ماهیت بویلر استیم

بویلر استیم، دارای یک محفظه یا کوره احتراق برای سوزاندن سوخت و تولید گرما می‌باشد. در این دیگ، گرمای تولید شده جهت ایجاد بخار، به آب منتقل می‌شود. به منظور شناخت بهتر کارکرد و انواع دیگ بخار، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطلب ما را همراهی بفرمایید.

کارکرد بویلر استیم

بویلر استیم، یک ظرف محصور و  وسیله‌ای برای انتقال گرمای احتراق، به آب جهت تبدیل آن به بخار می‌باشد.  پس از این فرایند، از آب داغ یا بخار تحت فشار، برای انتقال گرما به یک فرآیند استفاده می‌شود. به بیانی دیگر ،  بویلر استیم، در اصل یک مخزن استوانه‌ای بزرگ است که در هر دو انتها آب بندی شده، با آب پر شده و برای تولید بخار گرم می‌شود. لازم به ذکر است که روش‌های مختلفی برای انتقال گرما از مشعل به آب وجود دارد که برخی از این روش‌ها کارآمدتر از سایر روش‌ها می‌باشد. یکی از بهترین طرح‌ها در سیستم دیگ بخار، لوله آتشخوار است که از یک سری لوله برای سطح انتقال حرارت بیشتر در داخل آب استفاده می‌کند.

در نظر داشته باشید که در یک دیگ بخار ، مخزن اصلی کاملا پر از آب نبوده و یک پنجم بالای مخزن در واقع خالی است. این بخش، به عنوان منطقه جداسازی بخار شناخته می شود و مکانی است که در آن، آب جوش و بخار از هم جدا می‌شوند و بخار به سمت بالا و داخل خود سیستم جریان می‌یابد.

دیگ‌های بخار معمولی و هیبریدی

به طور کلی، بویلر استیم‌ها را می‌توان به دو نوع دیگ بخار معمولی و دیگ بخار هیبریدی طبقه بندی نمود. دیگ بخار هیبریدی که به آن دیگ ترکیبی نیز گفته می‌شود، نوعی تاسیسات است که بر خلاف دیگ‌های بخار معمولی از دو منبع انرژی استفاده می‌کند! به عبارتی، بر خلاف دیگ‌های بخار معمولی که با یک سوخت همچون گاز طبیعی، نفت ، هیزم، خورشیدی و غیره کار می‌کنند، از منابع انرژی مختلفی برای راه اندازی یک دیگ بخار هیبریدی می‌توان استفاده کرد. در نظر داشته باشید که دیگ بخار هیبریدی و معمولی، از نظر کارکرد ، عملکرد یکسانی دارند، با این حال در دیگ‌های هیبریدی، کنترل هوشمند دستگاه تعیین می‌کند که از کدام منبع انرژی در یک زمان خاص استفاده شود. هنگامی که اولین سوخت تمام می شود، سوخت دوم به دستگاه وصل می‌شود و به این ترتیب، می‌توان به طور مستمر به حرارت مورد نظر دسترسی داشت.

ساختار دیگ‌های بخار

سیستم دیگ بخار شامل سیستم آب تغذیه، سیستم بخار و سیستم سوخت می باشد. سیستم آب تغذیه، تامین آب دیگ را بر عهده داشته و آن را به طور خودکار تنظیم می‌کند. سیستم بخار،  بخار تولید شده در دیگ بخار را جمع آوری و کنترل می‌کند. بخار از طریق یک سیستم لوله کشی به نقطه استفاده هدایت می‌شود. لازم به ذکر است که در سرتاسر سیستم بخار ، فشار بخار با استفاده از شیرها تنظیم شده و با فشارسنج بخار بررسی می‌شود. سیستم سوخت نیز  شامل کلیه تجهیزات لازم جهت تامین سوخت برای تولید گرمای لازم می‌باشد.

لازم به ذکر است که در یک بویلر استیم، در حالی که مشعل تضمین‌ می‌کند که سوخت مورد نظر به طور موثر و تمیز در محفظه احتراق می‌سوزد، یک مبدل حرارتی، گرمای آزاد شده در این فرآیند را بازیابی کرده و آن را به آب منتقل می‌کند. گازهای خروجی تولید شده در دیگ از طریق یک سیستم مخصوص به دودکش جریان یافته و از محیط خارج می شود. برای اینکه محیط زیست را تا حد امکان کمتر آلوده کنیم، انتشار آلاینده‌های زیست محیطی کم، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

چه زمانی بویلر استیمها نیاز به تعویض دارند؟

به طور کلی، بویلرها تا زمانی که به طور قابل اعتماد کار کنند و با الزامات تعیین شده در زمینه حداکثر انتشار آلاینده‌های زیست محیطی، مطابقت داشته باشند، قابل بهره برداری و استفاده می‌باشند. با این حال، دیگ‌های بخار فرسوده، اغلب انرژی بسیار بیشتری از آنچه واقعا لازم است مصرف می‌کنند!  به همین دلیل است که متخصصین صنعت همواره توصیه می‌کنند که این دیگ‌ها را پس از 30 سال باید تعویض نمود.

بهترین مرکز خرید بویلر استیم

شایان ذکر است که در صورت نیاز به خرید انواع دیگ‌های صنعتی از جمله بویلر استیم ، می‌توانید از مجموعه محصولات این مرکز دیدن نمایید. متخصصین فروش این مجموعه همواره به مشتریان خود تضمین می‌دهند که با خرید بویلر استیمهای این مرکز، به بهترین و کارآمدترین بویلر استیمهای بازار دسترسی خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Button
× واتساپ