نحوه خرید مشعل گازی

مشعل گازی، یکی از مهمترین ابزارهای هر موتورخانه به شمار آمده و می‌توان آن را قلب یک موتورخانه دانست! با درک کارکرد این دستگاه و همچنین شناخت معیارهای مهم در انتخاب یک مشعل گازی، ارزیابی درستی از انواع مشعل‌های گازی خواهید داشت ! جهت خرید این محصول می‌توانید با مشاورین فروش این مجموعه تماس بگیرید. همچنین جهت آشنایی بهتر با ماهیت مشعل گازی، کارکرد و ساختار آن ، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

عملکرد مشعل گازی

هدف اصلی این دستگاه، تامین گرمایش لازم است. نحوه کارکرد یک مشعل گازی ، به این صورت است که از طریق ترکیب میزان مشخصی از سوخت ( که در مشعل‌های گازی، این سوخت، عمدتا گاز متان است) با میزان مشخصی از هوا و ایجاد اشتعال، انرژی سوخت را به یک انرژی گرمایشی تبدیل ساخته و آبی را که در داخل دیگ در حال گردش است را گرم می‌کند.

ساختار مشعل‌های گازی

جهت عملکرد صحیح این مشعل ، سه فاکتور اصلی سوخت، جرقه و همچنین اکسیژن بایستی فراهم گردد تا بتوان شعله مورد نظر را ایجاد کرد. این عوامل توسط سه سیستم مشعل گازی تحت عنوان سیستم جرقه زنی، سیستم تامین سوخت و همچنین سیستم هوارسانی فراهم شده و به ایجاد شعله در این مشعل منجر می‌شود. در ادامه به طور مشروح به این سه سیستم اصلی در مشعل‌های گازی پرداخته می‌شود:

  • سیستم هوارسانی: در یک مشعل گازی، اکسیژن مورد نیاز جهت ایجاد شعله توسط قطعه‌ای تحت عنوان ونتیلاتور و فن( که توسط یک موتور سه فاز یا تک فاز چرخانیده می‌شود) فراهم و تامین می‌شود.
  • سیستم جرقه زن: در این سیستم، انجام جرقه توسط یک عدد ترانس جرقه صورت می‌پذیرد. لازم به ذکر است جرقه در طیف زمانی 3 تا 6 ثانیه زده شده و حرارت اولیه جهت ایجاد شعله تامین می‌شود.
  • سیستم سوخت رسانی: سوخت مورد استفاده در اغلب مشعل‌های گازی، گاز متان می‌باشد. حرکت سوخت در این سیستم به این صورت است که ابتدا سوخت از لوله‌های گاز به شیر قطع و وصل جریان یافته و سپس وارد فیلتر می‌شود. در نهایت پس از خروج از شیلنگ گاز و عبور کردن از شیر برقی، وارد لوله حامل گاز می‌گردد.

فاکتورهای مهم در انتخاب مشعل‌ گازی

مشعل‌های گازی بسیار متفاوت هستند، اما تمام آنها از اصل کار یکسانی برخوردار می‌باشند! به عبارتی، تمام مشعل‌های گازی به لطف مخلوطی از گاز (عمدتا متان) موجود در آن کار می‌کنند. به هنگام خرید این مشعل، در نظر داشته باشید که بسته به نیاز خود، این دستگاه را باید با توجه به پارامترهای فنی مورد نیاز خود انتخاب نمایید! معیارهایی که در انتخاب مشعل گازی باید به آنها توجه کرد به این شرح است:

  • ظرفیت سیلندر : سیلندر مشعل، محفظه‌ای است که گاز در آن ذخیره می‌شود. لازم به ذکر است که میزان ساعات کارکرد و همچنین گازرسانی یک مشعل، به اندازه سیلندر آن بستگی دارد.
  • مصرف سوخت: با توجه به مقدار سوخت مورد نیاز برای عملکرد عادی مشعل برای یک دوره زمانی مشخص تعیین می‌شود. این شاخص بر حسب گرم در ساعت اندازه گیری می‌شود. علاوه بر این، این شاخص، برای محاسبه زمان کار مداوم و مستمر مشعل، بسیار مهم می‌باشد.
  • قدرت مشعل: این شاخص، حداکثر توان مشعل را در حین کار تعیین می‌کند. البته این نکته را هم در نظر بگیرید که هر چه قدرت مشعل بیشتر باشد، مشعل گاز بزرگتر و سنگین‌تر خواهد بود!
  • مدت زمان کار مداوم: این شاخص، بیانگر مدت زمانی است که مشعل گازی شما می‌تواند بدون سوخت‌گیری یا تغییر سیلندر به سیلندر جدید کار کند.
  • وزن مشعل: قبل از خرید یک مشعل گازی، حتما بایستی  از وزن مشعل گازی مطلع شد. چرا که باید مشعل مورد نظر را حمل نموده و چالشی در این زمینه نداشته باشید.

بهترین مرکز خرید مشعل گازی

در نهایت لازم به یادآوری است که در صورت نیاز به خرید این مشعل ، می‌توانید با مشاورین فروش این مجموعه تماس بگیرید. این مجموعه، از جمله مراکز خوشنام در توزیع بهترین و خوش قیمت‌ترین مشعل‌های گازی بازار بوده و به دلیل متعهد ساختن مجموعه خود در عرضه و توزیع محصولات برخوردار از استانداردهای کیفی لازم، توانسته است اعتماد بسیاری از مشتریان را به مجموعه خود جلب نماید. همچنین بخش پشتیبانی این مرکز به صورت تمام وقت آماده رفع کلیه نیازهای اطلاعاتی شما بوده و در صورت مواجه شدن با هر گونه چالشی در طی فرایند خرید آنلاین، می‌توانید سوالات خود را در بخش پشتیبانی مطرح نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Button
× واتساپ