تجهیزات داخلی بویلر روغن داغ

تجهیزات داخلی بویلر روغن داغ از تعدادی لوازم ویژه تشکیل می شود:

دیگ روغن : یکی از تجهیزاتی است که درون بویلر وجود دارد و با برخورد با گاز های گرم شده ناشی از سوختن مشعل گرم شده و بعد از انتقال دما به نقطه دلخواه می رسد. مشعل این بویلر با تابلو فرمان قابل کنترل است.

خطوط لوله انبساط و منبع انبساط : این مخزن جهت ذخیره فشار درون بویلر و منبسط کردن میزانی از روغن کار گذاشته می شود. گنجایش این مخزن با توجه به توصیه تولید کننده دیگ و بر طبق نوع روغن مصرفی تعیین می شوند.

پمپ سیروکولاتور : مهمترین کار این پمپ در بویلر دیگ روغن داغ گردش روغن می باشد. در این فرایند این پمپ قادر است با دما و حرارت های فوق العاده بالا فعالیت کند.

کنترل فشار، دما و جریان : این لوازم جهت کنترل روند صحیح  بویلر داغ کاربرد دارد.

مخزن ذخیره روغن : به طور عادی برای اینکه روغن مورد نیاز دیگ در مکانی ذخیره شود، از این فضا استفاده می شود.

تفکیک کننده گاز : برای ممانعت از اختلال در مواقعی که دیگ می چرخد، این جدا کننده گاز مورد استفاده قرار می گیرد.

تابلو برق و پمپ تغذیه : جهت نظارت بر روی دستگاه حین چرخش و عملکرد مشعل این بویلر از این وسیله استفاده می شود و همچنین جهت ارسال و پمپاژ روغن به درون مخزن از پمپ تغذیه استفاده می گردد.

بویلر روغن داغ

بویلر روغن داغ

بویلر روغن داغ چیست؟

بویلر روغن داغ محفظه ای است که جهت منتقل کردن دما به صورت غیر مستقیم، از آن استفاده می شود. منتقل نمودن گرما از چنین مخزنی وظیفه گرداننده روغن می باشد. به صورتی که لوله های شامل روغن، حرارت به دست آمده از احتراق را به خود جذب می کند و حرارت روغن زیاد می شود.

قیمت  بویلر روغن داغ

قیمت بویلر روغن داغ در بازه های زمانی مختلف فرق می کند. این وسیله بسیار نوسان قیمتی داشته است. در بازار از طرفداران زیادی برخوردار است. امروزه این وسیله جایگزین بسیار مناسبی جهت منتقل نمودن دما می باشد. روغن داخل این بویلر تا 300 درجه سانتیگراد در فشار نزدیک به اتمسفر است. و این ها خود دلیل محکمی برای افزایش قیمت این بویلر است. ساختار این وسیله و تجهیزات درونی آن از قطعات و تجهیزات بسیار با کیفیتی ساخته شده اند. این قطعات بسیار قیمت های گرانی دارند. و نوسانات موجود در بازار سبب این بالا و پایین رفتن های مداوم قیمت این وسیله در بازار است. طراحی کلی بویلر روغن داغ، تشکیل شده از یک کویل و بدنه می باشد. که قیمت خود این بدنه در بازار متفاوت است. بویلر روغن را داخل کویل مارپیچ پمپ می کند و روغن زیر فشار احتراق مشعل، داغ می شود. در واقع ساختار ساده ولی در عین حال پر هزینه ای در این بویلر ها وجود دارد. افزایش هزینه ها و قیمت این بویلر در واقع به دلیل موارد فوق می باشد. این تجهیزات بسیار قیمت این بویلر را تحت تاثیر خود قرار داده اند.

.

تخمین قیمت دیگ روغن داغ مطابق با مشخصات ، مارک بویلر، انواع و مدل های متنوعی که در بازار وجود دارد، بازدهی، ابعاد و اندازه و همچنین گنجایشی که دارند، صورت می گیرد. در واقع اگر برای نصب آنها در محل موردنظر نیز بخواهیم سرویس بگیریم بسیار هزینه بالاتر می رود. تمام تجهیزات به کار برده شده در این بویلرها از استاندارد های اروپا  بهره برده اند. و توسط کارشناسان آموزش دیده و بازرسان کنترل کیفیت کارخانجات مطرح صنعتی تایید شده اند.

البته در این بین میتوانیم به این نکته اشاره کنیم که آلیاژ و مواد به کار برده شده در این بویلرها نیز از نوع عالی هستند تا در حین کار رضایت را برای کارفرما به ارمغان آورند. و طول عمر بسیاری داشته باشند.

با دقت در بین کارخانجات تولید کننده میتوان به یک این بویلر با قیمت مناسب نیز دست یافت. ولی باید این موضوع را مد نظر قرار داد، که بسیاری از این فروشنده ها قوانین را زیر پا می گذارند و قیمت های واقعی این محصولات را تا چندین برابر بالاتر به خریداران می فروشند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Button
× واتساپ