آشنایی با پاتیل صنعتی با بخار

پاتیل‌های صنعتی و حرفه‌ای، از مهم‌ترین تجهیزات آشپزخانه هر رستورانی به شمار می‌آید. تامین گرمایش این پاتیل‌ها به رو‌ش‌های مختلفی صورت می‌گیرد که به نمونه‌ای از آن می‌توان به پاتیل صنعتی با بخار اشاره کرد. شایان ذکر است که پاتیل‌های صنعتی، از آنجایی که در شکل‌ها و مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند، با مواد مختلفی نیز تولید می‌شوند. اگرچه پاتیل‌های صنعتی ضد زنگ در پخت و پز حرفه‌ای بیشتر توصیه می شوند، با این حال، پاتیل‌های آلومینیومی به دلیل قیمت و رسانایی بالا، بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند. در واقع، رسانایی آلومینیوم یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که از سوی رستوران‌ داران مورد توجه قرار می‌گیرد. جهت کسب اطلاع بیشتر در نقش بخار در پاتیل‌های صنعتی پیشنهاد می‌کنیم ما را تا انتهای مطلب همراهی بفرمایید.

پاتیل صنعتی با بخار

اکثر افراد از اهمیت و نقش پاتیل‌های صنعتی با بخار در صنعت غذا و نوشیدنی بی اطلاع هستند! در نظر داشته باشید که  کارخانه‌های گوشت، کارخانه‌های فرآوری طیور و سایر شرکت‌های فرآوری مواد غذایی به شدت به بخار دیگ برای عملکردهای مختلف متکی هستند. دیگ‌های بخار، می‌توانند بخاری گرم شده را در فشار بالا تولید نمایند. این دیگ‌ها می‌توانند گرمای چندین قطعه از تجهیزات آشپزخانه را تامین کنند. شایان ذکر است که انتخاب یک ژنراتور و دیگ بخار مناسب برای آشپزخانه‌های صنعتی به عوامل زیادی بستگی دارد که به نمونه‌ای از آن می‌توان به تعیین این مساله که برای تولید به چه مقدار بخار نیاز می‌باشد، اشاره کرد. هنگامی که این گزینه‌ها سنجیده شوند، انتخاب ژنراتور مناسب ساده خواهد بود!

دیگ بخار،  چالش های پیش روی پردازنده های غذا

هر چند گرمای بخار اهداف بسیاری را در صنعت فرآوری مواد غذایی محقق می‌سازد، با این حال، این پاتیل‌های صنعتی با بخار از چالش‌های خاص خود برخوردار می‌باشند.  اکثر تولید کنندگان مواد غذایی در 24 ساعت شبانه روز، نیازمند بخار نمی‌باشند. در عوض، تقاضا برای بخار در طول خطوط تولید آنها در ساعات مختلف روز متفاوت است. با این حال، بیشتر پاتیل‌های معمولی برای گرم کردن و خنک شدن نیاز به ساعت‌ها توقف دارند، به این معنی که کارخانه‌های فرآوری مواد غذایی باید دیگ‌های خود را حتی زمانی که تقاضای بخار به حداقل می‌رسد، روشن نگه دارند. این البته منجر به کاهش بهره وری انرژی، هزینه های سوخت بالاتر و حتی مشکل در رعایت استانداردهای انتشارات گازهای گلخانه‌ای در برخی مناطق می شود. بنابراین، لازم است که  در انتخاب این دیگ‌های بخار ، حتما انواع مدرن و پیشرفته‌تر آن (به منظور بهبود کارایی و بهره‌وری)  مدنظر قرار گیرد.

نقش گرمای بخار در پاتیل‌های صنعتی

گرمای بخار به طرق مختلف نقش مهمی در تولید مواد غذایی با استفاده از پاتیل‌های صنعتی (پاتیل صنعتی با بخار)  دارد که در ادامه به مهم‌ترین موارد آن پرداخته می‌شود:

  • کاهش خطرات میکروبیولوژیکی: به طور کلی، خطرات ذاتی آلودگی میکروبیولوژیکی روی یا درون خود غذاها وجود دارد. و باکتری‌ها و میکروب‌های بیشماری موجب بیماری‌های ناشی از غذا می شوند. پاستوریزاسیون با بخار روشی موثر برای کنترل خطرات میکروبی فرآوری مواد غذایی است. استفاده از پاتیل صنعتی با بخار ، انجام این فرآیند را بسیار آسان می‌کند.
  • پخت و پز و خشک کردن: برخی از شرکت های فرآوری مواد غذایی قبل از اینکه غذایشان برای عموم مردم آماده شود، پخت و پز زیادی انجام می‌دهند. در حالی که روش‌های زیادی برای طبخ یا پیش‌پز غذا وجود دارد، انجام این کار از طریق پاتیل‌های صنعتی با بخار و آب داغ تولید شده توسط دیگ‌های بخار، یکی از بهترین راه‌ها برای اطمینان از نرم بودن و هضم آسان غذا پس از رسیدن به دست مصرف‌کنندگان می‌باشد. فرآیندهای پیچیده تر مانند پخت و خشک کردن برخی از محصولات غذایی نیز به بخار نیاز دارند. شایان ذکر است که از آنجایی که فرآوری مواد غذایی معمولا یک عملیات در مقیاس بزرگ است، حجم زیادی از بخار و آب گرم حداقل در برخی مواقع مورد نیاز است.

بهترین مرکز خرید پاتیل صنعتی با بخار

در نهایت لازم به یادآوری است که در صورت نیاز به خرید پاتیل صنعتی با بخار، می‌توانید با کارشناسان فروش این مرکز تماس بگیرید. این مجموعه از جمله مراکز با سابقه در توزیع تجهیزات تامین بخار در صنایع فرآوری مواد غذایی است که توانسته است وفاداری بسیاری از مشتریان را به مجموعه خود جلب نماید. بنابراین، در خرید از این مجموعه تردید نداشته و با اطمینان خاطر، سفارش خود را ثبت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Button
× واتساپ