پیشگفتار:

در مبحث ساخت‌وساز مجتمع‌های ساختمانی و صنعتی یکی از عوامل مهمی که همواره بسیار حائز اهمیت است و باید به آن نگاه ویژه داشت تأمین آب بهداشتی مصرفی است در اماکنی که تأمین آب مصرفی به‌ویژه آبگرم بهداشتی برای مصرف مداوم باید کنترل گردد تا مجتمع با مشکل کمبود مواجه نشود تعبیه منابع آبی بسیار مهم است. از موارد مورد استفاده در این بخش‌ها استفاده از منابع دوجداره یا کویل دار است که با توجه به نیاز و نحوه استفاده و ضریب آب مصرفی لزوم آشنایی و خرید منابع کویل دار و منابع دوجداره فراهم می‌گردد.

آشنایی و خرید منابع کویل دار و منابع دوجداره

آشنایی و خرید منابع کویل دار و منابع دوجداره

انواع منابع آبی:

منابع یا مخزن آبی محفظه‌های با ظرفیت‌ها مشخص هستند که برای ذخیره‌سازی آب مورداستفاده قرار می‌گیرند که این ذخیره‌سازی به‌منظور تأمین آب مجتمع‌های مسکونی و صنعتی و یا کشاورزی و دام‌پروری و بسیاری موارد دیگر انجام می‌گردد. در این میان ذخیره آبگرم بهداشتی برای برخی از فضاها مانند آپارتمان‌ها و برخی از مشاغل مانند استخرهای آبگرم بسیار مهم و ضروری است. منابع کویل دار و دوجداره ازجمله منابع آب گرم هستند کاربردهای فراوانی در مکان‌های مختلف برخوردار هستند؛ اما با توجه به نقشه تأسیسات ساختمان و میزان ضریب آب مصرفی لازم است در جهت آشنایی و خرید منابع کویل دار و منابع دوجداره اقدام نموده و اطلاعات کافی در مورد این منابع را به دست آورد.

  1. منابع کویل دار:

منابع کویل دار (Domestic Hot Water Generator) که با نماد اختصاری DHWG نمایش داده می‌شود برای ذخیره آب گرم بهداشتی مورد استفاده می‌گیرد در این منبع به‌راحتی می‌توان آب گرم با دمای تقریبی 50-60 درجه سانتی‌گراد را ذخیره نمود. در منبع‌های کویل دار یک محفظه بزرگ از جنس گالوانیزه گرم باضخامت 3-16 میلی‌متر تعبیه می‌شود که ورودی آب سرد در داخل آن انجام می‌پذیرد آبگرم شده در دیگ داخل رشته‌های کویل از جنس مس یا استیل جریان می‌یابد به‌این‌ترتیب با جریان آب گرم در داخل کویل تا و تبادل گرما از این لوله‌ها با محیط داخل محفظه آب سرد شروع به گرم شدن نموده و درنتیجه آب گرم مصرفی مورد نیاز تأمین می‌گردد. البته باید توجه داشت که میزان و ظرفیت منابع کویل دار به مقدار تقاضا و مصرف بستگی دارد ولی معمولاً ظرفیت این منابع 300 الی 10000 لیتر تعبیه می‌گردد.

 

  1. منابع دوجداره:

منابع دوجداره محفظه‌های بزرگی هستند که از دولایه ساخته‌شدن و با گردش آب گرم در بین دولایه آب سرد داخل منبع و لایه درونی را گرم می‌نماید. این منابع برای مصارف خانگی و آپارتمانی و صنایع و استخرهای آب گرم کاربرد دارد و شرایطی را فراهم می‌آورد که در همه حال دسترسی به آبگرم بهداشتی مهیا گردد این نوع منابع عموماً از جنس گالوانیزه و از روکش کربن یا استیل و یا کربن برای جلوگیری از پوسیدگی ساخته‌شده و معمولاً با ظرفیت ذخیره بین 200 تا 20000 لیتری تولید می‌گردد. در منبع دوجداره مهم‌ترین مشکل ایجاد سوراخ یا خوردگی است که تعمیر آن به‌سختی انجام می‌گیرد که با سرویس به‌موقع موتورخانه و تأسیسات ساختمان و رسوب‌زدایی به‌موقع می‌توان از بروز این حادثه جلوگیری نمود.

چه مواردی در آشنایی و خرید منابع کویل دار و منابع دوجداره باید لحاظ گردد؟

آشنایی و خرید منابع کویل دار و منابع دوجداره برای تأسیسات و اماکن مختلف نیازمند توجه به چند مورد هست تا منبع متناسب با کارکرد تهیه شود که در این راستا چند امر بسیار مهم بود و باید به آن توجه نمود

  • محاسبه و بررسی مقدار آب مصرفی برای خرید ظرفیت مناسب
  • بررسی و محاسبه فضای موتورخانه و درب ورودی
  • بررسی میزان سختی و املاح آب
  • حتماً منابع برای کنترل دما و فشار مجهز به شیر اطمینان باشند.
آشنایی و خرید منابع کویل دار و منابع دوجداره

آشنایی و خرید منابع کویل دار و منابع دوجداره

کلام آخر…

برای بهره‌وری بیشتر از امکانات و تأسیسات گرمایشی و آب گرم و در عین حال کاهش هزینه‌ها ما را به سمت استفاده از منابع کم‌هزینه و پربازده سوق می‌دهد که آشنایی و خرید منابع کویت دار و منابع دوجداره ما را برای رسیدن به این هدف یاری می‌دهد. در موتورخانه‌های سازمان های مختلف مخصوصاً سازمان‌هایی که نیازمند مداوم به آبگرم دارند داشتن منبع ذخیره بسیار مهم و ضروری است بر همین اساس داشتن آشنایی کافی برای خرید مخزن مناسب بسیار حائز اهمیت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Button
× واتساپ