مطالبی در مورد کاربرد قیر با بخار

کاربرد قیر با بخار از جمله موارد پر استفاده در صنعت است. برای تهیه قیر بین دو بارگیری یک فضای خالی موجود است که این فضا را به کمک بخار میتوان پوشش داد و البته باید بدانید که به جای بخار می توان از گزینه های دیگری نیز استفاده کرد ولی بخار مزایای زیادی را در ارتباط با فرایند تهیه قیر به دنبال خواهد داشت. لوله های آتشخوار در هر صنعت استفاده می شود و باید توجه داشت که انواع سیستم های گرمایشی که گرما را به طور مستقیم به سیستم منتقل می کنند، نتایج بدی را بجا خواهد گذاشت و می توان گفت که آسیب های زیادی به لوله های سیستم وارد خواهد کرد ولی بخار این گونه نیست،

بخار می تواند گرما به طور غیر مستقیم و یکسان پخش کند و همین موضوع موجب اهمیت کاربرد قیر با بخار شده است. از دیگر موارد مهم در ارتباط با کاربرد قیر با بخار می توان گفت که هر چه میزان بخار تزریقی را افزایش دهیم، سرعت واکنش نیز بالاتر خواهد رفت. تهیه بخار و استفاده از دیگ بخار در صنعت موجب کاهش مصرف انرژی خواهد شد، برای ساخت قیر به دمای بالایی نیاز داریم که تهیه این دما انرژی زیادی را مصرف خواهد کرد به همین خاطر برای جلوگیری از هدر رفتن حجم زیادی و کاهش هزینه های مربوط به تولید قیر بهتر است تا با کاربرد قیر با بخار بیشتر آشنا شویم.

کاربرد قیر با بخار

کاربرد قیر با بخار

کاربرد قیر با بخار

برای تهیه قیر نکات بسیار زیادی وجود دارد که باید به این موارد توجه شود تا که بتوان سرعت واکنش را بالا برد و همچنین نتیجه کار را بهبود بخشید. سرعت واکنش اهمیت زیادی برای پروسه تولید قیر دارد، برای افزایش سرعت واکنش نیاز است تا درجه گرمایش را بالا ببریم، تزریق هرچه بیشتر بخار برای افزایش سرعت واکنش می تواند یک راه حل مناسب باشد. در برج مربوط به ساخت قیر یک زمان توقف داریم، این زمان باید در حد مناسبی قرار بگیرد اگر این زمان از حد تعادل خود بیشتر و یا کمتر شود آنگاه موجب تغییر حالت قیر می شود یعنی ممکن است قیر خیلی سفت و یا خیلی نرم شود که این موضوع باعث کاهش کیفیت قیر می شود.

با توجه به کاربرد قیر با بخار می توان هم سرعت تولید قیر را افزایش داد و هم اینکه از نرم شدن و یا سفت شدن بیش از حد آن جلوگیری کرد. برای تهیه قیر باید بتوان اختلاف حرارات موجود بین حرارت پایه و پوینت را افزایش داد زیرا هرچه که این اختلاف بیشتر باشد آنگاه عمل اکسیداسیون و احیا با کیفیت بسیار بالاتری انجام میگیرد بخار به راحتی می تواند این اختلاف حرارت به وجود بیاورد و زمینه را برای ساخت قیر فراهم کند. در کاربرد قیر با بخار باید به این نکته اشاره کنیم که بخار می تواند از احتراق جلوگیری کند به همین خاطر می تواند یک جایگزین مناسب برای کاهش خطر در حین کار شود، بخار را در قسمت انتهایی برج بخاطر عدم احتراق آن تزریق می کنند.

کاربرد قیر با بخار

کاربرد قیر با بخار

روش های تولید قیر

منبع قیر می تواند نفت باشد ولی با این حال منابع دیگری نیز برای ساخت و تولید آن وجود دارند. انواع قیردر کارخانه های مجهز با رعایت نکات ساخته می شوند و هر کارخانه ای ممکن است روش های ویژه خود را به کار ببرد. امروزه توانسته ایم تا تنها با بکارگیری بخار یک منبع گرمایی بسیار ویژه و درجه یکی را وارد بازار کار کنیم که می توان گفت امروزه دیگ بخار از پراستفاده ترین روش ها برای تولید گرما و همچنین انتقال آن است. تولید قیر به یک انرژی فعال سازی نسبتا بالایی نیاز دارد که این انرژی از روش های مختلفی می تواند تامین شود ولی با این وجود باید روشی را انتخاب کرد که هم هزینه کمتری داشته باشد و هم اینکه انرژی کمتری را مصرف کند.

یک نکته بسیار مهم در ارتباط با تولید قیر انتقال گرما است که این انتقال باید به صورت یکنواخت انجام گیرد در غیر این صورت ممکن است حد تعادل سیستم بهم بخورد و قیر با کیفیت حاصل نشود. بخار در برج قیر به دلیل اینکه نسبت به سایر مواد کم خطر تر است استفاده می شود و همچنین از نظر کاربرد قیر با بخار نیز می توان گفت از سایر روش ها بسیار بهتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Button
× واتساپ