کارواش سیار بخار چیست؟

کارواش سیار بخار، دستگاهی است که می تواند به وسیله فشار بخار، عملیات شستشوی خودروها و تجهیزات دیگر را انجام دهد. امروزه و با توجه به وجود ترافیک و افزایش مشغله کاری افراد، شستشوی خودرو در خانه یا بردن خودرو به کارواش، کاری زمانبر و سخت محسوب می شود. بنابراین بعضی از تاسیسات سازنده کارواش بخار برای حل این مشکل تصمیم گرفتند. این کارواش بخار را طراحی و تولید کنند. این کارواش ها ، نقش موثری در تسهیل کار افراد برای شستشوی خودرو دارند. در این محتوا قصد داریم در مورد ساختار کلی انواع کارواش ها بخار توضیح دهیم و مزیت های استفاده از این دستگاه ها را بررسی نماییم. پس با ما همراه باشید.

کارواش سیار

بررسی ساختار کارواش های سیار بخار

ساختار این کارواش بخار و عملکرد کلی این دستگاه ها تقریبا مشابه کارواش های بخار معمولی می باشد. تنها تفاوتی که در ساختار این نوع کارواش ها وجود دارد این است که کارواش های سیار به دلیل حمل و نقل و جابجایی زیاد، باید از سیستم امنیتی خوبی برخوردار باشند تا خطرات احتمالی به حداقل مقدار ممکن کاهش پیدا کند. به همین دلیل معمولا انواع مختلف کارواش بخار سیار، طبق جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا ساخته می شوند.

بررسی انواع کارواش بخار سیار

همانطور که می دانید، این کارواش های سیار، معمولا به خانه مشتریان برده می شوند و عملیات شستشوی خودرو در منزل متقاضیان انجام می شود. بنابراین باید تجهیزات و متریال های مورد استفاده در ساخت این دستگاه ها از استاندارد بالایی برخوردار باشند تا ایمنی این کارواش ها به طور کامل تضمین شوند.

معرفی انواع دستگاه های کارواش سیار بخار

این کارواش از حیث انواع مختلف نیز مانند کارواش های بخار معمولی دسته بندی می شود. مهمترین انواع کارواش های بخار سیار کارواش های ساده، نانو بخار و ژنراتوری می باشند. تمامی این انواع کارواش ها در ظرفیت ها و گنجایش های مختلفی طراحی می شوند و ممکن است متریال های مختلفی در ساخت آنها مورد استفاده قرار گیرد. گنجایش کارواش های سیار بخار، میزان فشار بخار در آنها، متریال های مورد استفاده در ساخت و… می توانند از عوامل تاثیرگذار بر افزایش یا کاهش قیمت انواع این کارواش ها بخار باشند.

کارواش های سیار ژنراتوری از ایمنی بسیار بالایی برخوردار هستند. این کارواش ها از مدرن ترین انواع کارواش شناخته می شوند و به همین خاطر، سیستم ایمنی آنها نیز از سطح بسیار خوبی برخوردار می باشد. در این نوع کارواش امکان احتراق و انفجار بسیار پایین و تقریبا حدود صفر می باشد. سرعت ایجاد بخار در این کارواش ها بسیار بالاست و می توان در کوتاهترین زمان ممکن، عملیات شستشوی خودرو را آغاز کرد.

مزیت های استفاده از کارواش سیار

در مورد کارواش های نانو بخار نیز می توان گفت که درصد شویندگی آنها چند برابر بیشتر از کارواش های معمولی و ژنراتوری می باشد. در این کارواش ها نانو بخار، از مواد شوینده نانو در شستشوی خودرو استفاده می شود که این مواد درصد شویندگی بسیار خوبی دارند و این در حالی است که این مواد هیچ گونه آسیبی به قطعات موتور خودرو یا اتاق داخلی آن وارد نمی کنند. همچنین این شوینده های نانو، هیچ ضرری برای محیط زیست نیز ندارند.

کارواش سیار

مزیت های استفاده از کارواش سیار بخار

استفاده از این کارواش بخار مزیت های زیادی دارد. در واقع وجود این مزیت ها باعث شده تا از این دستگاه ها استقبال ویژه ای صورت گیرد. در ادامه به بررسی مهمترین مزیت های استفاده از انواع این کارواش بخار می پردازیم.

  • صرفه جویی در وقت و سهولت کار: استفاده از این کارواش ها بخار سبب می شود که شما بتوانید تا حد خوبی در وقت خود صرفه جویی کنید و زمان زیادی را صرف بردن خودرو به کارواش نکنید. از طرفی عملیات شستشوی خودرو با کارواش های بخار بسیار سریع تر از شستشوهای معمولی انجام می شود.
  • صرفه جویی در مصرف آب: استفاده از کارواش های بخار، باعث می شود شما تنها با یک مخزن پر آب، بتوانید تعداد زیادی خودرو را شستشو دهید. این در حالی است که در شستشوی معمولی خودرو ممکن است مقدار زیادی آب صرف شستشو شود.
  • سالم ماندن قطعات داخلی و تجهیزات خودرو: شوینده های نانویی انواع این کارواش ، هیچ گونه آسیبی به تجهیزات و قطعات داخلی خودرو وارد نمی کنند. این در حالی است که شستشوی خودرو با شوینده های معمولی می تواند باعث آسیب رساندن به قطعات داخلی خودرو شود.

همچنین پیشنهاد می شود ای مقاله را دنبال نمایید:

انواع ماشین آلات کارواش بخار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Button
× واتساپ