دیگ بخار و خوراک آبزیان

دیگ بخار ، دیگی است که گرمایش آب را تامین می‌کند. این امر با تبدیل انرژی شیمیایی سوخت‌های مختلف به انرژی گرمایی  از طریق احتراق امکان پذیر می‌شود. سپس این انرژی حرارتی به محفظه آب منتقل شده و برای گرمایش فضا به تمام سطوح گرمایشی منتقل می‌شود. لازم به ذکر است که دیگ‌های بخار به ویژه انواع پلتی آن کاربرد گسترده‌ای در صنایع غذایی دارند که از آن جمله می‌توان به دیگ پلت خوراک آبزیان، دام و طیور اشاره کرد. جهت شناخت بهتر عملکرد و انواع دیگ بخار، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطلب ما را همراهی بفرمایید.

دیگ بخار و نحوه عملکرد آن

دیگ بخار ، یک مولد حرارت است که نقش آن تامین گرمایش فضا و آماده سازی آب گرم واحدهای مسکونی و کارخانجات مختلف می‌باشد. این دیگ‌ها، معمولا در نزدیکی محل ذخیره سوخت قرار دارند. اینکه دیگ گرمایش و انبار سوخت می توانند در یک مکان قرار بگیرند یا خیر، بستگی به مقدار مواد خام ذخیره شده دارد!

انواع مختلف دیگ‌های بخار

بسته به اینکه از کدام ماده اولیه برای گرمایش استفاده شود، امروزه، صنایع، انواع مختلفی از دیگ‌ها را مورد استفاده قرار می‌دهند:

دیگ بخار گازی و نفتی: از این دیگ‌ها ، برای گرم کردن ساختمان‌ها با سوخت‌های گازی یا مایع استفاده می‌شود. این دیگ‌ها مجهز به مشعل هایی با طراحی خاص هستند که تضمین کننده احتراق بهینه و تمیز می‌باشد. لازم به ذکر است که در دیگ های گازی امروزه ، اغلب از مشعل‌های به اصطلاح سطحی استفاده می‌شود. در این نوع مشعل،  شعله روی سطح متخلخل می‌سوزد. این ویژگی، علاوه بر دمای کمتر احتراق و کاهش انتشار اکسیدهای نیتروژن ، این مزیت را دارد که دیگ بخار را می‌توان فشرده تر ساخت. زیرا برخلاف الگوی مشعل معمولی ، یک محفظه احتراق کوچکتر در اینجا کافی است.

دیگ هیزمی: این بویلر استیم، یک مولد حرارت است که به طور ویژه برای احتراق سوخت جامد طراحی شده است. در این نوع دیگ،  در محفظه احتراق، مشعلی وجود ندارد. بلکه یک رنده وجود دارد که بر روی آن، کنده ها یا بریکت ها روی هم چیده شده و سوزانده می شوند.

دیگ پلت : دیگ‌ های پلت، شکل خاصی از دیگ‌های بخار با سوخت جامد می‌باشند. انرژی مورد نیاز در این دیگ‌ها ، از طریق گلوله‌های چوبی کوچک که به طور خودکار از ظرف ذخیره سازی به مشعل منتقل می شوند، تامین می‌شود. در این دیگ، از طریق یک سیستم مکش، گلوله‌های چوبی مکیده می شوند. شایان ذکر است که دیگ های پلت راحتی بیشتری نسبت به دیگ‌های بخار هیزمی دارند، اما همچنان نیاز به مداخله دستی دارند (به عنوان مثال نیاز به خالی کردن ظروف خاکستر بعد از چند هفته ). لازم به ذکر است دیگ‌های بخار پلتی از طیف کاربردی بسیار متنوعی در صنایع غذایی برخوردار است که در ادامه به طور مشروح به آن پرداخته می‌شود.

دیگ بخار پلت و خوراک آبزیان

همانطور که در بالا به آن اشاره شد، دیگ‌های پلتی از طیف کاربردی بسیار متنوعی در صنایع غذایی برخوردارند که از آن جمله می‌توان به دیگ پلت آبزیان، دام و طیور، دیگ پلت میگو و ماهی، دیگ پلت کود مرغی و … اشاره کرد.

دیگ های چگالشی مدرن و دیگ‌های قدیمی

صرف نظر از سوخت مورد استفاده، دیگ های مورد استفاده امروزی ، تقریبا از نوع دیگ‌های چگالشی هستند. شایان ذکر است که فناوری چگالش به خوبی از مواد خام برای احتراق استفاده می‌کند. بر خلاف دیگ‌های بخار قدیمی، یک دیگ بخار چگالشی،  تقریبا از تمام سوخت عرضه شده  ( به عنوان مثال، نفت یا گاز) استفاده می‌کند. این قابلیت در بلند مدت،  نه تنها هزینه شما را کاهش می‌دهد، بلکه از نظر زیست محیطی نیز مزایای قابل توجهی دارد.

مرکز معتبر خرید دیگ بخار  

لازم به توضیح است که در صورت نیاز به خرید انواع دیگ‌های بخار مختلف از جمله دیگ پلت خوراک آبزیان، دیگ پلت ماهی، میگو و غیره ، می‌توانید با مشاورین فروش این مجموعه تماس بگیرید. این مرکز به دلیل گام  برداشتن در مسیر تحقق رسالت خود مبنی بر توزیع دیگ‌های برخوردار از استانداردهای کیفی لازم،  توانسته است خوشنامی قابل توجهی در بازار برای خود دست و پا نماید!

بویلر ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Button
× واتساپ