تجهیزات دیگ بخار از اجزای مختلفی تشکیل شده که در افزایش بازدهی نقش تاثیرگذاری دارد، در این مقاله راهنمایی‌های لازم ارائه داده شده تا خریداران بتوانند بهترین و مناسب ترین را تهیه نمایند.

در حالت کلی استفاده از تجهیزات دیگ بخار استاندارد و مناسب در افزایش ایمنی دیگ نقش تاثیرگذاری دارد. و از خطرات احتمالی جلوگیری می‌کند.

لوازم و تجهیزات دیگ بخار

از لوازم وتجهیزات دیگ بخار می توان به صورت خلاصه به موارد زیر اشاره کرد :

مشعل دیگ بخار :

مشعل یکی از اصلی ترین تجهیزات دیگ بخار است که تاثیر مستقیمی در عملکرد بهینه دیگ دارد. در واقع مشعل سوخت را به انرژی حرارتی تبدیل می‌کند، مشعل دیگ بخار در چندین حالت گازسوز، گازوئیلی، دوگانه سوز و حتی سه گانه سوز قابل تولید است بدین ترتیب مصرف کننده قادر خواهد بود بر طبق نیاز نوع مناسب آن را خریداری کند.

 

بدنه دیگ

بدنه دیگ:

بدنه دیگ بخار یکی از تجهیزات دیگ بخار می‌باشد که با چندین فلز فولاد، چدن و ورق آشتخوار قابل تولید است و مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت دارند.

همانطور که می‌دانید فولاد و چدن ضدزنگ و ساییدگی می‌باشند. و با استفاده طولانی مدت دچار استهلاک نمی‌گردند، ورق آتشخوار نیز به نوبه خود تاثیر فراوانی در کارایی دیگ دارد و از ضخامت مناسبی تشکیل شده است.

جوشکاری‌های اعمالی روی بدنه چندین بار مورد تست و بررسی قرار گرفته و تنش‌های ایجادی از بین می‌رود، به همین دلیل ساختار دیگ یکنواخت تر شده است.

پمپ دیگ بخار:

پمپ یکی از موثرترین تجهیزات دیگ بخار است که در تامین آب مورد نیاز دیگ و افزایش فشار تولید بخار نقش تاثیرگذاری دارد، جنس پمپ از استیل خالص ضدزنگ است. که طول عمر بالایی دارد و به راحتی قابل شستشو می‌باشد.

در تولید پمپ از یک صافی استفاده شده که از ورود زائدات و ناپاکی‌ها به داخل آب جلوگیری می‌کند. بدین ترتیب بخار سالم تولید می‌شود و صنایع حساس نیز می‌توانند بدون دغدغه از آن استفاده نمایند.

شیر اطمینان:

شیر اطمینان از دسته تجهیزات دیگ بخار است که وجود آن الزامی است، در واقع هر دیگ بخاری جهت کارکرد به یک یا دو شیر اطمینان فنردار نیاز دارد.

شیر اطمینان در ایمنی دستگاه نقش تاثیرگذاری داشته و از بروز فوران و انفجار جلوگیری می‌کند.

به همین دلیل باید گفت شیر اطمینان یکی از مهمترین تجهیزات دیگ بخار محسوب می‌شود. که اطمینان را برای مصرف کننده به ارمغان می‌آورد.

توجه داشته باشید که بهتر است شیر اطمینان مرتب مورد کنترل قرار گیرد تا رسوب ایجاد نگردد و بخار اضافی به راحتی از دیگ دفع شده و مسیر شیراطمینان به موقع گشوده شود.

شیر تخلیه :

شیر تخلیه  در بخش تحتانی دیگ واقع شده است، این شیر وظیفه دفع رسوبات و آب را بر عهده دارد. و نیز از جمع شدن رسوب در دیگ ممانعت به عمل می‌آورد.

 

شیر تخلیه

شیر تغذیه :

شیر تغذیه از برگردانده شدن بخار و آب به درون پمپ ممانعت می‌آورد. به همین دلیل باید گفت یکی از تجهیزات دیگ بخار که در ایمن سازی دیگ تاثیرگذار است شیر تغذیه است.

آب نما :

هر دیگ بخار نیاز به یک نمایشگر دارد .تا سطح دیگ را برای مصرف کننده نمایان کند، به همین دلیل در تولید هر دیگ حداقل از یک یا دو آب نما استفاده شده که حالت شیشه‌ای یا مغناطیسی دارند، آب نما از دیگر تجهیزات دیگ بخار است که ایمنی دستگاه را افزایش می‌دهد.

محصولات ایران بویلر:
دیگ بخار
دیگ آب گرم
دیگ روغن داغ
آب نما مغناطیسی
پرشر سوئیچ
پمپ آب طبقاتی
سوپاپ اطمینان
سیستم حرارت مرکزی آب گرم

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Button
× واتساپ