گفتنی ها راجع به ساخت آب پنیر

درباره ساخت آب پنیر باید گفت که اغلب مردم آب پنیر را دور می ریزند، و این واقعا کار درستی نیست. زیرا آب پنیر بسیار پر فایده است. و بهتر است نام داروی معجزه آور را برای آن به کار بریم. میتوان به خواص بیشمار این محصول برای سوزش ادرار و کلیه اشاره کرد. و اینکه این آب در تمام جهان به عنوان دارو شناخته می شود. ساخت آب پنیر در کشورهای زیادی از جمله ایتالیا نیز مرسوم است. و در بین کشورهای زیادی به عنوان دارو توصیه می شود. در نهایت باید گفت که این آب اعجاب انگیز دارای خواص بیشماری است و با خوردن آن در روز شما نیاز کمتری به دکتر و داروهای شیمیایی پیدا می کنید.

خواص ساخت آب پنیر

ساخت آب پنیر  دارای خواصی است که در ذیل به آنها اشاره ای می کنیم:

– سرعت هضم غذا را بالا می برد.

– یبوست را از بین می برد.

– وزن را کم می کند.

– سلولیت ها را از بین می برد.

– چربی خون را پایین می برد.

– قند خون را منظم می کند.

– آب پنیر فشار خون را بالا را تنظیم می کند.

– مکمل بسیار عالی برای بدنسازان و ورزشکاران می باشد.

ساخت آب پنیر و استفاده از آن قویترین مکمل برای افراد مسن و پیر است.

– حاوی آنتی اکسیدان فوق العاده زیاد می باشد.

– در افزایش استحکام و رشد استخوان تاثیر شگرفی می گذارد.

– سیستم ایمنی بدن را قوی می کند.

– آب پنیر به از بین بردن تورم ناشی از درد در مفصل های دست و پا کمک می کند.

"<yoastmark

 ساخت آب پنیر و خواص آن

و در نهایت ساخت و مصرف آن برای کسانی که نباید پروتئین مصرف کنند اثر دارویی دارد. و همچنین سم زدای بدن و دشمن سرطان است.

ساخت آب پنیر

طرز تهیه ساخت آب پنیر به این صورت است که شیر را  مدتی جوشانده و بگذارید کمی سرد شود و کمی که از گرمای آن کاسته شد و به مرحله ولرم رسید یک استکان سرکه در آن می ریزید. و به مدت  دو ساعت به آن دست نزنید تا شیر دلمه شود. به همین سادگی روند ساخت آن را طی می کنیم. سپس این شیر تکه تکه شده را داخل کیسه ای از جنس پارچه بریزید و آب بدست آمده از آن که همان آب پنیر است را در بطری دیگر برای مصرف نگهداری کنید. آب ماست نیز دارای همین خواص می باشد و میتوان آن را از ماست جدا و استفاده نمود. در ظروف فلزی و پلاستیکی بهتر است ریخته نشود. البته آب پنیر برای کسانی که در زمره افرادی هستند که سندروم روده تحریک پذیر را دارند نباید استفاده شود. و به ازای هر دو هفته مصرف این معجون می بایست یک هفته مصرف آن را قطع نمود.

معمولا در ساخت آن آبی به رنگ زرد  به وجود می آید که به آن ماء الجبن نیز می گویند. این ماده طرفداران زیادی دارد. این محصول در ورزش به صورت پودری است که اثر تقویت زایی برای ورزشکاران و بدنسازان دارد. نباید از این محصول بیش از حد استفاده کرد و مانند مکمل عمل می کند که حاوی ویتامین های گروه ب می باشد. و خاصیت عضله سازی نیز دارد. ساخت آب پنیر  و مصرف آن برای مبتلایان به ایدز نیز توصیه می شود.

.

همچنین این محصول حاوی لاکتوز است که در صورت عدم تحمل لاکتوز بهتر است آن را مصرف نکنید. مصرف بیش از حد آن باعث ایجاد تهوع، اسهال، سردرد، تشنگی و نفخ می گردد. بیماران کلیوی از این محصول استفاده نکنند. با دارو های مخصوص پوکی استخوان و آنتی بیوتیک ها و پارکینسون مصرف نشوند.

معمولا بعد از مصرف فرد دچار تهوع و استفراغ می گردد که این خود دلیل بر سم زدایی معده دارد. پس همانطور که آب پنیر خواص بیشماری دارد دارای عوارضی نیز می باشد که به طور اجمالی آنها را بررسی نمودیم. و سعی کنید این محصول را به صورت خانگی تهیه و مصرف نمایید وگرنه اگر محصول آماده خریداری شده باشد، توصیه ای به مصرف آن نمی شود. زیرا بسیار سریع آلوده می گردد. مگر اینکه از مکان مطمئنی خریداری شود.

در نهایت ساخت آب پنیر زیاد نیز مشکل نیست و با دستورات و طرز تهیه ای که مطرح شد میتوان این محصول را کاملا با رعایت نکات بهداشتی تهیه و مصرف نمود. البته هر چه میزان شیر شما برای تهیه آن بیشتر باشد، میتوانید از آن به مقدار بیشتری تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Button
× واتساپ