آشنایی با هیت بویلر

به طور کلی جهت تامین گرمایش ساختمان‌، دو نوع اصلی هیت بویلر( دیگ حرارتی) را می‌توان مدنظر قرار داد: دیگ بخار و دیگ آب گرم.  به منظور خرید این دیگ‌های حرارتی، می‌توانید با مشاورین فروش این مجموعه تماس بگیرید. همچنین جهت شناخت بهتر کارکرد دیگ حرارتی، خواندن ادامه مطلب خالی از لطف نخواهد بود!

نقش هیت بویلر در گرمایش ساختمان

اگر بخواهید تخمین بزنید که چند درصد از هزینه انرژی سالانه شما، صرف گرم کردن ساختمان می‌شود، چه میزانی را حدس می‌زنید؟ 40 درصد؟ 50 درصد؟ به طور کلی در کشورمان، هر ​​​​صاحبخانه ایرانی، در فصل زمستان ، هزینه بالایی را صرف تامین گرمایش ساختمان خود می‌کند. بنابراین، منطقی است که هر چه هیت بویلر و سیستم گرمایشی خانه شما کارآمدتر باشد، می‌توانید درصد بالایی از  قبض آب و برق خود را که فقط به گرمایش فضای شما اختصاص داده شده است، حذف کنید! سه راه کلیدی برای انجام این کار وجود دارد:

  • جهت بهبود بهره‌وری انرژی، می‌توانید هیت بویلر موجود خود را به طور مجدد نصب کنید.
  • می‌توانید سیستم فعلی خود را به منظور بهره وری بیشتر انرژی، عایق بندی کنید.
  • شما می‌توانید سیستم گرمایشی خود را به یک هیت بویلر جدید و کم مصرف ارتقا دهید.

انواع هیت بویلر

به طور کلی، هیت بویلر و یا همان دیگ حرارتی، یکی از گزینه‌هایی است که به دلایل مختلفی از جمله انعطاف پذیری منابع انرژی، راندمان بالا و کنترل دقیق دما، از محبوبیت بسیاری جهت استفاده برخوردار می‌باشد. دو نوع اصلی دیگ حرارتی وجود دارد: دیگ بخار و دیگ آب گرم. در هر دو نوع این دیگ‌ها، دیگ، انرژی لازم را گرفته و از آن برای گرم کردن آب استفاده می‌کند. سپس آب یا بخار گرم شده از طریق رادیاتور یا سیستم لوله‌کشی، فرستاده می‌شود تا فضا گرم شود.

لازم به ذکر است که از بین دو نوع دیگ‌های حرارتی ، سیستم مبتنی بر آب گرم، کمی کارآمدتر در نظر گرفته می‌شود. زیرا آب نیازی به گرم شدن زیادی ندارد، و علاوه بر این، در سیستم مبتنی بر بخار، پتانسیل کمتری برای خروج گرما به صورت بخار وجود دارد. در نظر داشته باشید که افزودن عایق، درزگیر و عایق اضافی می‌تواند کارایی دیگ بخار را تا سطوح قابل مقایسه با دیگ بخار مبتنی بر آب افزایش دهد.

موارد کاربرد دیگ‌های حرارتی

هیت بویلرهای امروزی می‌توانند خیلی بیشتر از تامین گرمای یک منطقه خود،  فضای خانه شما را گرم نمایند. از دیگر موارد کاربرد دیگ‌های حرارتی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • در اختیار قرار دادن آب گرم برای پخت و پز، شستشو، دوش گرفتن و غیره
  • گرم نمودن استخر
  • یخ زدایی مسیر ورودی

نحوه نگهداری دیگ گرمایش

در حوزه نگهداری هیت بویلرها، موارد متعددی بایستی در نظر گرفته شود که در ادامه به برخی از مهمترین آن‌ها پرداخته می‌شود:

  • سیستم‌های هیت بویلر امروزی، نیاز به تعمیر و نگهداری چندانی ندارند.
  • یک بازرسی و دریافت خدمات تعمیر و نگهداری سالانه، تنها چیزی است که برای کارکرد روان دیگ‌های حرارتی لازم است.
  • یکپارچگی عایق اطراف لوله های آب گرم نیاز است که بررسی شده و در صورت نیاز تعمیر و تعویض شوند.
  • در مصارف خانگی دیگ‌های حرارتی ، هوای محبوس شده رادیاتورها را باید هر شش ماه یکبار خالی کرد تا فضایی برای آب گرم یا بخار ایجاد شود.
  • رادیاتورها را باید تمیز کرده تا گرد و غبار، کثیفی و زباله‌ها را که دارای خطر آتش‌سوزی بوده و همچنین آلرژی‌زا می‌باشند را کاهش داد.
  • بهتر است از سیستم‌های توزیع گرمایش موجود از جمله سیستم‌های تابشی و رادیاتور در کف استفاده نمود، تا نیازی به نصب کانال نباشد.
هیت بویلر

هیت بویلر

 

مرکز معتبر تهیه هیت بویلر

در نهایت لازم به یادآوری است که در صورت نیاز به تهیه و خرید انواع سیستم‌های گرمایشی از جمله هیت بویلرها ، می‌توانید با کارشناسان فروش این مجموعه تماس بگیرید. این مجموعه از جمله مراکز با سابقه و خوشنام در عرضه و توزیع سیستم‌های گرمایشی است که به دلیل عرضه تجهیزات برخوردار از استانداردهای کیفی لازم توانسته اعتبار قابل توجهی در بازار برای خود دست و پا نماید! همچنین در نظر داشته باشید که در صورت مواجه شدن با هر گونه چالشی در طی فرایند خرید محصول، کارشناسان بخش پشتیبانی به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به کلیه سوالات شما عزیزان می‌باشند. با وجود تمام این مزایا، در خرید از این مجموعه تردید نداشته و با اطمینان خاطری تمام از کیفیت و خوش قیمتی محصول، سفارش خرید خود را پیگیری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Button
× واتساپ