درباره پاستور کردن شیر با بخار

مشخصات کلی دستگاه پاستور کردن شیر با بخار جنس  استیل بدنه دستگاه  می باشد، که استیل نگیر 316 می باشد. این آلیاژ دارای عمر مفید بالایی است. در مقابل رطوبت و دما مقاوم است.

این وسیله در مقابل زنگ زدگی نیز ایستادگی می کند و به همین سبب در ساخت پمپ دستگاه نیز از آن استفاده شده است. ساخت این دستگاه در دو حالت خودکار و نیمه خودکار صورت گرفته است. و این مسئله احتیاج به فرد یا شخص را در کارکرد روزانه دستگاه کاهش می دهد. در نتیجه تمامی کارهای دستگاه توسط خود سیستم طراحی شده دستگاه انجام می گردد. دستگاه پاستور کردن شیر با بخار در دمای یکنواخت صورت می پذیرد و به آسانی این کار انجام می گردد. گرفتن ناخالصی شیر در این سیستم تولید شده توسط کارشناسان با استفاده از سیستم گندزدایی لوله ای صورت می پذیرد. بنابراین با آستانه تحمل دمای بالای 120 درجه سانتی گراد میتوان تمامی فشار های 1 تا 6 اتمسفر را در این گندزدایی که توسط بخار انجام می شود، بر این دستگاه اعمال نمود. جنس این لوله ها و اتصالات و شیرها از استیل خوبی است.

 ویژگی های دستگاه پاستور کردن شیر با بخار

– برق با بازه 220 الی 600 ولت که مطلوب این دستگاه و گنجایش آن می باشد، در این دستگاه به کار می رود.

– این دستگاه توسط سیستم نظارتی PLC کنترل می گردد.

– از لوازم دیگر این دستگاه میتوان به پلیت های استیل آلمانی که قطر آنها برابر 0.6 میلی متر است اشاره کرد.

– توانایی تمیز دمای با ارتعاش یک درصد

– تجهیزات دیگری مانند سیستم تخلیه اتوماتیک در دستگاه پاستور کردن شیر با بخار موجود می باشد.

– لوله های تمام استیل و تمیز در این دستگاه وجود دارند.

– قابلیت تنظیم دما تا 120 درجه سانتی گراد را دارند.

– میتوانند شیر را از نظر درصد خالصی مورد آزمایش و تست قرار دهند. و به از بین رفتن ناخالصی ها اطمینان یابند.

فرآیند پاستور کردن شیر با بخار

ابتدا شیر از مابین صفحه های تبادل کننده شیر می گذرد و بدون کمترین برخوردی به طور غیر مستقیم تبادل گرمایی را با آب انجام می دهد. مدل این صفحات صاف و تخت است تا از به هم خوردن شیر جلوگیری شود. حرارت مورد نظر بوسیله بخار غیر مستقیم و برودت کافی این دستگاه توسط شیر سرد کن و یا کولینگ تاور بدست می آید. شیر و آب در جهتی متضاد به حرکت در می آیند و از بین این صفحات تخت عبور می کنند تا دمای مناسب به آنها منتقل گردد.

در وضعیت نهایی عمل پاستور کردن شیر با بخار به طور جدا امکان پذیر نیست و قدم به قدم به منابع حرارتی احتیاج پیدا می کند. و این دستگاه دارای برد الکترونیکی است که باعث می گردد با راهنمایی و توجه به آن مسائل پیش آمده را رسیدگی نمود. و عملکرد دقیق را بهتر درک نمود.

پاستور کردن شیر با بخار

پاستور کردن شیر با بخار

فوائد پاستور کردن شیر با بخار

از فوائد پاستور کردن شیر با این روش میتوان به دوام و تازگی شیر اشاره کرد. خالص شدن شیر کمک بسیار زیادی به مقاومت آن در مقابل گندیده شدن و خرابی خواهد کرد. میکروب زدایی یکی از فایده های دیگر این کار می باشد. در واقع شما با انجام این فرایند شیری بدون املاح مضر را به دست مصرف کنندگان می رسانید. و باکتری های شیر از بین می روند ولی طعم و بوی شیر به قوه خود باقی است. در اینجا می بایست بگوییم فوائد استریلیزه نمودن شیر بسیار بیشتر از مضرات آن می باشد.

عمل پاستور کردن شیر با بخار در واقع از لوی پاستور دانشمند فرانسوی به جای مانده است و امروزه بسیار رواج یافته است. همچنین در کافی شاپ ها این عمل برای آماده سازی بسیاری از نوشیدنی های مصرفی با شیر مورد استقبال فراوانی قرار گرفته است. همچنین در کارخانجات آبمیوه گیری نیز کاربرد پاستور نمودن بسیار رونق دارد.

روش های مستقیم و غیر مستقیم و یا ترکیبی در این پاستوریزاتورهای صنعتی مورد کاربرد قرار می گیرد. روش مستقیم که همان داده بخار به شیر و … می باشد یا بالعکس تزریق محصول به مخزن بخار است. و روش غیر مستقیم نیز توسط مبدل حرارتی صفحه ای مبدل حرارتی لوله ای می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Button
× واتساپ