوان دریچه های ماشین را با بخار عاری از هرگونه گرد و خاک کرد.

نکته: تمیز کردن داخل کانال های خودرو با عث میشود. تا میکروب های داخل آن به بیرون سرایت نکند. و از بروز آسم و مشکلات ریوی مخصوصا برای کودکان جلوگیری نماید.

دیگ بخار کارواش

کاربرد دیگ بخار در کارواش جهت شستشو موتور ماشین

شستشو موتور ماشین باعث افزایش راندمان آن می شود. بدلیل اینکه روغن های سوخته و کثیفی های روی موتور ماشین باعث جلوگیری از عملکرد صحیح موتورماشین میشود. در کارواش آب دغدغه موتورشوی وجود داشت بدلیل اینکه آب به قطعات داخل موتور ماشین آسیب وارد می کند. و رطوبت آن باعث زنگ زدگی قطعات می شود از طرفی امکان دارد به سیستم برقی ماشین آسیب برساند. اما بخار هیچ آسیبی به قطعات داخل موتور ماشین وارد نمیکند و در کمترین زمان بدون هیچ آسیبی باعث از بین رفتن روغن های سوخته و کثیفی های روی قطعات موتور ماشین می شود.شستشوی موتور ماشین با بخار به طور قابل توجهی بروز حوادث ناشی از آتش سوزی موتور را کاهش می دهد.شستشوی موتور ماشین با بخار می تواند ظاهر موتور را بهبود بخشد. و ارزش آن را برای فروش مجدد بالا ببرد.

کاربرد دیگ بخار در کارواش جهت رینگ ماشین

بخار دارای قابلیت پاک کنندگی بالا و دسترسی بالا می باشد. کاربرد دیگ بخار در کارواش جهت رینگ شویی بدین صورت می باشد. که رینگ ماشین را علاوه بر شستشو براق نیز می کند. شستشو رینگ ماشین با بخار هیچ لکه آب روی رینگ ماشین بجا نمیگذارد. بعضی افراد معتقدند که تمیز کردن موتور خودرو، تلاشی برای پوشاندن نواقص آن است. ما طور دیگری می اندیشیم. یک موتور ماشین تمیز این پیام را ارسال می کند: این ماشین به خوبی نگهداری شده، دوست داشته شده و محافظت شده است، بنابراین برای یک دوره طولانی تر زیبا و کاربردی خواهد بود.

کاربرد دیگ بخار در کارواش جهت شستشو صندوق عقب ماشین

در اکثر موارد در کارواش ها امکان شستشو صندوف عقب ماشین وجود ندارد. بدلیل اینکه آب داخل صندوق جمع می شود و نمیتوان آب را براحتی از صندوق عقب ماشین پاک کرد در نیجه از شستشو صندوق عقب خوداری می شود. اما با بهر گیری از کاربرد دیگ بخار در کارواش جهت شستشو صندوق عقب ماشین میتوانید به راحتی صندوق عقب ماشین را هاری از هر گونه کثیفی کنید.

کاربرد دیگ بخار در کارواش بصورت ثابت و سیار

باتوجه به برتری های کارواش بخار نسبت به کارواش های دیگر و فراگیر شدن کارواش سیار(کارواش در محل، کارواش درب منزل، کارواش آنلاین) امروزه از دیگ بخار در ابعاد کوچک جهت کارواش بخار سیار نیز استفاد می شود. تا از مزایای کارواش بخار بصورت سیار استفاده کرد. کارواش سیار و کاربرد دیگ بخار در کارواش سیار بسیار گسترده می باشد. که در مقاله های بعدی به آن می پردازیم.

کاربرد دیگ بخار در کارواش جهت تمیزکردن گلگیر و زیر ماشین

گل پخش کن و گلگیر ماشین همیشه دارای گل های خشک شده می باشد. تمیز کردن گل های خشک شده بسیار زمان بر است. اما با استفاده از بخار میتوان در کمترین زمان گل های روی گلگیر و گل پخش کن را از بین برد و آن را عاری از هرگونه کثیفی کرد. شستشو کف ماشین نیز کاری بسیار دشوار است. و در قدیم با از جک های کارواش یا حفر چاله برای زیرشویی ماشین استفاده میکردند. اما امروز باوجود تجهیزات بروز در صنعت تجهیزات کارواش میتوانید با استفاده از لنس زیرشویی به راحتی اقدام به شستشو زیر ماشین کنید.

مقایسه کارواش سنتی (آب پر فشار) و کارواش بخار

در کارواشهای سنتی که با آب فشار قوی یا همان استفاده از واتر جت، میزان آب مصرفی بشدت افزایش میکند بطوری که برای هرخودرو نزدیک به صد لیتر آب مصرف میشود ولی با استفاده از کارواش بخار میتوان مصرف آب را بشدت کاهش داد؛ ای یکی از عواملی که گرایش کارواش داران را به استفاده از بخار جلب کرده است و تنوع گسترده ای در کاربرد دیگ بخار در کارواش ایجاد کرده است.

افزایش راندمان در بخارشویی

افزایش راندمان در بخارشویی باعث شده تا هزینه های کارواشهای بخار بشدت کاهش یابد و این نوع از شستشو را میتوان با قیمت پایین تر و حاشیه سود بیشتر انجام داد و رضایت مشتریان را برآورده نمود. اگر این دستگاه ها را با مواد نانو شوینده استفاده نمایید، حتی مرحله کف مالی را نیز می توان حذف نمود و خودروهای بیشتری را در مدت زمان مشخص، شستشو نمود. در کارواش سنتی حدود بیست دقیقه زمان میبرد تا روشویی خودرو انجام شود ولی در کارواش بخار این زمان به نصف کاهش می یابد و این امر نیز یک نمونه دیگر از کاربرد دیگ بخار در کارواش محسوب میشود.

نتیجه گیری

امروزه بسیاری از کارواشها میخواهند خدمات خود را با کمترین هزینه و در کمترین زمان ممکن به مشتریان ارائه نمایند. و استفاده از دیگ بخار و بویلر صنعتی میتواند به این خواسته تحقق بخشد و خدمات شستشوی خودرو را بصورت ثابت و سیار (کارواش خودرو در محل) راه اندازی نمود. تنواع گسترده کاربرد دیگ بخار در کارواش باعث شده تا استقبال زیادی از دستگاههای کارواش بخار بوجود آید. از مزایای استفاده این محصول در شستشوی خودرو میتوان به انجام صفرشویی، موتورشویی، روشویی و داخل شویی خودرو اشاره نمود. که از مزایای استفاده از دیگ بخار در هر کدام از این فرآیندها میتوان به کاهش هزینه های کارواشها، افزایش سود، کاهش زمان شستشوی خودرو و کاهش مصرف انرژی و بهینه شدن راندمان نظافت خودرو. با استفاده از بخارشویی اشاره نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Button
× واتساپ