ساخت کشک و پنیر با بخار

یکی از مهمترین دستگاه هایی که برای پاستور کردن و ساخت کشک و پنیر با بخار مورد استفاده قرار می گیرد دستگاه پاستور کردن شیر می باشد. این نمونه از دستگاه ها را در بازار به عنوان دیگ حرارتی نیز می شناسند که شما می توانید بر اساس حجم تولیدات خود یکی از آنها را خریداری کنید و مورد استفاده قرار دهید. جنس بدنه دستگاه از استیل است که این نوع از آلیاژ عمر مفید و طولانی مدتی دارد. شما می توانید در برابر رطوبت و دما از این دستگاه استفاده کنید، چرا که مقاومت زیادی به رطوبت نشان می دهد.

یکی از دیگر ویژگی هایی که دستگاه ها و یا دیگ های بخار دارند این است که در برابر زنگ زدگی تا حد زیادی از خود مقاومت نشان می دهند. به همین دلیل برای ساخت کشک و پنیر که درونشان مقداری رطوبت وجود دارد بهترین انتخاب می باشد. در صورتی که شما می خواهید حجم زیادی از کشک و پنیر را تولید کنید باید بدانید که این دستگاه برایتان بهترین انتخاب به شمار می رود، چرا که سرعت کار را بالا می برد و دارای کیفیت بسیار عالی و بی نظیری می باشد. ساختار این دستگاه به دو صورت می باشد که یکی از آنها خودکار و دیگری نیمه خودکار است.

بخار

بخار

ویژگی های دستگاه بخار برای تولید کشک و پنیر

برای اینکه کشک و پنیر با استفاده از روش صنعتی تولید و راه اندازی کنید باید بدانید استفاده از دستگاه های خاصی را نیاز است که در نظر داشته باشید تا با استفاده از آنها و بخار تشکیل شده درون آنها کشک و پنیر را درست کنید. دستگاه های بسیار زیادی برای تولید و ساخت کشک و پنیر مورد استفاده قرار می گیرد که شما بهتر است آنها را به خوبی بشناسید. آشنایی با این دستگاه و ویژگی هایی که دارند به شما کمک می کند بهترین و با کیفیت ترین دستگاه را بتوانید خریداری کنید. برخی از ویژگی هایی که دستگاه تولید کشک و پنیر دارد عبارت است از :

  1. برق دستگاه بازه 220 الی 600 دارد که این ویژگی آن مطلوب و عالی است. در واقع شما باید بدانید به دلیل همین ویژگی گنجایش آن به بهترین شکل ممکن شرایط برای ساخت و تولید کشک و پنیر فراهم می شود.
  2. این دستگاه به وسیله سیستم نظارتی ویژه ای که دارد دارای ساختار حرفه ای و بی نظیری می باشد. شما به وسیله بخش های نظارتی دستگاه قادر خواهید بود هر یک از قسمت های تولید را کنترل کنید.
  3. از دیگر لوازمی که برای راه اندازی این دستگاه نیاز دارید پلت های استیل می باشد. این پلت ها آلمانی هستند که قطر آنها 6 میلی متر می باشد. قدرت و کیفیت ساخت پنیر و کشک با استفاده از این دستگاه افزایش پیدا می کند.
  4. دمایی که درون این دستگاه جریان دارد یک درصد می باشد و توانایی تمیز کردن آن بالا است. در واقع باید بدانید میکروب های بسیار زیادی درون شیر وجود دارد، به همین دلیل باید برای تولید فرآورده هایی که با شیر ساخته می شوند میکروب های درون شیر را از بین ببرید. هر یک از انواع محصولات ساخته شده با شیر را می توانید به وسیله این دستگاه ضد عفونی کنید تا کیفیت بهتری به آن ببخشید.
  5. شیر از نظر درصد خالصی و یا ناخالصی درون دستگاه ها و دیگ بخار به خوبی مورد آزمایش و تست قرار می گیرد. بر همین اساس شما می توانید برای از بین بردن ناخالصی های شیر اقدام کنید.
  6. دمای دستگاه را تا 120 درجه می توانید تغییر دهید تا کیفیت حرارتی بالاتری از آن به دست آورید.

فرآیند استفاده از بخار برای تولید کشک و پنیر

برای تولید کشک و پنیر شما می توانید شیر را از صفحه های تبدیل کننده ای که دستگاه دارد بگذرانید و مواد مورد نیاز جهت تولید کشک و پنیر را در ظرف مشخص شده ای بریزید. برخوردی که ابتدا شیر با حرارت دارد موجب می شود آلودگی های آن به طور کلی از بین برود. سپس ناخالصی  های شیر از بین برده می شود تا محصول کیفیت مناسبی به دست آورد. پس از آن شیر با دیگر مواد مورد نیاز ترکیب می شود و درون دیگ بخار آنها را می ریزند. از این طریق رطوبت شیر و مواد اضافه شده گرفته می شود.

از بین بردن رطوبت درون دستگاه ها و دیگ بخار جهت تولید کشک و پنیر اهمیت بسیار زیادی دارد و شما باید به آن دقت داشته باشید. شما می توانید به وسیله همین دستگاه ها عملکرد بهتر و دقیق تری را برای تولید کشک و پنیر دریافت کنید. منابع حرارتی که دستگاه دارد یکی از مهمترین ویژگی ها و مشخصات آن می باشد. دقت داشته باشید که در بین انواع دیگ های حرارتی باید یکی از آنها که مناسب صنعت شما می باشد را خریداری کنید تا محصول با کیفیتی تولید نمایید.

.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Button
× واتساپ