بررسی انواع ماشین آلات کارواش بخار و کاربرد آنها

امروزه و با پیشرفت تکنولوژی، بسیاری از مردم برای شستشوی ماشین ها و یا وسایل دیگر، از روش های دستی استفاده نمی کنند. انجام شستشوی ماشین و دیگر وسایل به صورت دستی، می تواند کاری پر مشقت، زمانبر و طاقت فرسا باشد. ارائه انواع ماشین آلات کارواش بخار توسط صنایع باعث شده تا افراد زمان و هزینه کمتری صرف این قبیل کارها کنند. ماشین های کارواش بخار به طور کلی به سه دسته بویلری و ژنراتوری و نانو تقسیم می شوند. این انواع ماشین در دسته ها و ظرفیت های مختلف ساخته شده و در دسترس مردم قرار می گیرند. در این محتوا قصد داریم به بررسی انواع این تجهیزات و کاربردها و خصوصیات آنها بپردازیم. پس ما را همراهی کنید.

بررسی خصوصیات و ویژگی های ماشین آلات کارواش بخار بویلری

همانطور که از اسم اینگونه ماشین های کارواش بخار پیداست، آنها درون بدنه خود یک مخزن بویلر یا دیگ بخار در ظرفیت های محدود دارند که بخار مورد نیاز برای شستشو را تامین می کنند. ساختار این انواع ماشین آلات کارواش بخار به صورت یک دیگ بخار واتر تیوب طراحی شده است. دیگ بخار موجود در این کارواش ها، باید کاملا پر شود سپس حرارت المنت ها باعث جوشیدن آب دیگ و ایجاد بخار خواهد شد. این بخار از طریق نازل از دستگاه خارج شده و در شستشوی خودرو یا دیگر وسایل مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع ماشین آلات کارواش بخار

بررسی خصوصیات و ویژگی های ماشین آلات کارواش بخار ژنراتوری

در این انواع ماشین آلات کارواش بخار به جای دیگ بخار از ژنراتور برای تولید بخار لازم استفاده می کنند. ایت دستگاه های کارواش بخار، نمونه های مدرن تری نسبت به انواع بویلری هستند و مزیت های خاصی نیز دارند. این دستگاه ها به طور ویژه ای برای شستشوی وسایلی مانند فرش، مبلمان و… نیز مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه به بعضی از مهمترین مزیت های کارواش های بخار ژنراتوری اشاره خواهیم کرد.

  • سرعت بالا: در دستگاه های کارواش ژنراتوری، بخار خیلی سریع تشکیل شده و فرآیند بخار دهی دستگاه، با سرعت بیشتری انجام می شود. بنابراین شما می توانید عملیات شستشو را در مدت زمان کوتاه تری انجام دهید.
  • سبکی وزن و قابلیت جابجایی آسان: دستگاه های ژنراتوری کارواش بخار، به دلیل سبکی وزن، می توانند به راحتی جابجا شوند.
  • ایمنی بالاتر: به دلیل وجود دیگ بخار در ساختار انواع ماشین آلات کارواش بخار بویلری، ممکن است حین شستشو، موارد خطرناکی مانند انفجار رخ دهد. اما ایمنی دستگاه های ژنراتوری کارواش بسیار بالاست و با آسودگی خاطر می توانید از آنها استفاده کنید.
  • عدم نیاز به متخصص برای نصب و راه اندازی: دستگاه های کارواش بخار ژنراتوری، راه اندازی و نصب بسیار آسانی دارند و شما می توانید به راحتی و بدون نیاز به صرف هزینه برای متخصص فنی عملیات نصب این کارواش ها را به تنهایی انجام دهید.

انواع ماشین آلات کارواش بخار

بررسی خصوصیات و ویژگی های کارواش های نانو بخار

کارواش های نانو بخار نیز از جدیدترین و مدرن ترین انواع ماشین آلات کارواش بخار به شمار می روند. این کارواش مانند کارواش های بویلری عمل می کند. تنها تفاوت این کارواش در مقایسه با دستگاه های بویلری، استفاده از مواد شوینده نانویی خاص در آن است. مواد شوینده نانویی مورد استفاده در این دستگاه های کارواش بخار، هیچ گونه ماده شیمیایی در خود ندارند و به قطعات داخلی ماشین، یا بافت صندلی اتاق ماشین آسیبی نمی رسانند.

این کارواش های نانو بخار، به دلیل قدرت شویندگی بالا در مصارف خانگی نیز می توانند مورد استفاده قرار گیرند. شستشوی قالی، فرش، مبلمان و… از جمله کاربردهای این انواع ماشین کارواش بخار در منازل است. از طرفی، مواد نانویی مورد استفاده در قسمت شستشوی این کارواش ها، کاملا با محیط زیست سازگار است و هیچ آسیبی به آن وارد نخواهد کرد.

نکاتی در مورد قیمت انواع ماشین آلات کارواش بخار

به طور کلی می توان گفت، انواع بویلری ماشین های کارواش بخار، نسبت به انواع ژنراتوری از قیمت بالاتری برخوردار هستند. این تفاوت قیمت بیشتر به دلیل ظرفیت بیشتر مخزن کارواش هایی بویلری می باشد. شما بنا بر نیاز خود می توانید کارواش مورد نظر خود را انتخاب نموده و از مزایای منحصر به فرد آن بهره لازم را ببرید. انواع ماشین آلات کارواش بخار بر حسب ظرفیت مخزن، نوع ماشین و نوع سوخت تعیین قیمت می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Button
× واتساپ