روش شستن تانکرهای گازوئیل با بخار

در اثر نگهداری طولانی مواد سوختی در تانکرها و مخازن نفتی، بسیاری از ناخالصی‌های موجود در فرآورده‌‌های نفتی، در این مخازن ته نشین می‌شوند. و در صورت عدم شست و شوی این مواد ته نشین شده، کیفیت سوخت‌های انتقالی با استفاده از این مخازن و تانکرها تحت تاثیر قرار گرفته و کاهش می‌یابد. به نمونه‌ای از روش‌های شستن مخازن نفتی، می‌توان به شستن تانکرهای گازوئیل با بخار اشاره کرد. جهت کسب اطلاع بیشتر از این روش، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

اهمیت شستن رسوبات مخازن و تانکرهای سوختی

در اثر ذخیره‌سازی طولانی مواد سوختی در مخازن و تانکرهای گازوئیل و نفتی، بسیاری از ناخالصی‌های موجود در فرآورده‌‌های نفتی همچون ناخالصی‌های مکانیکی، ماسه، خاک، نمک‌های فلزات سنگین، پارافین، آسفالت و سایر اجزای نفت سنگین، به دلیل اختلاف وزن مخصوص، به طور طبیعی در مخازن ته نشین می‌شوند. این ناخالصی‌ها در کف مخزن و تانکر جمع شده و یک لایه ژلاتینی ضخیم و سیاه تشکیل می‌دهند، که به آن رسوب مخزن گفته می‌شود. در نظر داشته باشید که این رسوبات با گذشته زمان افزایش یافته و  بر کیفیت سوخت و حمل و نقل مخازن ذخیره سازی تاثیر می‌گذارد. به همین دلیل است که شستن منظم این مخازن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

روش‌های شست و شوی مخازن و تانکرهای سوختی

به طور کلی، چهار روش رایج برای شستن تانکرهای گازوئیل را می‌توان به این شرح ارائه داد:

  • تمیز کردن خشک،
  • تمیز کردن مرطوب،
  • تمیز کردن با بخار
  • و تمیز کردن شیمیایی.

لازم به ذکر است که یکی از بهترین این روش‌ها، روش تمیز کردن با بخار است. این سرویس معمولا حذف لجن از مخازن ذخیره سوخت و روغن و بخش‌های متصل به آن را تضمین می‌کند. مراحل شستن تانکرهای گازوئیل با بخار را می‌توان به این شرح ارائه داد:

  • پاکسازی روغن ذخیره شده در مخزن ذخیره سوخت
  • تهویه مخزن روغن، تا گازهای سمی موجود در مخزن از بین برود.
  • کارگر تمیز کننده مخزن نفت، برای تمیز کردن روغن، آب و سایر رسوبات وارد مخزن می‎‌شود.
  • مخزن روغن با بخار تمیز می‌شود. لازم به ذکر است که از بخار عمدتا برای تمیز کردن مخازن روغن‌های چسبناک استفاده می‌شود.
  • سپس، مواد روغنی موجود در مخزن با آب فشار قوی شسته شده و فاضلاب ایجاد شده در اسرع وقت از مخزن خارج می‌شود.
  • مخزن روغن، با خاک اره خشک می‌شود.
  • خاک اره،  جدا شده و سپس با ابزار مسی، خوردگی‌های موضعی موجود در مخازن رفع می‌شود.
  • در نهایت نیز ، مخازن نفت سوخت و لوله کشی مخازن ، برای رهایی از لجن موجود در مخازن، مجددا با بخار شسته می‌شوند.
شستن تانکرهای گازوئیل با بخار

شستن تانکرهای گازوئیل با بخار

تدابیر ایمنی لازم در هنگام شستن تانکرهای گازوئیل با بخار

 به طور کلی، جهت کسب اطلاعات دقیق‌تر در زمینه تدابیر ایمنی به هنگام شستن تانکرهای گازوئیل با بخار ، می‌توانید با مشاورین این مجموعه ارتباط بگیرید. با این حال، در نظر داشته باشید که کارشناسان شست و شوی مخازن نفتی و متخصصینی که خدمات لازم را در حوزه شستن تانکرها ارائه می دهند، در زمینه پاکسازی مخازن نفتی و بسیاری از تجهیزات گرمایشی با استفاده از بخار، هشدارهایی را داده‌اند که لازم است مدنظر قرار گیرند:

  • نشتی موجود در سیستم‌های لوله کشی روغن: ممکن است پس از شستن مخازن با بخار، نشتی‌های موجود در مخازن دیده شود. زیرا فرآیند شست و شو با بخار،  لجن‌هایی را که ممکن است بخش‌ها یا اتصالات لوله‌های نفتی حاشیه‌ای را آب بندی کرده باشند، از بین می‌برد.
  • پیمانکار گرمایش یا شرکت خدماتی باید مطمئن شود که پس از استفاده از این روش و یا سایر روش‌های تمیز کردن سیستم ذخیره سازی و لوله کشی روغن، آزمایش خلاء را روی سیستم لوله کشی روغن انجام دهد.
  • تمیز کردن تجهیزات گرمایشی بخاری‌های نفتی کوره مورد استفاده در سیستم های نفتی سنگین باید مورد بحث و بررسی قرار گیرد و در صورت نیاز، به قرارداد نظافت اضافه شود.

بهترین مرکز ارائه تجهیزات بخارشوی تانکر

در نهایت لازم به یادآوری است که در صورتی که برای شست و شوی مخازن سوختی و نفتی، نیازمند تجهیزات بخارشوی تانکر می‌باشید، می‌توانید با مشاورین این مجموعه تماس بگیرید. همچنین در صورت نیاز به دریافت مشاوره‌های لازم در زمینه نحوه شستن تانکرهای گازوئیل با بخار ، کارشناسان بخش پشتیبانی به صورت تمام وقت آماده ارائه خدمات می‌باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Button
× واتساپ