خرید دیگ روغن داغ- کاربرد دیگ روغن

برای خرید دیگ روغن داغ ، لازم است که در ابتدا اطلاعات کامل و جامعی در مورد این وسیله داشته باشید. دارا بودن اطلاعات کافی؛ به شما در خرید دیگ روغن داغ کمک زیادی می‌کند. از این رو ما در اینجا سعی کردیم؛ اطلاعاتی مفیدی را در ارتباط با این وسیله صنعتی، بیان کنیم.

 

دیگ روغن داغ چیست؟

دیگ روغن داغ، یک دستگاه صنعتی کاربردی است که به منظور ایجاد حرارت، ساخته شده است. گرما و حرارت تولید شده توسط بویلرهای روغن داغ؛ معمولا در میزان بالایی است. همین امر مهم‌ترین ویژگی‌ای است که دیگ روغن داغ را با دیگ آب گرم متفاوت می‌کند.

دیگ آب گرم و همچنین دیگ بخار، به طور در سیستم‌های گرمایشی برای ایجاد حرارت، گرم کردن آب و محیط استفاده می‌شوند. اما در مواردی که نیاز به درجه حرارت بالایی باشد، به جای دیگ آب گرم، باید از دیگ روغن داغ استفاده ‌شود.

در دیگ های آب گرم، حرارت تولید شده توسط مشعل‌‎های دیگ به آبی که در لوله‌ها در حرکت است؛ منتقل می‌شود. اما در دیگ روغن داغ، این حرارت به روغن، انتقال داده می‌شود و بدین شکل گرمای بیشتری تولید می‌شود.

خرید دیگ روغن داغ در صنایعی که به درجه حرارت بالایی نیاز دارد، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در ادامه به اجزای تشکیل دهنده این نوع از دیگ و همچنین کاربردهای آن اشاره می‌کنیم.

روغن دیگ از چه اجزایی تشکیل شده است؟

اجزا تشکیل دهنده روغن داغ، موضوعی است که در این بخش به آن می‌پردازیم. دیگ روغن داغ از اجزای متعددی تشکیل شده است که ویژگی ‌ها و وظایف خاص هر کدام از این اجزا در کنار یکدیگر؛ عملکرد دیگ روغن داغ را رقم می‌زند.

اجزا دیگ روغن؛ شامل موارد زیر است:

  • مشعل
  • صافی
  • ترموتر
  • لرزه گیر
  • ترموستات
  • پمپ
  • الکتروپمپ
  • پرشر سوئیچ
  • مانومتر
خرید دیگ روغن داغ

خرید دیگ روغن داغ

.

مشعل در دیگ روغن داغ، به منظور ایجاد حرارت و شعله مورد نیاز، تعبیه شده است. مشعل‌ها در این دستگاه؛ در انواع مختلف مشعل گازی و مشعل گازوییلی قابل تهیه است. در صورتی که شما قصد خرید دیگ روغن داغ را دارید؛ می‌توانید با توجه به نوع نیاز و سلیقه خود، هر کدام از مشعل‌‍‌های گازی و یا گازوییلی را برای دیگ روغن در نظر بگیرید.

پمپ از دیگر اجزای دیگ روغن است. این قطعه در دیگ، بسیار حیاتی است و عملکرد مهمی را در دیگ به اجرا در می‌آورد. به حرکت درآمدن روغن در دیگ توسط پمپ که معمولا پمپ سانتریفیوژ است، صورت می‌گیرد.
در میان انواع پمپ مورد استفاده برای دیگ‌های روغن داغ، مدل سانتریفوژ، عملکرد بهتری دارد و می‌تواند جلوی نشت احتمالی روغن را بگیرد.

الکتروپمپ در دیگ، روغن مورد نیاز دیگ را به آن تزریق می‌کند.

پرشر سوئیچ در دیگ، قطعه‌ای است که نقش کنترلی را ایفا می‌کند. این قطعه، برای دیگ‌های بخار صنعتی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. کار آن هم تنظیم فشار است. به منظور تنظیم فشار روغن در دیگ روغن داغ به کار برده می‌شود.

ترموتر، روغن داغی را که در دیگ در جریان رفت و برگشت حرکت می‌کند؛ کنترل می‌نماید. به بیان ساده‌تر اینگونه می‌توان گفت که روغن در دیگ در حرکت است و دارای جریان رفت و برگشت به دیگ است. حال ترموتر، میزان حرارت و دمای روغن را در مسیر رفت و برگشت؛ کنترل می‌کند.

ترموستات نیز از دیگر اجزای تشکیل دهنده دیگ روغن است که وظیفه کنترلی را بر عهده دارد. میزان حرارت روغن داغ دیگ، موردی است که توسط ترموستات کنترل می‌شود.

 

خرید دیگ روغن داغ برای چه کاربردهای صورت می‌گیرد؟

خرید دیگ روغن داغ، توسط مشتریان متعددی انجام می‌شوند. اما چه افرادی و برای چه صنایعی این دیگ را خریداری می‌کنند و برای چه مواردی آن را مورد استفاده قرار می‌دهند؟

پاسخ این سوال را می‌توان با بیان کاربردهای دیگ روغن داغ بیان کرد. کاربردهای این دیگ، صنعت‌های زیادی را در بر می‌گیرد و خرید دیگ روغن داغ برای همین کاربردها صورت می‌گیرد.

کاربردهای دیگ روغن داغ به شرح زیر است:

کارخانجات تولید مواد غذایی مثل؛ کارخانه‌های لبنیات، تنقلات، روغن خوراکی

کارخانجات نساجی و به طور کلی صنعت پارچه. در این صنایع، از دیگ روغن داغ در تجهیزات رنگرزی استفاده می‌شود.

صنعت قیر و ایزوگام و قیر که به حرارت بسیار بالایی نیاز دارد.

بسیاری از صنایع دیگر مثل صنعت چوب، ساختمان‌سازی و… در بخشی از فرآیند تولید خود به استفاده و خرید دیگ روغن داغ نیاز دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Button
× واتساپ