کاربرد بخار در صنایع نفتی

استفاده کردن از بخار در صنایع نفتی و پالایشگاه اهمیت بسیار زیادی دارد. از سیستم حرارتی در این صنعت برای ایجاد حرارت، گرمایش و … استفاده می کنند. انرژی زیادی در پالایشگاه ها وجود دارد که بخش زیادی از این انرژی صرف نیازهای روزانه بشر می شود. شما می توانید به وسیله تجهیزات متنوع مانند دیگ های حرارتی انرژی زیادی را به این صنعت ببخشید. اینکه محل به کارگیری دیگ های حرارتی در پالایشگاه ها و صنایع نفتی کجا می باشد یکی از مهمترین و اصلی ترین نکاتی است که کاربرد دیگ ها را نشان می دهد. شما باید به خوبی بدانید در آن دسته از پالایشگاه هایی که برق دارند هم از این سیستم استفاده می شود.

دلیل استفاده از بخار در صنایع نفتی

اهمیت بخار و حرارت در صنایع نفتی بسیار بالا است و در صورتی که این عامل وجود نداشته باشد صنعت هم به بهترین نحو ممکن کار خود را انجام نمی دهد. به دلیل ویژگی منحصر به فرد و خاصی که حرارت در صنایع نفتی دارد شما باید به خوبی در مورد ویژگی های آن اطلاعات خود را افزایش دهید. در واقع بهتر است که پیش از استفاده به خوبی ویژگی ها و مشخصات آن را بشناسید و سپس آن را مورد استفاده قرار دهید. برخی از مهمترین و اصلی ترین دلایلی نشان دهنده استفاده از حرارت در صنایع می باشند و بیشتر افراد آن را مورد استفاده قرار می دهند عبارت است از :

.

  1. فراوانی و ارزان بودن حرارتی که درون دستگاه ها شکل می گیرد یکی از اصلی ترین دلایل استفاده از آن می باشد. در واقع شما با یک بار خرید دیگ های بخار دیگر نیازی نیست هزینه دیگری را پرداخت نمایید و به راحتی می توانید با دیگ خریداری شده حجم زیادی از حرارت را در صنعت به کار ببرید.
  2. دور از دسترس و بی خطر بودن حرارت شکل گرفته درون دیگ ها یکی از دیگر ویژگی ها و مشخصاتی است که این دیگ ها دارند. شما باید به خوبی این ویژگی دیگ ها را در نظر داشته باشید و از آن استفاده بهینه ای نمایید.
  3. از آنجایی که ظرفیت گرمایی بالایی درون دیگ ها وجود دارد شما می توانید آن را با حرارت بالایی هم مورد استفاده قرار دهید که همین مورد یکی از اصلی ترین ویژگی های دیگ های حرارتی به شمار می رود.
  4. برای چرخاندن هر یک از توربین ها از حرارت استفاده بسیار زیادی می شود.
  5. شما به راحتی می توانید آن را کنترل کنید و همین کنترل آسان آن موجب می گردد شما قادر باشید در هر زمان و مکانی آن را مورد استفاده قرار دهید.
  6. بدون اینکه نیاز به پمپ داشته باشید می توانید آن را به راحتی و بدون هیچ ایرادی منتقل کنید. در واقع بهتر است بدانید که نسبت به روغن داغ حرارت درون دیگ بخار به راحتی جابجا می شود.

معرفی انواع دیگ های بخار در صنایع نفتی

شما به خوبی می دانید که هر یک از دستگاه های صنعت دارای انواع مدل ها و طرح های متنوعی می باشند. بنابراین دیگ های بخار هم که در صنایع نفتی مورد استفاده قرار می گیرند دارای مدل ها و نمونه های متنوعی می باشند. شما باید زمان خرید هر یک از دیگ ها به خوبی نیازتان را برای استفاده از آن مورد بررسی قرار دهید و سپس آن را خریداری کنید. اینکه آب درون لوله جریان پیدا کند اهمیت بسیار زیادی دارد و شما باید به کیفیت این انتقال دقت زیادی داشته باشید. برخی از انواع دیگ های حرارتی که شما می توانید در صنایع نفتی مشاهده کنید قدرت و کیفیت بسیار بالایی دارند. دو مدل از مهمترین نمونه این دیگ ها که شما باید با آنها آشنایی داشته باشید عبارت است از :

بخار

بخار

  1. دیگ های واترتیوب

این نمونه از دیگ ها ساختار خاصی دارند و باید بدانید که ساختار آنها به توجه به نوع محل قرارگیری، تعداد لوله ها و محل قرار گرفتن محفظه با یکدیگر متفاوت می باشد. این نمونه از دیگ ها را به چند دسته مهم تقسیم بندی کرده اند تا کارکرد و ویژگی منحصر به فرد آن را به شما نشان دهند. تولید بخار درون این دیگ ها با فشار بالایی انجام می شود و قطر لوله های درون آن زیاد نیست.  در واقع باید بدانید یکی از اصلی ترین ویژگی  هایی که این دیگ ها باید برای تولید حرارت داشته باشد قطر کمتر لوله ها نسبت به دیگر نمونه دیگ ها می باشد.

  1. دیگ های فایرتیوب

یکی از اصلی ترین اجزای تشکیل دهنده ای که درون این دیگ ها وجود دارد مخزن حرارتی و محفظه احتراق می باشد. لوله های زیادی درون این دیگ طراحی شده است که یکی از آنها از سمت ورود نصب شده و دیگری ار از سمت خروج نصب کرده اند. فضای زیادی از دیگ ها را با لوله ها پر کرده اند و فضای دیگر را با استفاده از آب ذخیره بندی شده پر کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Button
× واتساپ