پیشگفتار:

کارگاه‌های خیاطی و دوخت لباس، خشک‌شویی‌ها روزانه با صدها و شاید هزاران قطعه لباس سروکار دارند که باید از چروکیدگی زدوده و صاف و مرتب و عاری از هرگونه پرز و ژولیدگی گردند. در زمان‌های گذشته برای این کار از انواع اتوهای مختلف همچون اتوهای ذغالی، برقی و … استفاده می‌نمودند چه خطراتی را نیز در برداشت از جمله آن می‌توان به سوختن پارچه اشاره نمود.

دیگ‌های بخار بهترین جایگزین برای اتو در صنعت خیاطی

خیاطی و خشک‌شویی کسب‌وکارهایی هستند که به‌طور مداوم با انواع پارچه سروکار دارند. برای همین پارچه همواره باید صاف و مرتب باشد و مدام در مراحل دوخت خط دوخت‌های اتو شود تا بتوان مراحل بعدی برش و دوخت را تمیز انجام داد و همه این‌ها لازمه استفاده مکرر از اتو در همه جزئیات کار است.

شاید اگر شما در حال دوخت یک لباس و کار با یک پارچه باشید استفاده اتوهای ساده مخزن دار و خانگی به‌راحتی پاسخگوی نیاز شما باشد و بتوانید کارتان را به نحو احسن انجام دهید؛ اما هنگامی‌که در داخل یک کارگاه تولیدی لباس یا یک مزون در حال فعالیت هستید و روزانه صدها و یا هزاران لباس باید دوخته و آماده ارائه به بازار باشد؛ استفاده از یک اتوی ساده و یا حتی اتوی مخزن دار جوابگوی نیاز شما نخواهد بود؛ بنابراین برای حل این معضل استفاده از دیگ بخار مخصوص خیاطی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

.

خیاطی

خیاطی

دیگ‌های بخار خیاطی، سیستم کاملاً مجهز و به‌روز هستند. در طراحی این بویلر ها چند خروجی تعبیه می‌شود؛ که این خروجی‌ها می‌تواند تا 12 عدد نیز برسد با استفاده از این خروجی‌ها و اتصال دسته‌های اتو به آن می‌توان در به‌طور هم‌زمان چند دست لباس را اتو نمایید از سویی دیگر بعد از اتمام مراحل دوخت باید در کنار پرز گیری، خط اتوهایی بر روی البسه ایجاد شود که شاکله و نمایی کلی لباس را به نمایش بگذارد. دیگ‌های بخار با مقدار فشار بخار بالایی که نسبت به اتو دارند به‌راحتی می‌توانند این خط اتوهای ثابت را در عرض چند ثانیه بر روی لباس پیاده نمایند. اصولاً دیگ‌های بخار مخصوص خیاطی را با فشار بخار بین 150-70 اتمسفر طراحی می‌کنند که علاوه بر مرتب و صاف نمودن پارچه از سوختگی و از بین رفتن تاروپود آن جلوگیری می‌کند.

در خشک‌شویی‌ها بعد از انجام عملیات شست‌وشو، لباس‌ها را از داخل دستگاه‌های لباس‌شویی خارج می‌کنند. در این موقع البسه در کنار چروکیدگی که دارد نمناک است بر همین اساس استفاده از دستگاه‌ها بخار علاوه بر اینکه چروکیدگی و نامرتبی لباس ها را رفع می نماید نم و رطوبت البسه نیز با دمای بخار که بر سطح آن ها برخورد می کند خارج شده و کاملا خشک می شوند.

در خرید دیگ بخار خیاطی باید به چه نکته توجه نمود؟

  • حتماً توجه داشته باشید که دیگ را از مراکز معتبر تهیه نمایید و حتماً دیگ دارای علامت استاندارد باشد.
  • ظرفیت و نوع طراحی دیگ بخار عوامل مهمی هستند که در موقع خرید باید به آن توجه نمود و آنچه مورد مطابق نیاز شماست را انتخاب نمایید.
  • توجه داشته باشید که دستگاه دارای سوپاپ اطمینان باشد.
  • دستگاه مجهز به رگلاتور فشار باشد.
  • تعداد خروجی‌های برای اتصال دسته‌های اتو از عوامل تاثیر گذار در انتخاب شما خواهد بود.

توجه داشته باشید که این دستگاه به املاح و رسوب آب حساس است لذا اگر از آبی استفاده می‌کنید که دارای رسوب است حتماً یا دستگاهی خریداری نماید که مجهز به رسوب‌گیر باشد و یا قبل از لوله اتصال آب به دستگاه یک سیستم کف گیر و ضد رسوب تعبیه نمایید.

 .

استفاده از دیگ بخار در صنایعی چون خیاطی و خشک‌شویی می‌تواند سرعت بالایی به انجام امور بخشیده و

از سویی دیگر به دلیل اینکه بخار تولید شده عاری از هرگونه آلاینده و مواد مضر بوده و دارای بازدهی بالای کاری است، می‌توان در همه بخش‌ها از آن استفاده نمود. این نوع بویلر ها به خاطر اینکه فشار بخار نسبتاً زیادی را تولید می‌کنند؛ بر همین اساس خطوط ایجادشده توسط این بویلر ها دارای ماندگاری بیشتری روی لباس بوده و اتوکشی را بسیار سهل و آسان می‌نماید. اما در کنار این مباحث باید توجه نمود که دیگ های بخار باید از مراکز دارای استاندارد تهیه شوند . چرا که استفاده و خرید دستگاه های بی کیفیت مشکلات و خسارات متعددی به بار میاورد که گاهی این خسارات جبران ناپذیر خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Button
× واتساپ