مطالبی در مورد استفاده از بخار در کنسرو سازی

شاید برایتان جالب باشد که چرا کنسرو سازان از بخار استفاده می کنند باید بدانید که کنسرو های غذایی از جمله محصولات پرفروش برای انواع سالن های غذاخوری و رستوران ها است و این موضوع بسیار مهم است که کنسرو استریل شده و بدون هرگونه میکروارگانیسم و عامل بیماری زا، به مشتری تحویل داده شود. کنسرو سازی باید با رعایت تمامی اصول بهداشتی انجام شود در غیر این صورت موجب بیمار شدن افراد زیادی می شود. گرما و حرارت از جمله بهترین روش هایی است که می تواند میکروارگانیسم را از بین ببرد، البته روش های دیگری نیز وجود دارد ولی گرما به راحتی در مدت زمان کوتاهی موجب مرگ میکروارگانیسم می شود و این در حالی است که سایر روش ها تنها موجب جلوگیری از رشد میکروارگانیسم می شوند و در از بین بردن این عوامل بیماری زا نقشی ندارند.

در کنسرو سازی باید مواد را در داخل ظروف استاندارد کنسرو کنند باید جنس بسته ها به گونه ای باشد که ماده غذایی درون آن با بسته واکنش ندهد و همچنین اکسیژن نباید به داخل محفظه کنسرو شده نفوذ کند زیرا اکسیژن بسیار واکنش پذیر و به راحتی می تواند با غذا واکنش دهد و آن را فاسد کند به همین خاطر باید برای افزایش طول ماندگاری کنسرو از ورود اکسیژن به داخل کنسرو باید جلوگیری شود و اینکه باید به کمک بخار کنسرو استریل شود و هرگونه عامل بیماری زایی از بین برود.

چرا کنسرو سازان از بخار استفاده می کنند

چرا کنسرو سازان از بخار استفاده می کنند

چرا کنسرو سازان از بخار استفاده می کنند؟

کارخانجات های بسیاری مسئول تولید انواع کنسرو هستند، کنسرو ها ممکن است مربوط به غذا باشند و یا مربوط به میوه به هر حال محتوای این کنسرو ها هرچه که باشد باید استریل شوند و به کمک بخار هرگونه عامل خارجی موجود بر روی این کنسرو ها از بین برود. به راحتی می توان به کمک بخار تعداد زیادی از کنسرو های تولیدی در کارخانجات ها را ضد عفونی کرد، بخار امروزه در هر صنعتی بکار گرفته می شود و می تواند از هر لحاظ به فرایند های تولید کارخانه ها کمک کند ولی با این حال باز روش های مختلف دیگری نیز پیشنهاد می شوند ولی باید از آسان ترین و کارآمدترین روش استفاده شود تا در آخر نتیجه کار قابل قبول باشد. اینکه چرا کنسرو سازان از بخار استفاده می کنند

و ماده دیگری را جایگزین نمی کنند دلایل مختلفی دارد که موجب کاهش هزینه های استریل کردن کنسرو ها می شود و علاوه بر آن نسبت به سایر مواد قابلیت ضد عفونی کردن بیشتری دارد. دیگ بخار در ابعاد مختلف در صنایع مختلف به دلایل گوناگونی استفاده می شود که تمامی این موارد نشان دهنده پرکاربرد بودن بخار در صنعت است و نمی توان از اهمیت بخار در صنعت چشم پوشی کرد.

چرا کنسرو سازان از بخار استفاده می کنند

چرا کنسرو سازان از بخار استفاده می کنند

استفاده از بخار در کنسرو سازی

در تمام کارخانجات های مربوط به ساخت و تهیه کنسرو استفاده از بخار اهمیت ویژه ای دارد ولی چرا کنسرو سازان از بخار استفاده می کنند؟ استفاده از بخار یک راه حل بسیار آسان و اصولی برای استریل کردن کنسرو های ساخته شده است، روش های دیگری نیز وجود دارد ولی چندان موثر نیستند و نمی تواند همه باکتری ها را از بین ببرند به همین خاطر بخار بهترین گزینه برای این کار است. اما سوال اینکه چرا کنسرو سازان از بخار استفاده می کنند را جور دیگری نیز می توان پاسخ داد و آن هم اینکه تهیه بخار آسان است و استفاده از آن هزینه کمتری را در بر خواهد داشت و همچنین اینکه هیچ گونه ضرر و عوارضی را به دنبال نخواهد داشت و استفاده از آن کمک می کند تا بتوان کنسرو های استاندارد و بهداشتی مناسبی را به بازار عرضه کرد.

و به مشتری تحویل داد. پروسه تولید کنسرو های با کیفیت با رعایت تمامی اصول انجام پذیر است، بعد از تولید کنسرو باید آن ها را از یک تونل بخار عبور دهیم تا تمامی کنسرو ها در کنار یکدیگر استریل شوند و آماده تحویل به مشتری شوند. جنس بدنه کنسرو باید از شیشه و یا فلزی غیر فعال باشد زیرا بدنه بسته ممکن است با محتویات داخل آن واکنش دهد و به آن آسیب وارد کند در واقع در تولید کنسرو فقط محتویات داخل آن اهمیت ندارد بلکه باید گفت پروسه بعد از آن از اهمیت بیشتری برخوردار است و ارزش کنسرو تا حد زیادی به استریل کردن پس از تولید بستگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Button
× واتساپ