انتخاب مناسب ترین دیگ بخار در نساجی

فرآیند تولید در نساجی نیاز به استفاده از بخار یا آب گرم تولید شده توسط دیگهای بخار صنعتی دارد، خواه در مورد مهندسی نساجی، تولید پارچه، تولید پوشاک یا سایر فرایندهای نساجی. به همین دلیل، انتخاب یک دیگ بخار در نساجی برای تولید منسوجات باید به خوبی مورد بررسی قرار گیرد.

بخار در صنعت نساجی نقش بسزایی دارد، این حالت بخار آب است که حاوی انرژی گرمایی است و انرژی را به فرآیندهای مختلف منتقل می کند. بویلرها تجهیزات متداول برای تولید بخار هستند که به آنها ژنراتور بخار نیز گفته می شود.

چالش های دیگ بخار برای سازندگان پارچه ای

گرچه بخار بخار برای فرآیند تولید منسوجات ضروری است، اما بسته به نوع دیگ بخار تأمین بخار می تواند هزینه بر باشد. اکثر دیگهای بخار معمولی به دلیل طرح لوله های آتشی، از ابتدا شروع به تولید بخار در چندین ساعت می کنند و مخازن آب نیز می توانند بسیار بزرگ باشند. این طرح برای شرکتهای نساجی که تقاضای آنها برای بخار، روز به روز یا حتی ساعت به ساعت در نوسان است مقرون به صرفه نیست. در نتیجه، بسیاری از کارخانه های تولیدی باید دیگهای بخار خود را فعال نگه دارند حتی در صورت عدم تولید پارچه، که باعث  مصرف سوخت و آب می شود.

در برخی موارد، حتی ممکن است رعایت استانداردهای انتشار گلخانه ای را برای برخی از کارخانه ها دشوار کند. این چالش ها غالباً باعث می شود که شرکت های تولید کننده منسوجات به دنبال راه حل های کم مصرف برای تامین حرارت بخار خود باشند.

 

چگونه می توان یک دیگ بخار در نساجی را انتخاب کرد؟

با توجه به چالش هایی که قبلاً با سیستم های دیگ بخار ذکر کردیم، انتخاب دیگ بخار در نساجی می تواند تفاوت زیادی در بهره وری و کارایی کارخانه تولیدی شما ایجاد کند. هنگام انتخاب سیستم دیگ بخار، به دنبال عوامل اصلی زیر بگردید.

بویلرهای متداول لوله های آتش نشانی معمولاً به دلیل طولانی بودن مدت زمان گرم شدن و خنک شدن انعطاف پذیری زیادی ندارند. گزینه بهتر برای تولید بیشتر منسوجات، دیگ بخار لوله آب است. دیگهای بخار لوله ای می توانند در مدت چند دقیقه از ابتدا شروع به تولید بخار کنند و طراحی مدولار کوچک آنها به شما امکان می دهد تا روشن و خاموش بودن آنها را مطابق با نوسان بخار پیکربندی کنید.

دیگ بخار در نساجی

دیگ بخار در نساجی

 

راندمان سوخت

بیشتر تولید کنندگان منسوجات ترجیح می دهند پول خود را به جای سوخت، در پارچه با کیفیت سرمایه گذاری کنند. با نوسانات نیاز به بخار، یافتن دیگ بخارهایی که بتوانند با نیازهای متغیر تولید نساجی مطابقت داشته و در عین حال کم مصرف باشند، چالش برانگیز است. همانطور که گفته شد دیگهای بخار آب لوله ای مدولار عملکرد بهتری نسبت به دیگهای بخار معمولی دارند زیرا برای تولید بخار به آب کمتری نیاز دارند.

سهولت نگهداری

این یکی از جنبه های دیگهای بخار است که تولید کنندگان منسوجات از آن چشم پوشی می کنند، اما بسیار حیاتی است. اگر دیگ بخار خراب شود یا نیاز به تعمیر و نگهداری معمول داشته باشد، می تواند کل فرایند تولید را خاموش کند. این برای حفظ بهره وری ایده آل نیست، حتی اگر یک ضرورت باشد. برای محافظت از خط تولید خود، به دنبال یک سیستم دیگ بخار در نساجی با نظارت پیشرفته و تشخیص خودکار باشید. این ویژگی ها به شما کمک می کند تا نگهداری با پیشگیری همراه باشید، بنابراین مشکلات کوچک به مشکلات بزرگ تبدیل نمی شوند.

 

 

بهترین دیگ تولیدی منسوجات

تولید منسوجات می تواند یک فرآیند پیچیده باشد، اما انتخاب صحیح سیستم دیگ بخار می تواند روند کار را بسیار آسان کند. بسیاری از تولید کنندگان منسوجات دریافته اند که دیگهای بخار آب لوله ای بهترین گزینه است. دیگهای بخار لوله آب با توانایی خود در تولید سریع بخار، برای تولید آب گرم و بخار در طول فرایند تولید پارچه ایده آل هستند.

علاوه بر این، آنها از سوخت کمتری نسبت به دیگهای بخار سنتی بهره می برند و تولیدکنندگان پارچه را قادر می سازند تا به جای آنکه به فکر هزینه سوخت باشند، روی تولید محصولات با کیفیت تمرکز کنند. طراحی مدولار دیگ بخار، صرفه جویی در فضا امکان ایجاد چندین دیگ بخار را در یک فضای جمع و جور فراهم می کند تا از هزینه های تعمیر و نگهداری جلوگیری کند. و سرانجام، دیگهای بخار لوله آب از نظر انتشار مواد گلخانه ای مضر دارای درجه پایین هستند و رعایت استانداردهای انتشارات گلخانه ای را برای کارخانه های نساجی آسان می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Button
× واتساپ