لیست فروش دیگ روغن داغ

دیگ روغن داغ برای انتقال حرارت بین روغن حرارتی و گازهای ایجاد شده در اثر سوختن مشعل کاربرد دارد. پس از سوختن مشعل گازهای داغ ایجاد شده به سمت روغن های حرارتی رفته و در نتیجه دما را افزایش می یابد. دیگ روغن داغ به اسم های دیگر همچون بویلر روغن داغ و هیتر روغن داغ نیز شناخته می شود.

نحوه طراحی و ساخت دیگ روغن داغ اهمیت بسیاری دارد که در ادامه به شرح آن خواهیم پرداخت. دیگ روغن داغ را باید طوری ساخت که حرارت موجود در 3 پاس میان گازهای ناشی از سوختن و روغن انتقال یابد. حرارت موجود در دیگ روغن داغ باید به صورت یکپارچه به روغن حرارتی انتقال داده شود.

 روغن حرارتی میان کویل های مارپیچی در حرکت است. اگر حرارت به صورت یکپارچه انتقال داده نشود یا در هنگام انتقال متوقف شود دمای روغن افزایش یافته و چنانچه دمای روغن بالاتر از احد مجاز رود موجب اکسیداسیون روغن می شود. اکسیداسیون روغن نیز موجب ایجاد لجن در کل سیستم شده که در نهایت در زمان خیلی کوتاه سیستم کارایی خود را از دست می دهد.

هنگام ساخت بویلر روغن داغ باید به صورت اصولی طراحی و ساخته شود زیرا دمای کار بسیار بالا بوده و رعایت ایمنی از اصول اصلی ساخت این دستگاه است. چنانچه به اصول فنی و ایمنی توجه نشود ممکن است به جان و مال انسان خسارت وارد سازد. البته در ایران هنوز استاندارد اجباری برای ساخت هیتر روغن داغ ارائه نشده است اما سازندگان با بهره گیری از استاندارد آلمان به طراحی و ساخت این دستگاه می پردازند.

.

دیگ روغن داغ به زبان ساده حرارت را از ماده ای به ماده دیگر منتقل می کند. به کمک بویلر روغن داغ در محیط های فشار پایین امکان دسترسی به دمای بالا میسر می شود. می توان سطح حرکت حرارت را افزایش بخشید و از انرژی بالاتری استفاده نمود در چنین حالتی با کاهش مصرف سوخت مواجه می شوید. حامل گرما در سیستم های گرمایشی آب و بخار است.

روغن های موجود در دیگ روغن داغ، روغن های مخصوصی است که جایگزین آب و بخار می شود و در نتیجه با فشار پایین می توان دمای 300 درجه را ایجاد نمود.

البته ناگفته نماند که امکان دارد گازهای موجود در دیگ منفجر و به آتش سوزی ختم شود بنابراین هنگام ساخت این دیگ باید اصول ایمنی را رعایت نمود. حرکت حرارت به سمت روغن باید کاملا یکنواخت صورت گیرد.

دیگ روغن داغ

دیگ روغن داغ

وسیله های مکانیکی دیگ روغن داغ

هنگام طراحی هیتر روغن داغ این دستگاه به قیمت اصلی و فرعی دسته می شود. در مورد بخش های مختلف این دستگاه بیشتر صحبت خواهیم کرد.

بویلر روغن داغ شامل بدنه اصلی، شبکه، لوله آتش،شاسی و کوره است تمام قسمت های گفته شده شامل بخش اصلی است. اما بخش های فرعی مورد نیاز مشعل، سوپاپ مورد اعتماد، تابلو برق، الکتروپمپ، پرشر سوئیچ، شیرفلکه،دریچه بازدید شعله،سکو و نردبان، مانومتر، درب، شیر فلکه برای تخلیه، قلاب گیر، دریچه منهول، فلنج دودکش،شیر، لول کنترل و چشم الکتریکی می باشد.

مشعل در دسته بخش فرعی قرار گرفته اما نقش آن بسیار مهم است و بدون آن دیگ روغن داغ کارایی ندارد. مشعل به بویلر متصل نیست و پس از تولید بویلر بالای آن وصل می شود.

مشعل دیگ روغن داغ شامل چه بخش هایی است ؟

  • پوسته : این بخش سوخت را به انرژی تبدیل می کند.
  • الکتروموتور : موجب چرخیدن پروانه می شود.
  • پروانه : هوا را به درون کوره هدایت می کند.
  • شمع جرقه : در جهت جرقه زدن کاربرد دارد.
  • تاوزل : سوخت را به حالت پودر کامل می پاشد.
  • .ایر : برق با فشار بالا را هدایت می کند.
  • ترانس با فشار قوی
  • دریچه ی هوا و بازوی مرتبط به آن
  • ترانس فشار قوی
  • دریچه هوا و بازوی مربوط به آن

بویلر روغن داغ در چه زمینه ای استفاده می شود ؟

کاربرداین دیگ بسیار زیاد بوده و در صنعت های مختلف مورد استفاده قرار میگیرد. برای تولید انواع چسب ها، موادهای نفتی، حلالها و تولید هر ماده شیمیایی کاربرد دارد. علاوه بر این در صنایع مختلف دیگر همچون صنایع چوب، صنایع کاغذسازی و تولید قیر مورد استفاده قرار می گیرد.

هدف اصلی تولید این دیگ استفاده از انرژی بیشتر و به طور همزمان مصرف سوخت کمتر و در نتیجه پایین آوردن هزینه ها است.

.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Button
× واتساپ