پیشگفتار:

دیگ بخار برقی توانسته در بازار ملزومات صنعتی توجه بسیاری را به سمت خود جلب نماید این نوع بویلر ها با توجه به قیمت مناسبی که دارند می‌توانند جایگزین مناسبی برای دیگ‌های بخار قدیمی باشند. در هنگام خرید دیگ بخار برقی توصیه می‌شود که حتماً از مراکز خرید معتبر تهیه گردد تا بتوان محصول مورد اطمینان خریداری نمود.

دیگ‌های برقی بخار بهترین گزینه برای صنایع:

دیگ بخار برقی در حجم‌های کوچک تولید می‌شوند که با کمک نیروی الکتریکی آب داخل محفظه به جوش آمده و بخار تولید شده به اتاق و محیط سونا هدایت می‌شود درنتیجه بخار مورد نیاز اتاق‌های سونا تأمین می‌گردد. این دیگ‌ها به دلیل طراحی مناسب و کوچک فضای بسیار کمی را اشغال نموده و بهره‌وری بالاتری را ایجاد می‌نماید.

در سال‌های قبل استفاده از این دستگاه را برای خانه‌های ویلایی و دارای استخر و اتاق سونا توصیه می‌شد اما در مدت‌زمان کوتاهی با ارائه راندمان بالا توانست جایگاه خود را در میان ملزومات صنایع تاسیسات گرمایشی باز کند و نه‌تنها در فضاهای کوچک مورد استفاده قرار گیرد بلکه در حال حاضر از این دیگ‌ها در اماکن مختلف و استخرهای عمومی استفاده می‌شود نکته قابل ‌توجه این است که این دسته از دیگ‌ها نسبت به‌سختی آب حساس هستند و درصورتی‌که آب مورد استفاده دارای املاح باشد موجب رسوب و ته‌نشینی املاح در داخل دیگ می‌شود، برای جلوگیری از این مشکل توصیه می‌شود حتماً از یک شیر سختی گیر قبل از دیگ‌های برقی و در ورودی آن نصب شود.

دیگ بخار برقی

دیگ بخار برقی

نکاتی که باید در استفاده از دیگ بخار برقی توجه نمود:

  • دیگ بخار برقی باید در مجاورت هوای خشک و عاری از هرگونه رطوبت و آب قرار گیرد.
  • نصب این دیگ باید در محیطی با دمای زیر 35 درجه سانتی‌گراد انجام گیرد.
  • بهتر است قبل از خرید دیگ به ولتاژ جریان الکتریسیته توجه گردد.
  • این دیگ‌ها دارای ظرفیت‌های محدود هستند که برای صنایع کوچک و متوسط کارایی دارند
  • استفاده این محصول برای صنایعی که نیازمند بخار بالا با فشار پایین هستند توصیه می‌گردد.
  • بهتر از دیگ های عایق شده و ضد زنگ استفاده نمود
  • بویلرهای برقی بخاری با درصد خلوص بالا تولید می کنند موجب تولید بخار بهداشتی و عاری از هرگونه آلودگی باشد.

نگاهی به مزایای دیگ بخار برقی:

بویلر های برقی با توجه به طراحی که دارند نیازمند فضای کمتری هستند و می‌توان در اغلب مکان‌ها از آن استفاده نمود در کنار آن نسبت به سایر بویلر دارای سروصدای بسیار پایینی هستند که به‌نوبه خود تأثیر بسزایی در کاهش آلودگی صوتی داشته و با محیط اطراف سازگارتر است از طرفی به دلیل برخورداری از نصب و راه اندازه‌ی ساده نیازمند تخصص خاص یا صرفه هزینه‌های هنگفت برای نصب را نداشته و به‌راحتی نصب و مورد بهره‌وری قرار می‌گیرد. با توجه به اینکه دیگ‌های بخار برقی بدون دودکش هستند و هیچ‌گونه سوختی را مصرف نکرده و هیچ آلاینده‌ای را متصاعد نمی‌کنند دوستدار محیط‌زیست و بوده و استفاده از آن‌یک گام برای حفظ طبیعت است.

با توجه به اینکه در دیگ‌های برقی تمام انرژی الکتریکی صرف تولید بخار می‌شود در نتیجه راندمان بخار مصرفی بالا بوده و در کنار آن میزان هزینه و برق مصرفی پایین آمده و ائتلاف انرژی را در پی نخواهد داشت.

بویلر های برقی بخار با مقدار بخار تولیدی بالایی که دارند می‌توانند در صنایع مختلفی همچون داروسازی، نساجی، استخرها و تاسیسات گرمایشی و خیاطی و خشک‌شویی مورد استفاده قرار گیرند که با استفاده از این دستگاه‌ها می‌توان یا صرف انرژی کم مقدار بخار مورد نیاز را تامین نمود البته قبل از خریداری و تهیه این نوع از بویلر ها باید به ظرفیت مورد نیاز بخار توجه نمود و سامانه‌ای متناسب با میزان و نوع مصرف تهیه نمود. این نوع بویلر ها را می توان حتی به راحتی به دیوار و پشت در و فضاهای کوچک نصب نمود و نیازمند یک فضای اختصاصی یا شرایط نگهداری خاصی نیستند بنابراین استفاده از این سامانه بسیار مطلوب و با کمترین پالش همراه است.

.

دیگ‌های بخار برقی با توجه به نوع کارکردی که دارند توانسته خود را دوستدار محیط‌زیست معرفی نموده و آثار تخریبی صنایع وابسته به خود را تا درصد قابل توجهی کاهش دهد؛ و در جهان امروزی که آلودگی هوا و صوت از مخرب‌ترین و تأثیرگذارترین آلودگی‌هاست با ایجاد کمترین صدا و عدم تولید آلاینده‌های تأثیرگذار در ذرات هوا قدرت سازگاری با محیط را ارائه دهد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Button
× واتساپ