مطالبی در مورد دیگ روغن داغ برای نبات سازی

دیگ روغن داغ برای نبات سازی یکی از کاربرد های دیگ روغن در صنایع محسوب می شود، تولید نبات اهمیت زیادی دارد با استفاده از دیگ روغن می توان تعداد زیادی از نبات را به راحتی در زمانی مناسب تولید کرد، از قدیم تا به امروز این دیگ بکار برده می شود، روش دیگ روغن داغ برای نبات سازی، یک روش بسیار مناسب و اصولی است با این حال عملکرد و نتیجه خوبی به همراه خواهد داشت. برای ساخت و تولید نبات به دمای بالا نیاز داریم تا بتوانیم مواد را به خوبی در هم حل کنیم و شهد مناسبی بدست آوریم به همین خاطر استفاده از دیگ های روغن روبات نتیجه خوبی را به عمل خواهد آورد.

با استفاده از دیگ روغن داغ می توان تعداد زیادی از نبات های با کیفیت را با هزینه کمتری تولید کرد، از نظر اقتصادی نیز می توان مخارج مربوط به تجهیزات و مواد مصرفی در تولید نبات را به میزان قابل توجهی کاهش داد، برای مثال میزان زعفران مصرفی در این دیگ نسبت به روش سنتی بسیار کمتر است و در عین حال کیفیت و شفافیت نبات تهیه شده از دیگ روغن داغ نسبت به سایر روش های قدیمی صنایع نبات سازی بیشتر است.

دیگ روغن

دیگ روغن

مزایای استفاده از دیگ روغن داغ برای نبات سازی

مصرف بهینه انرژی با استفاده از دیگ روغن امکان پذیر است. برای درست کردن شربت نبات دمای نسبت بالایی نیاز است که همین امر باعث مصرف انرژی زیادی می شود ولی با بکارگیری روش دیگ روغن داغ برای نبات سازی، می توان این مصرف انرژی را تا حد زیادی کاهش داد. از دیگر مزایای دیگ روغن می توان به استفاده از تجهیزات کمتر اشاره کرد، دیگر نیازی نیست که برای تولید نبات از انواع تجهیزات مختلف استفاده شود، شما می توانید با استفاده از تنها یک سیستم آن هم دیگ روغن به راحتی عمل تولید نبات را انجام دهید و یک موضوع بسیار مهم با استفاده از روش این دیگ ، می توان میزان مصرف مواد غیر مجاز و رنگبر را به صفر رساند، نبات های تازه و سالم، بدون هیچ گونه مواد افزودنی غیر مجاز به راحتی با دیگ روغن بدست آورده می شود.

در گذشته از طریق روشه های گوناگونی تولید نبات در صنایع به انجام می رسید و به دلیل رنگ نامناسب نبات به آن رنگ بر های صنعتی اضافه می شود ولی امروزه با استفاده از دیگ بخار دیگر نیازی به استفاده از مواد افزودنی و مضر نیست زیرا رنگ نبات تهیه شده با دیگ روغن بسیار روشن و زیبا است و دیگر نیازی به استفاده از رنگ مصنوعی نیست. این دیگ از سرریز شدن شربت نبات جلوگیری می کند، مسلما به دلیل تغلیظ شربت ممکن است مقداری از آن از محفظه خارج شود ولی با استفاده از دیگ روغن داغ این مشکل برطرف شده است.

دیگ روغن

دیگ روغن

نکاتی در مورد نبات تولید شده با دیگ روغن

یک نکته بسیار مهم در مورد دیگ روغن داغ برای نبات سازی موضوع استفاده بهینه از زعفران است، همه ما می دانیم که زعفران قیمت بالایی دارد و برای ساخت نبات مطلوب باید از زعفران استفاده کرد تا هم رنگ خوبی به نبات ببخشد و هم اینکه طعم و بوی آن را بهتر کند، حال در نظر داشته باشید که اگر بخواهید این حجم از نبات را درست کنید باید مقدار زیادی زعفران استفاده کنید. دیگ روغن داغ این مشکل را برطرف کرده است، شما می توانید با روش این دیگ با مقدار کمی از زعفران مقداری زیادی از شربت نبات را آماده کنید و این موضوع باعث کاهش هزینه های تولید نبات شده است.

بسیاری از صنایع نبات سازی به دلیل هزینه های بالای که تولید نبات دارد کار تولید نبات را متوقف می کنند، اما امروزه روش جدیدی که با این دیگ ارائه شده است می توان هزینه های اضافی را برای تولید نبات را حذف کرد و تولید نبات را با مواد مناسب و روش کاملا بهداشتی در تعداد زیاد به انجام رساند. مطلبی دیگر در مورد دیگ روغن داغ برای نبات سازی، کاهش تجهیزات مورد نیاز در کارگاه نبات سازی است زیرا این دیگ به بسیاری از تجهیزات اضافی نیاز ندارد و به همین خاطر حجم کمتری را از کارگاه اشغال خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Button
× واتساپ