معرفی هواساز و دیگ بخار

برای به راه انداختن یک هواساز و دیگ بخار تفاوت هایی وجود دارد؛ به عنوان نمونه برای ایجاد سونایی که از بخار استفاده می کند تا به یک سونای بخار تبدیل شود، می بایست مکانی برای جایگذاری یک دیگ بخار طراحی گردد، یا این دیگ بخار در کنار تصفیه خانه یا موتورخانه تعبیه گردد. اما هواساز در واقع از ابعاد و سایزهای کوچکتری بهره جسته است و امکان تعبیه آن به راحتی در یک مکان کوچک وجود دارد. بنابراین به دلیل این اشغال فضای کم میتوان آن را در کنار اتاق سونا نیز نصب نمود. از محدودیت های دیگر یک دیگ بخار انتشار گاز حاصل از سوختن مشعل می باشد که  این لوله های گازی که در این مسیر نصب می شود، فضا را اشغال می کند و این موضوع خود سبب بالا رفتن هزینه و زمان می گردد.

البته چنانچه کابل کشی هایی نیز برای کارهای دیگر الکتریکی در این قسمت انجام شود، نیز به این هزینه ها خواهد افزود. همه این عوامل دست در دست هم داده اند تا هواساز امروزه در بین همگان یک دستگاه محبوب تری به نظر برسد. زیرا با قابلیت نصب و راه اندازی آسان و راحتی که دارد، در کمترین زمان ممکن نصب می گردد و از صرف هزینه های گزاف دیگر نیز جلوگیری می کند. همچنین در دیگ بخار اگر به مواردی مثل کابل کشی برق، لوله کشی گاز و انتخاب مکان درست برای تعبیه دیگ بخار توجه نشود، خطرات غیر قابل پیش بینی بیشماری در عملیات و فرایندها تهدیدمان می کند. هواساز و دیگ بخار بسیار در اینکه کجا و برای چه مصارفی می بایست از آن ها استفاده شوند، می بایست مورد بررسی و تحقیق گسترده کارفرمایان و کارشناسان خبره قرار گیرند.

هواساز

همچنین دودی که از انتشار احتراق مواد سوختی در دیگ بخار استخراج می گردد آلودگی های بسیاری را در طولانی مدت به محیط زیست وارد می کند. حال با گذشت از این موضوع که مقداری انرژی نیز از این دودکش ها به هدر می رود، که این نیز به صلاح مصارف سوختی نیست و در دراز مدت به چرخه اقتصادی لطمه خواهد زد. در حالیکه انرژی ای که در المنت یک هواساز موجود است را دوباره مورد استفاده مجدد برای تولید گرمای خود به کار می برد. همچنین درصد بازدهی و راندمان بسیار زیادی دارند و هر رفتن حرارت را ندارند.

هواساز و دیگ بخار در استفاده از تابلو برق مناسب واستاندارد نیز با یکدیگر در رقابت گسترده ای هستند. به این صورت که در یک هواساز برای تابلو برق به سیستم ارتینگ استاندارد که بسیار از ایمنی بالایی برخوردار است، استفاده می شود.

 

هواساز و دیگ بخار

هواساز و دیگ بخار

 

تفاوت هواساز و دیگ بخار چیست؟

تفاوت هواساز و دیگ بخار بسیار بیشمار می باشد. که با توصیفات کلی در این زمینه می بایست تفاوت ها را درک کرد. هواساز منازل یا دیگر هواسازها برای کنترل معیارهایی مانند هوای ورودی به مکان های درون منازل، مثل حرارت و رطوبت و البته کنترل اندازه هوای ورودی به فضای مورد کاربرد است. هواسازهای خانگی و صنعتی هر کدام زیر مجموعه های مخصوصی دارند. برای استفاده های بزرگ از یک هواساز می بایست لوازمی مانند چیلر، دیگ آبگرم یا دیگ بخار وجود داشته باشد، بنابراین با کاربرد این وسیله ها یک دستگاه هواساز که می بایست تنها و اصلی ترین وظیفه خود را که توزیع هوا می باشد، به انجام برساند.

یک هواساز خارج از این مجموعه تجهیزات و به تنهایی کاربردی ندارد. بنابراین چیلر در یک هواساز آب را جاری می کند، در واقع هوای سرد تامین شده در هواساز بوسیله عبور از کویل سرد امکان پذیر می شود و در هوا توزیع می گردد. همین روند را برای دمای گرم نیط داریم که با دیگ بخار انجام می گردد. این مسائل همگی در حال بیان عملکرد هواساز و دیگ بخار با یکدیگر به صورت تعاملی گسترده است. حال این تعاملات در کاربرد های مختلف یک هواساز و دیگ بخار در صنایع مختلف، متفاوت است.

در واقع در انتها نیز به اختلالات سیستم دیگ بخار اشاره ای می کنیم که دستگاه هواساز نیز از این اختلالات جدا نمی باشد. در صنعت و کارخانجات مختلف صنعتی تاسیسات یک محصول بسیار حائز اهمیت می باشد. این تاسیسات شامل مواردی از این دست می باشد، مثل عملکرد درست و دقیق سیستم تولید شده، هزینه یک سیستم کامل و بی نقص و گرمایش و قدم های مختلفی که برای ساخت یک محصول باید در نظر گرفته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Button
× واتساپ