نحوه خرید بخارشوی و دستگاه ضدعفونی تجهیزات پزشکی با بخار

استریلیزاسیون با بخار به عنوان یک روش استریلیزاسیون در مراکز بهداشتی درمانی، مزایای زیادی دارد که از آن جمله می‌توان به هزینه کم، ایمنی و کارایی اشاره کرد. به طور کلی، سرعت و بهره وری یک دستگاه استریل کننده بخار نسبت به سایر اشکال استریل کردن، مزیت‌های متعددی دارد. به نمونه‌ای از وسایل پزشکی که از قابلیت استریلیزاسیون با بخار برخوردار می‌باشند، می‌توان به ابزارهای جراحی، دستگاه‌های پزشکی قابل کاشت و ملحفه‌های جراحی اشاره کرد. جهت اطلاع از نحوه خرید بخارشوی و دستگاه ضدعفونی تجهیزات پزشکی با بخار ، می‌توانید با کارشناسان فروش این مجموعه تماس بگیرید. همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر از فرایند استریلیزاسیون با بخار و همچنین دمای لازم به هنگام بخاردهی تجهیزات، خواندن ادامه مطلب خالی از لطف نخواهد بود!

فرآیند استریلیزاسیون تجهیزات پزشکی با بخار

امروزه، استریل کردن با بخار، روشی قابل اعتماد و اثبات شده برای ضدعفونی کردن تجهیزات پزشکی در سراسر مراکز بهداشتی درمانی در نظر گرفته می‌شود. به طور کلی، منظور از استریلیزاسیون با بخار، قرار دادن تجهیزات پزشکی در معرض بخار تحت فشار می‌باشد. در این فرایند، بخاردهی، توانایی گرما در کشتن میکروارگانیسم ها را با کاهش زمان و دمای مورد نیاز برای انعقاد پروتئین ها در میکروارگانیسم‌ها، افزایش داده و به از بین بردن سریع آن‌ها منجر می‌شود.

چرخه استریلیزاسیون با بخار

شایان ذکر است که چرخه‌های استریلیزاسیون با بخار معمولا دارای سه مرحله به شرح زیر می‌باشند:

  • تهویه: تهویه در ابتدای چرخه اتفاق می‌افتد. در این گام، هوا با روش‌های جابجایی گرانشی یا حذف دینامیک هوا از محفظه خارج می‌شود و بار تا دمای استریل‌سازی توصیه‌شده، گرم می‌شود.
  • در معرض قرارگیری: قرار گرفتن در معرض بخار، پس از مرحله تهویه و زمانی که محفظه و بار به دمای لازم برای از بین بردن میکروارگانیسم‌هارسیده‌اند، شروع می شود. در این مرحله، تجهیزات پزشکی مورد نظر برای مدت زمان مشخصی در معرض بخار قرار می گیرند. لازم به ذکر است که زمان و دماهای نوردهی باید مطابق با توصیه های سازنده دستگاه و مطابق با استانداردها و دستورالعمل های موجود تنظیم شوند.
  • مرحله خنک کردن(خشک شدن): این مرحله، آخرین مرحله در چرخه استریلیزاسیون است که طی آن،  بخار از محفظه خارج شده و فشار داخل محفظه آزاد می شود.

عوامل موثر در موفقیت فرایند استریلیزاسیون با بخار

عواملی که نقش مهمی در موفقیت فرآیند استریلیزاسیون با بخار دارند عبارتند از :

  • ساخت و نگهداری صحیح سیستم بخار،
  • تامین آب و برق،
  • بخار خوب و کیفیت آب،
  • عملکرد دیگ بخار و ضدعفونی کننده؛

راهنمای دمای استریلیزاسیون با بخار

جهت کسب راهنمایی بیشتر از دمای لازم برای استریلیزاسیون و همچنین اطلاع از نحوه خرید بخارشوی و دستگاه ضدعفونی تجهیزات پزشکی با بخار، می‌توانید با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید. در نظر داشته باشید که اطمینان از اینکه محفظه استریل کننده بخار به دمای معینی رسیده و برای مدت زمان توصیه شده در دمای معینی باقی می ماند، برای استریلیزاسیون موثر بخار حیاتی است.  برخی از دماهای معمولا توصیه شده برای استریل کردن با بخار عبارتند از: 250 درجه فارنهایت (121 درجه سانتیگراد)، 270 درجه فارنهایت (132 درجه سانتیگراد) و 275 درجه فارنهایت (135 درجه سانتیگراد). شایان ذکر است که توصیه‌های زمانی چرخه و دمای معمولی توسط سازنده استریل‌کننده بخار تعریف و آزمایش می‌شوند و بسته به نوع بار پردازشی متفاوت است.

بهترین مرکز خرید دستگاه ضد عفونی تجهیزات پزشکی با بخار

شایان ذکر است که انتخاب و خرید دستگاه ضدعفونی کننده بخار، فرآیند مهمی برای یک مرکز بهداشتی درمانی است. برای ایمن نگه‌داشتن بیماران و سازگاری و بهره‌وری، یک دستگاه بخارشوی تجهیزات پزشکی  باید خواسته‌های یک بخش پرمشغله پردازش استریل (SPD) را برآورده سازد. به دلیل نقش حیاتی استریلیزاسیون با بخار در بیمارستان، مرکز جراحی سرپایی یا سایر مراکز درمانی، خریداران معمولا قبل از انتخاب یک دستگاه بخارشوی، چندین گزینه را بررسی می‌کنند.

در نظر داشته باشید که فرآیند خرید یک دستگاه بخارشوی، معمولا از طریق نماینده فروش یا توزیع کننده انجام می‌شود. در همین راستا، پیشنهاد می‌کنیم در صورت نیاز به خرید بخارشوی و دستگاه ضدعفونی تجهیزات پزشکی با بخار ، با کارشناسان فروش این مجموعه تماس بگیرید. همچنین در صورت مواجه شدن با هر گونه چالشی در طی فرایند خرید آنلاین تجهیزات مورد نیاز خود، می‌توانید با کارشناسان بخش پشتیبانی ارتباط بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Button
× واتساپ