استیم بخار چیست  ؟

بسیاری از افراد شاید به خوبی در مورد استیم بخار و کارایی آن اطلاعاتی نداشته باشند. شما باید بدانید که این نوع از سیستم بخار به عنوان ولوهای اتوماتیک شناخته می شوند. این سیستم میعانات گازی بخار مایع را فیلتر می کند و از آن برای صنایع متنوعی استفاده می نماید. در صنعت از بخار برای منظم کردن سیستم گرمایش دستگاه ها استفاده می کنند. در واقع بهتر است بدانید به عنوان نیروی محرکه برای بالا بردن توان مکانیکی از بخار استفاده بسیار زیادی می شود. تله های بخار و یا همان استیم ها برای چنین کاربردهایی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند که از تلف نشدن بخار اطمینان به دست آورید.

استفاده از استیم بخار در بیشتر صنایعی که به نیروی گرمایش نیاز دارند ضروری می باشد. در واقع شما می خواهید در صنعت مورد نظرتان سیستم گرمایشی به بهترین شکل ممکن کار کند باید یکی از انواع این دستگاه ها را برای نگهداری بخار مورد استفاده قرار دهید. موسسه ملی آمریکا استفاده از این دستگاه ها را در هر صنعتی واجب و ضروری می شمارد. بسیاری از  انواع این دستگاه ها گازی غیر قابل تراکم را برای نگه داشتن بخار به بهترین شکل ممکن قادر هستند عبور دهند.

استیم بخار

استیم بخار

چرا استفاده از استیم بخار در صنعت ضروری می باشد ؟

شما باید بدانید که استیم بخار ها به عنوان یک کتری پوشش دار در صنعت مورد استفاده قرار می گیرند. در واقع آنها لایه ضخیمی دارند که هر یک از لایه های آنها پوشش دهی بی نظیری را در نگه داشتن بخار ایجاد می کنند. برخی از مهمترین مزیت ها و ضرورت هایی که استفاده این دستگاه در صنعت را نشان می دهد عبارت است از :

  1. زمانی که بخار وارد دستگاه می شود محصولی که درون استیم بخار وجود دارد به آرامی گرم خواهد شد. در واقع گرم کردن هر یک از محصولات مورد نیاز در صنعت با استفاده از این دستگاه انجام می شود.
  2. زمانی که بخار اقدامات لازم را در صنعت انجام می دهد، سپس دستگاه بخار را از صورت متراکم شده به حالت مایع تبدیل می کند. بخار مایع به دست آمده درون دستگاه یکبار دیگر باید تمامی روند حرکتی را طی کند تا به بهترین شکل ممکن روند حرکتی اش آغاز شود.
  3. مساحتی که مربوط به سطح انتقال حرارت است به آرامی شروع به کم شدن می نماید، چرا که بخار مایع از درون آن تولید می شوند. بر همین اساس پس از اقدامات لازم بخار مایع از درون آن خارج خواهد شد.
  4. اگر تخلیه کردن بخار مایع یا میعانات به وسیله باز کردن یکی از پیچ ها دستگاه انجام شود نشت کردن بخار را شما درون دستگاه مشاهده می کنید. بنابراین در صورتی که به بخار در صنعت نیاز دارید و یا می خواهید فشار بخار را کمتر کنید تا از آسیب های احتمالی جلوگیری نمایید باید یکی از ولوهای دستگاه را باز نمایید.

ویژگی های استیم بخار :

در این چند سال به دلیل کاربرد و مزیت های بسیار زیادی که استیم بخار داشته است بیشتر صنایع از آن استفاده زیادی داشته اند. این دستگاه انواع متنوعی دارد که هر یک از صنایع بر اساس نیاز خود یکی از انواع آنها را می توانند خریداری کنند. ظرفیت های آنها باید بر اساس حجم بخار و میعانات صنعت باشد. شما زمانی که می خواهید این دستگاه را خریداری کنید باید به خوبی برخی از ویژگی های آن را در نظر داشته باشید. در این صورت قادر خواهید بود که بهترین نمونه آنها را خریداری نمایید. برخی از ویژگی های مهمی که این دستگاه دارد و شما زمان خریداری باید به خوبی آنها را در نظر داشته باشید عبارت است از :

.

  1. تخلیه کردن میعانات درون استیم بخار باید به بهترین نحو ممکن انجام شود. اینکه دستگاه بتواند به صورت کامل میعانات را خارج کند اهمیت بسیار زیادی دارد و شما زمان خریداری دستگاه باید به خوبی این ویژگی آن را در نظر داشته باشید. برخی از دستگاه ها که کیفیت مناسبی ندارند ممکن است میعانات را به صورت کامل از دستگاه خارج نسازند و همین مسئله موجب می شود دستگاه رسوب بگیرد.
  2. اینکه دستگاه نشت بخار نداشته باشد از دیگر نکات بسیار مهمی است که شما باید زمان خریداری دستگاه به خوبی آن را در نظر داشته باشید. بدون شک شما در صنعت خود می خواهید مدت زمان زیادی این دستگاه را مورد استفاده قرار دهید. بنابراین باید از کیفیت آن اطمینان خاطر داشته باشید. اینکه دستگاه نشت بخار نداشته باشد را نیاز است در ابتدای خرید به خوبی بررسی کنید.
  3. اینکه دستگاه قادر باشد گازهای غیر قابل تراکم درون هوا را به خوبی و با بهترین شیوه تخلیه کند هم اهمیت بسیار زیادی دارد و شما زمان خریداری دستگاه استیم بخار باید به خوبی این مسئله را در نظر داشته باشید.

4. دستگاه دارای انواع متنوعی می باشد که شما زمان خریداری هر یک از آنها باید به خوبی ظرفیت شان را بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Button
× واتساپ