دیگ بخار در خط تولید پلاستوفوم

دیگ‌های بخار صنعتی، مبدل‌های حرارتی هستند که برای تولید بخار استفاده می شوند و می توانند برای فرآیندهای تولیدی مختلف مورد استفاده قرار گیرند. یکی از مهم‌ترین موارد استفاده از دیگ بخار، استفاده از آن در خط تولید پلاستوفوم می‌باشد. پلاستوفوم و یا همان پلی استایرن منبسط شده (EPS) ، یک فوم سبک وزن است که برای طیف وسیعی از کاربردها از جمله صنایع دستی، عایق کاری، ساخت و ساز و بسته بندی استفاده می‌شود. در صورتی که جهت تولید پلاستوفوم، نیازمند دسترسی به دیگ‌های بخار برخوردار از استانداردهای کیفی لازم می‌باشید، پیشنهاد می‌کنیم با کارشناسان فروش این مجموعه تماس بگیرید.

دیگ بخار و عملکرد آن

دیگ بخار، یک دستگاه مولد انرژی است که برای تولید بخار با اعمال انرژی حرارتی به آب استفاده می‌شود. محدوده فشار دیگ‌های بخار قدیمی از فشار کم تا فشار متوسط ​​(7 کیلو پاسکال تا 2000 کیلو پاسکال) می‌باشد. این در حالیست که دیگ‌های بخار مدرن و فعلی به دلیل اینکه در فشار بالا کار می‌کنند، مفیدتر از دیگ‌های قدیمی هستند.

لازم به توضیح است که وظیفه اصلی دیگ بخار، تولید، ذخیره و ایجاد اختلال در بخار است. در این دیگ‌ها،  انرژی حرارتی حاصل از احتراق سوخت به آب منتقل شده و سپس با فشار و دمای مورد نیاز به بخار تبدیل می‌شود. شایان ذکر است که شرایط اصلی این دیگ‌ها، عمدتا شامل این است که ظرف آب باید با احتیاط بسته شده و  بخار آب باید تحت شرایط مطلوب یعنی کیفیت، سرعت، فشار و دمای خاصی تامین شود.

در نظر داشته باشید که در یک دیگ بخار،  بخار می‌تواند از طریق احتراق سوخت‌های معمولی، سوخت‌های جانبی گیاهی یا زیست توده تولید شود. همچنین ظرفیت دیگ باید حداقل دارای ده لیتر آب و فشار عملیاتی آن 3.4 کیلوگرم بر سانتی متر مربع (کیلوگرم نیرو) باشد.

دیگ بخار

دیگ بخار

طول عمر دیگ‌های بخار

یک دیگ بخار صنعتی بزرگ می‌تواند به مدت 25 سال یا بیشتر با موفقیت کار کند. با این حال، کاهش عملکرد دیگ بخار و افزایش تدریجی هزینه های نگهداری و عملیات سالانه مربوط به آن، می‌تواند نشان دهنده نیاز به تعویض دیگ بخار باشد. البته فرآیند تعویض دیگ بخار، فرایند ساده‌ای نمی‌باشد و همین مساله بیانگر اهمیت دقت در انتخاب دیگ‌های بخار بادوام و برخوردار از استانداردهای کیفی لازم می‌باشد.

دیگ‌های بخار و پلاستوفوم

بخار تولید شده در دیگ‌های بخار مختلف را می‌توان در فعالیت‌های تولیدی و صنایع مختلف به ویژه صنعت تولید پلاستوفوم استفاده کرد. به عبارتی، خط تولید پلاستوفوم شامل دستگاه سختی گیر آن، دیگ بخار، خرد کن و مواد پز است که در این میان، دیگ بخار از اهمیت بسیاری برخوردار می‎‌باشد.

ماهیت پلاستوفوم

پلی استایرن، پلیمری که پلی استایرن منبسط شده از آن ساخته می شود، در سال 1938 اختراع شد. پلاستوفوم و یا همان فوم پلی استایرن منبسط شده (EPF)،  یک ماده پلاستیکی است که به دلیل ساختار خود دارای خواص ویژه‌ای است. این محصول متشکل از سلول‌های جداگانه پلی استایرن ، فوق العاده سبک بوده و می‌تواند چندین برابر وزن خود را در آب تحمل کند. همچنین،  از آنجایی که سلول‌های آن به هم متصل نیستند، گرما نمی‌تواند به راحتی از طریق EPF عبور کند و از این نظر، یک عایق بسیار عالی به شمار می‌آید.  لازم به ذکر است که موارد کاربرد پلاستوفوم محدود به طیف خاصی نبوده و در انواع مختلفی از  دستگاه‌های شناورسازی، عایق‌ها، کارتن‌های تخم‌مرغ، تخت‌های گوشت و محصولات، جعبه‌های ساندویچ و همبرگر، فنجان‌های قهوه، بشقاب‌ها، بسته‌بندی بادام‌زمینی و خنک‌کننده‌های پیک نیک استفاده می‌شود. در صورتی که جهت تولید این محصول، نیازمند دیگ بخار می‌باشید، پیشنهاد می‌کنیم با کارشناسان این مجموعه ارتباط بگیرید.

بهترین مرکز فروش دیگ‌های بخار

همانطور که در بالا به آن اشاره گردید، در صورتی که جهت تکمیل خط تولید پلاستوفوم، نیازمند دیگ‌های بخار برخوردار از استانداردهای کیفی لازم می‌باشید، می‌توانید با متخصصین فروش این مجموعه ارتباط بگیرید. این مجموعه از جمله مراکز پیشرو و خوش سابقه در تامین تجهیزات گرمایشی مورد نیاز بسیاری از صنایع تولیدی به ویژه صنعت تولید پلاستوفوم است که به دلیل کیفیت تجهیزات خود، توانسته است خوشنامی بسیاری در بازار تجهیزات گرمایشی برای خود دست و پا نماید! این مجموعه همواره به مشتریان خود تضمین می‌دهد که با خرید دیگ‌های بخار این مجموعه، به بهترین و با کیفیت‌ترین دیگ‌های بخار بازار دسترسی خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Button
× واتساپ