ماهیت دیگ آب داغ صنعتی

استفاده از دیگ آب داغ صنعتی، هنگامی ایده‌آل است که نیازمند یک محلول گرمایشی در مقیاسی بزرگ برای مصارف صنعتی خود می‌باشید. این دیگ‌های آب داغ، گرمای قابل اعتماد و مقرون به صرفه‌ای را در اختیار کاربر قرار داده و می‌توانند متناسب با نیازهای دقیق شما مقیاس شوند. لازم به ذکر است که کاربرد این دیگ‌ها محدود به صنعت خاصی نبوده و در صنایع مختلفی از جمله صنایع غذایی، بیمارستان ها،  صنعت خودروسازی و بسیاری از صنایع دیگر قابل استفاده می‌باشد.

مشخصات فنی دیگ‌ آب داغ پیشرفته

دیگ آب داغ پیشرفته، نوعی تجهیزات گرمایشی ایمن، با راندمان بالا و با سیستم کنترل تمام اتوماتیک می‌باشد. این دیگ‌های آب جوش، دارای ساختار فشرده، حجم کم، سازگاری بار قوی بوده و حتی در شرایط  کیفیت آب پایین نیز از عملکرد خوبی برخوردار می‌باشند. همچنین دیگ‌های آب داغ پیشرفته می‌توانند با دمای بالا سازگار شوند، آب بندی خوبی دارند، ناحیه انتقال حرارت تشعشع را افزایش داده و راندمان انتقال حرارت را بهبود می بخشند. شایان ذکر است که از آنجایی که دیگ‌های آب داغ صنعتی پیشرفته  دارای ویژگی های ساختاری فشرده، عملکرد ایمن، نصب راحت، آلودگی کم و سر و صدای کم می‌باشند، از آن‌ها به طور گسترده‎‌ای در شرکت‌ها، هتل‌ها، بیمارستان‌ها، استخرهای شنا و غیره استفاده می شود.

دیگ آب داغ

دیگ آب داغ

الزامات مهم در فرایند تولید دیگ‌های آب داغ صنعتی

  • در ساخت دیگ‌های آب جوش صنعتی، قبل از ساخت، هر نقشه طراحی دیگ توسط کارشناسان دیگ بخار و مخازن تحت فشار CSBTS (دفتر دولتی نظارت فنی کیفیت) تأیید شده! و سپس دیگ بخار تنها در صورت واجد شرایط بودن تولید می‌شود.
  • برای اطمینان از کیفیت مواد اولیه، مواد اولیه هنگام ورود به کارخانه بازرسی می‌شوند. و فقط مواد واجد شرایط را می‌توان در انبار قرار داده و برای تولید استفاده کرد.
  • مواد جوشکاری تحت دما و رطوبت ثابت ذخیره می شوند، تا از کیفیت مواد جوش اطمینان حاصل شود.
  • کیفیت جوش در طول ساخت دیگ با استفاده از تشخیص اشعه ایکس، تست مغناطیسی یا تست نفوذ و غیره بیشتر مورد بررسی قرار می‌گیرد.
  • برای اطمینان از کیفیت دیگ، نشتی و استحکام قطعات تحت فشار آزمایش خواهند شد. آزمایش هیدرواستاتیک برای اطمینان از عدم وجود قطره آب یا نشت مه آب در دیواره یا اتصال جوشکاری و عدم وجود نشتی آب در محل انبساط انجام می‌شود.
  • قبل از تحویل دیگ‌های آب داغ صنعتی به بازار، برای اطمینان از عدم وجود مشکلی، کلیه محصولات توسط کارشناسان موسسه بازرسی دیگ و مخزن، تحت نظارت و بازرسی قرار می‌گیرند.

مزایای سیستم‌های دیگ آب داغ

سیستم‌های دیگ آب داغ به دلایل مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند و از گذشته‌های دور، همچنان گزینه‌های محبوبی برای کاربردهای گرمایش فرآیند صنعتی به شمار می‌روند. از مهمترین مزایای مربوط به استفاده از دیگ‌ آب داغ می‎‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هزینه تجهیزات اولیه کم: هزینه نسبی تجهیزات گرمایش آب گرم با دمای بالا ،کمتر از هزینه همان میزان ظرفیت دیگ بخار می‌باشد.
  • هزینه عملیاتی کم: هزینه های نگهداری و عملیات سیستم‌های دیگ آب داغ می‌تواند منجر به صرفه جویی در هزینه شود. این صرفه جویی حاصل از چندین ویژگی است که از آن جمله می‌توان به هزینه سوخت کمتر به دلیل راندمان عملیاتی بالاتر و تلفات تابشی کمتر سیستم، عدم تلفات تخلیه تله بخار و همچنین کاهش هزینه‌ها به دلیل صرفه جویی در نیروی کار به دلیل نبود خطر انفجار و تصفیه آب دیگ (سیستم می‌تواند بدون نظارت فعال مانده و با تنظیم ساعت، راه اندازی شود) اشاره کرد.
  • عمر طولانی تجهیزات: با توجه به آنکه که در دیگ‌های آب داغ، هیچگونه آبی به سیستم بسته القا نمی شود، مشکلات خوردگی یا رسوب به حداقل می‌رسد. این سیستم‌ها معمولا برای مدت زمان طولانی نیازمند هیچ گونه هزینه‌های مربوط به تعمیر و نگهداری نمی‌باشند.
  • قابلیت کاربرد در تاسیسات ارتفاع متغیر: از آنجایی که سیستم گردش آب داغ، به پمپ برای گردش بستگی دارد، نیازی به درجه بندی لوله( جهت انتقال میعانات به نقاط پایین و کم ارتفاع) نمی‌باشد. به طور کلی، نصب سیستم لوله کشی آسان بوده و سختی‌های کمتری نسبت به سیستم‌های بخار دارد.

بهترین مرکز خرید دیگ آب جوش

شایان ذکر است که در صورت نیاز به خرید دیگ آب جوش جهت مصارف صنعتی خود، می‌توانید از محصولات این مجموعه دیدن نمایید. همچنین در صورت نیاز به طرح هر گونه سوالی در این زمینه، کارشناسان بخش پشتیبانی به صورت تمام وقت آماده پاسخگویی می‌باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Button
× واتساپ