بهترین روش خرید مبدل بخار

مبدل بخار ، از جمله ابزارهای صنعتی پراستفاده می‌باشد که اغلب در صنایع پردازش، برق و انرژی، تهویه مطبوع و تبرید، بازیابی حرارت، حمل و نقل و غیره استفاده می‌شود. علاوه بر این، به دلیل مسائل زیست‌محیطی مانند آلودگی حرارتی، دفع زباله و توسعه پایدار ، استفاده از چنین تجهیزاتی در خنک‌کننده‌های الکترونیکی بسیار مهم و حائز اهمیت است.  در صورت نیاز به تهیه این مبدل، می‌توانید با کارشناسان فروش صنعت برق در ارتباط باشید. همچنین جهت شناخت بهتر مبدل‌های بخار و انواع لوله‌ای و مسطح این مبدل، همراهی ما تا انتهای مطلب خالی از لطف نخواهد بود!

مبدل بخار

کارکرد مبدل حرارتی بخار

جهت آشنایی بهتر با کارکرد مبدل بخار و همچنین خرید این سیستم، پیشنهاد می‌کنیم با کارشناسان صنعت برق ارتباط بگیرید. با این حال، در نظر داشته باشید که مبدل حرارتی بخار، مبدلی است که بدون هیچ گونه تماس مستقیمی، امکان انتقال گرما از منبع حرارت اولیه به ماده سیال ثانویه را فراهم می‌کند. با استفاده از مبدل‌های بخار، سیالات را می‌توان در حجم زیاد گرم کرد. در این مبدل‌ها، با تزریق بخار، از تمام گرمایش موجود در بخار، برای گرم کردن آب استفاده می‌شود. لازم به ذکر است که دو نوع اصلی این مبدل، مبدل‌های حرارتی لوله‌ای و مبدل‌های حرارتی مسطح هستند که در ادامه به طور مشروح به آن پرداخته می‌شود.

چرا از بخار در مبدل های حرارتی استفاده می شود؟

بخار به عنوان یک وسیله گرمایشی در مبدل‌های حرارتی استفاده می‌شود. بخار کم فشار، گرمای نهان بیشتری را حمل کرده و معمولا کیفیت بالاتری دارد! همچنین از طریق کاهش پوسیدگی بدنه مبدل، عامل رسوب را کاهش می دهد.

مبدل بخار

مبدل بخار

مبدل های حرارتی لوله‌ای

مبدل بخار لوله‌ای، توانایی انتقال مقادیر زیادی گرما را در طرح‌های نسبتا کم هزینه دارد. این مبدل‌ها ، در طیف وسیعی از اندازه‌ها موجود بوده و  بیش از 150 سال است که در صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرند. شایان ذکر است که در این مبدل‌ها، جنس لوله از فلزات استاندارد تا فلزاتی منحصر به فرد می‌باشد. در نظر داشته باشید که مبدل‌های حرارتی لوله‌ای ، پرمصرف‌ترین سیستم برای انتقال حرارت در کاربردهای فرآیندهای صنعتی به شمار آمده! و مهم‌ترین موارد کاربرد این مبدل‌ها را می‌توان به این شرح ارائه داد:

  • فرآیند خنک سازی مایع یا گاز
  • فرآیند حذف حرارت و پیش گرم کردن آب خوراک
  • تلاش برای حفظ انرژی حرارتی، بازیابی گرما
  • کمپرسور، خنک کننده توربین و موتور، روغن و آب ژاکت
  • خنک کننده روغن هیدرولیک و روان کننده
  • بسیاری از کاربردهای صنعتی دیگر

مبدل‌های بخار صفحه‌ای

مبدل بخار صفحه‌ای با راندمان بالا و اندازه کوچک، یکی از پرکاربردترین مبدل‌های حرارتی است. این مبدل‌ها، در بسیاری از کاربردها از سرمایش تا گرمایش استفاده می شوند. بهبود انتقال حرارت مبدل‌های حرارتی صفحه‌ای را می‌توان با استفاده از سیالات نانوذراتی انجام داد. لازم به ذکر است که بیشترین استفاده از مبدل‌های بخار صفحه‌ای در بویلرهای خانگی و صنعتی و واحدهای آبگرمکن است! این مبدل‌های همه کاره بسیار کارآمد بوده و بر اساس گزارشات صنعتی ارائه شده، یکی از مقرون به صرفه ترین روش‌ها برای گرم کردن یا خنک کردن آب و سایر مایعات محسوب می‌شوند. عملکرد اصلی مبدل حرارتی صفحه‌ای این است که به عنوان مجرای بین دو جسم مایع ، عمل می‌کند. در نظر داشته باشید که از این مبدل‌های منحصر به فرد، در صنایع غذایی، صنایع دریایی، لبنیات، کارخانه های صنعتی و شیمیایی و به عنوان واحدهای گرمایشی استفاده بسیاری می شود.

مبدل بخار شرکت صنعت برق

در نهایت لازم به یادآوری است که در صورت نیاز به خرید مبدل بخار می‌توانید با مشاورین فروش صنعت برق تماس بگیرید. در نظر داشته باشید که مبدل‌های بخار شرکت صنعت برق، نسبت به همتایان سنتی خود قدرتمندتر و مقرون به صرفه تر می‌باشند. همچنین مبدل‌های بخار این مجموعه بازده حرارتی و بازیابی بیشتری داشته و نصب و کارکرد آن‌ها بسیار آسان است. بنابراین در کیفیت مبدل‌های بخار این مجموعه تردید نداشته و با اطمینان خاطری تمام، سفارش خرید خود را ثبت نمایید. شایان ذکر است که در صورت نیاز به طرح هر گونه پرسشی، می‌توانید با کارشناسان بخش پشتیبانی ارتباط بگیرید. کارشناسان این مجموعه به صورت شبانه روزی، مشتاق به رفع کلیه چالش‌های اطلاعاتی شما می‌باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Button
× واتساپ