مطالبی در مورد ساخت کشک و پنیر با بخار

ساخت کشک و پنیر با بخار از جمله روش های پرکاربردی است که در صنایع مختلفی انجام می گیرد. بخار انرژی نسبتا بالایی را با مصرف انرژی کمتری تولید می کند و همچنین می تواند حجم زیادی از این انرژی را در بازه زمانی کوتاه تری بدست بیاورد به همین خاطر از لحاظ مختلفی اهمیت دارد.

از بخار در صنایع مختلفی استفاده می شود، بخار با فشار یک رابطه مستقیم دارد و به همین خاطر می توان آن را با فشار به خوبی کنترل کرد. برای ساخت کشک و پنیر با بخار یکسری مراحلی باید با دقت طی شود در غیر این صورت نتیجه کار آنطور که انتظار می رود نخواهد شد.

در دیگ بخار انرژی و گرمای لازم تولید می شود و سپس این گرمای بدست آمده را ه فراورده های مورد نظر به طور یکسان منتقل می کنیم، خیلی مهم است که گرما به اندازه مشخص و در زمان مشخص به فراورده ها انتقال پیدا کند تا نتیجه کار درست از آب در بیاید. فشار یک فاکتور اصلی برای ساخت لبنیات است و تهیه فشار بالا آن هم در بازه زمانی کوتاه کار چندان آسانی نیست، استفاده از دیگ بخار این مشکل را برطرف کرده است و نکته طلایی در مورد این سیستم انرژی بسیار کمی است که برای تولین حجم زیادی از فشار مصرف می کند، همین امر سبب کاهش هزینه های مربوط به تهیه انرژی خواهد بود.

ساخت کشک و پنیر با بخار

ساخت کشک و پنیر با بخار

ساخت کشک و پنیر با بخار

یکسری مواد اسیدی و بازی در تهیه لبنیات مورد استفاده قرار می گیرد، این مواد نیاز به یک دمای مناسب دارند، این دما را می توانید به راحتی با دیگ بخار بدست بیاورید. در ساخت کشک و پنیر با بخار فرایندهایی را باید با رعایت اصول و قواعد پشت سر هم انجام داد، به خصوص برای ساخت پنیر که باید دمای شیر را از همان ابتدا تنظیم کرد. در سفره هر ایرانی همیشه لبنیات حرف اول را می زند، به همین خاطر همواره تهیه پنیر درجه یک اهمیت دارد، کارخانه های بسیاری به کمک دیگ بخار روزانه تعداد زیادی از لبنیات مورد نیاز جامعه را تولید می کند و به بازار عرضه می نماید.

 یک موضوع بسیار مهم برای تهیه لبنیات، مراقبت از آنها در برابر میکروارگانیسم های مختلف است، روش های محافظت از لبنیات در کارخانه های مختلف فرق می کند، استفاده از گرما و حرارت مناسب می تواند تعداد زیادی از این میکروارگانیسم ها را از بین ببرد، استفاده از گرما یک روش جدید برای از بین بردن باکتری ها است در گذشته برعکس از سرما استفاده می کردند ولی این روش چندان پاسخگو نبود زیرا تنها رشد میکروارگانیسم ها را کنترل می کرد ولی نمی توانست آنها را از بین ببرد. امروزه ساخت کشک و پنیر با بخار مزایای بسیار زیادی را به دنبال خواهد داشت، بخار به دلیل گرمای مناسبی که دارد می تواند از لبنیات ساخته شده در برابر عوامل بیماری زا محافظت کند و از این طریق می توان به حفظ سلامت مصرف کننده کمک کرد.

ساخت کشک و پنیر با بخار

ساخت کشک و پنیر با بخار

ساخت کشک با دیگ بخار

کشک در مصارف مختلفی استفاده می شود، ایرانیان در هنر آشپزی مهارت خاصی دارند و بسیاری از مواد مثل کشک برای طعم دار کردن غذاها ضروری است، به همین خاطر تهیه کشک به مقدار مورد نیاز در کشور اهمیت دارد. برای تهیه و نگهداری کشک نیز به حرارت بالا نیاز داریم تا بتوانیم کشک درجه یک و خوش طعمی را تولید کنیم و در بازار به فروش برسانیم.

 در کارخانه هایی که تولید لبنیات انجام می گیرد، به نظافت و استریلیزاسیون بسیار تاکید می شود، این موضوع تنها مربوط به وسایل و محیط نیست بلکه در ارتباط با محصولات نیز صدق می کند. ساخت کشک و پنیر با بخار بهترین راه حل برای رعایت نظافت  و جلوگیری از نفوذ عوامل بیماری زای مختلف به مواد تولید شده است. باید در نظر داشت که در شرایطی که ویروس کرونا همه گیر شده است رعایت نکات بهداشتی از همیشه بیشتر اهمیت دارد به همین خاطر روش ساخت کشک و پنیر با دیگ بخار در این دوران از هر لحاظ اهمیت دارد و می تواند مانع از آلودگی مواد خوراکی به ویروس و باکتری ها شود، لبنیات از هر لحاظ می توانند یک بستر مناسب برای رشد میکروارگانیسم ها تشکیل دهند به همین خاطر رعایت بهداشت در کارخانه های مربوط به ساخت لبنیات از سایر مکان ها بیشتر اهمیت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Button
× واتساپ