پیشگفتار:

هنگامی‌که جیمز وات در حال توسعه و ارتقاء دیگ بخار طراحی شده توسط نیکومن بود تا آن را به‌صورت کاربردی به جهان عرضه نماید هیچ‌گاه به این نمی‌اندیشید که دیگ‌های بخار چه تاثیر شگرفی در صنعت خواهد داشت به عبارت بهتر شاید بتوان گفت یکی از عوامل ایجاد کننده انقلاب صنعتی و رشد و توسعه صنایع اختراع دیگ‌های بخار بوده است انرژی تولید شده از این طریق تاثیرات چشمگیری را به وجود می‌آورد از تولید برق یا به حرکت درآوردن دستگاه‌های غول آسا تا استفاده در خشک‌شویی‌ها و پخت غذا همه و همه مرهون جیمز وات و اختراع بی‌نظیرش هستند.

 

دیگ‌های بخار 100 کیلویی بهترین گزینه برای صنایع کوچک:

در عصر حاضر انواع این دیگ ها با کارکرد و ظرفیت‌های مختلف تولید می‌شوند که دارای ویژگی‌های مختص به خود هستند.

دیگ‌های بخار را می‌توان به چند دسته تقسیم نمود مقدار ظرفیت بخار تولید شده و نوع قرارگیری و طراحی سیستم از جمله مواردی هستند که در دسته بندی مورد توجه قرار می‌گیرد

دیگ‌های بخار یا به‌صورت افقی و یا به صورت عمودی تولید می‌گردند که اصولاً دیگ‌های با ظرفیت بخار بالا به‌صورت افقی و دیگ‌های با ظرفیت کمتر به‌صورت عمودی تولید می‌شود.

یکی از بویلرهای تولید شده با ظرفیت محدود دیگ‌های بخار 100 کیلویی هستند که عمدتاً به‌صورت عمودی تولید شده و بیشتر در صنایع و کسب‌وکارهای محدود چون خیاطی، خشک‌شویی، تولید و فرآوری مواد غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در هنگام خرید این محصول باید توجه نمود که از چه متریال هایی برای تولید دیگ بخار 100 کیلویی استفاده شده و آیا در طی فرآیند تولید از مواد اولیه استاندارد استفاده شده و یا از اصول استاندارد تولید تبعت شده است یا نه؟

یک دیگ بخار 100 کیلویی می‌تواند به‌طور میانگین بخاری با دمای بالغ‌بر 100 درجه سانتی‌گراد تولید نماید. درصورتی‌که در تولید این بویلرها از اصول استاندارد تبعت نشده باشد می‌تواند منجر به انفجار شده و خسارات بسیاری را به بار آورد. به عبارت بهتر عدم رعایت اصول استاندارد و عدم استفاده از مواد اولیه باکیفیت و مناسب در تولید دیگ بخار 100 کیلویی نه تنها راندمان تولید را بسیار پایین آورده بلکه موجب هدر رفت انرژی بسیار زیاد می‌شود حتی بهره‌برداری از آن بسیار خطرناک و غیر قابل پیش‌بینی است

دیگ‌های بخار

عوامل مؤثر در قیمت‌گذاری دیگ‌های بخار 100 کیلویی:

دو عامل را می‌توان در قیمت‌گذاری بویلر های 100 کیلویی موثر دانست:

  1. 1. منبع انرژی و سوخت مصرفی دیگ‌های بخار 100 کیلویی:

دیگ‌های بخار 100 کیلویی برای تامین انرژی مصرفی از انواع سوخت‌ها استفاده می‌کنند گازوئیل، نفت، گاز مایع، گاز شهری، نیروی‌های هسته‌ای، زغال و زغال سنگ همگی مواردی هستند که می‌توان به‌عنوان سوخت دیگ از آن‌ها استفاده نمود هرچه سوخت ارزان‌تر و تأمین آن سهل‌تر باشد قیمت تمام‌شده دیگ بخار نیز کمتر خواهد بود برخی از دیگ‌های بخار 100 کیلویی را از نظر سوخت مصرفی دو یا چند منظوره تولید می‌کنند. تا در صورتی که دسترسی به سوخت محدود شد به راحتی بتوان از نوع دیگر سوخت استفاده نمود.

  1. 2. نوع و جنس مواد به‌کاررفته در ساخت و تولید دیگ بخار:

آلیاژهای آلومینیومی و چدنی بیشترین کاربرد را در تولید دیگ‌های بخار 100 کیلویی دارند به دلیل اینکه ورق‌های چدنی نسبت به ورق‌های آلومینیوم دارای مقاومت کمتری هستند برای تولید دیگ‌های بخاری استفاده می‌شوند که نیازمند میزان فشار بخار و تراکم کم هستند، در صورتی که دیگ بخار 100 کیلویی با تراکم فشار بالا مورد نیاز باشد؛ از آلیاژهای آلومینیومی با روکش استیل استفاده می‌شود که در قیمت گذاری نهایی دیگ بخار مدنظر قرار می‌گیرد.

نتیجه گیری…

دیگ‌های بخار 100 کیلویی اغلب به صورت عمودی و با فشار 5 اتمسفر تولید می‌گردد. این طراحی برای به کار گيری در کارگاه‌ها و کسب و کارهای کوچک تدوین شده است بنابراین برای خرید دیگ بخار 100 کیلویی مناسب فعالیت شما بهتر است که از مراکزی که دارای پروانه تایید کیفیت از سازمان استاندارد کشور هستند خریداری نمایید. چرا که برخی از افراد با استفاده از مواد اولیه بسیار بی‌کیفیت و بدون در نظر گرفتن موارد مهم و تاثیر گذار در تولید این دیگ ها اقدام به تولید و فروش دیگ‌های بخار می‌نمایند که علاوه بر هزینه‌های هنگفتی که به شما تحمیل می‌شود از طرفی به دلیل اینکه در این دستگاه‌ها انباشت بخار صورت می‌گیرد درصورتی‌که طبق اصول استاندارد ساخته نشده باشد منجر به انفجار شده و خرابی‌های بسیاری را به بار می‌آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Button
× واتساپ