رسوب زدائی دیگ بخار می‌بایست برحسب اصولات علمی صورت گیرد تا مصرف کننده خسارتی متحمل نگردد، جهت رسوب زدایی دیگ بخار  باید به جنس مواد دقت کرد تا نشتی در دیگ بخار ایجاد نگردد.

این شرکت جهت رسوب زدایی تا حدامکان دستگاه را آنالیز می‌نماید. و سپس ماده مخصوص آن را توصیه می‌کند. تا میزان ساییدگی دیگ بخار به حداقل میزان ممکن (صفر) برسد.

مواد رسوب زدایی دیگ بخار

مواد رسوب زدایی دیگ بخار سبب می‌شود راندمان دستگاه بطور چشمگیری افزایش یابد. بدین منظور از رسوب گیر دیگ بخار که حالت پودری و یا مایع دارد استفاده می‌شود. رسوب گیرهای پودری و مایع هر کدام کارایی ویژه ای دارند و هر کدام برحسب ظرفیت و نوع دیگ بخار، جهت رسوب گیری به بهره برداری می‌رسد.

 

رسوب دیگ بخار

 

همانطور که می‌دانید تشکیل رسوب در لوله‌ها از مقدار انتقال حرارت بشدت می‌کاهد که منجر به افزایش حرارت فلز می‌شود، این عامل سبب می‌شود. روی لوله‌ها نقاط داغ ایجاد گردد، مواد رسوب گیرهای پودری دیگ بخار از ایجاد رسوب در لوله‌ها جلوگیری می‌کنند.

رسوب گیری دیگ بخار

یکی از روش‌های رسوب زدایی دیگ بخار نرم کردن و گرفتن سختی آب است. در واقع می‌توان مواد معدنی موجود در آب از قبیل کلسیم و منیزیم را از بین برد؛ بدین منظور از سختی گیرهای تبادل پونی استفاده می‌شود.

 

رسوب گیری دیگ بخار

 

یکی دیگر از موادی که در رسوب گیری دیگ بخار تاثیر فراوانی دارد نرم کننده تبادل یونی (پرموتیت) می‌باشد. این نرم کننده از قابلیت نابودی ناخالصی‌های موجود در آب برخوردار است.

مواد ضد رسوب

از دسته موادی که در کاهش رسوب در دیگ بخار تاثیرگذار بوده و ضد رسوب است. می‌توان به FB-DM اشاره کرد، این مواد تمامی ناخالصی‌ها و زائدات را لخته می‌نماید. و آنها را بصورت لجن به بخش تحتانی دیگ انتقال می‌دهد تا به راحتی از دیگ دفع گردند، بدین ترتیب از ایجاد رسوب در دستگاه جلوگیری می‌شود.

در تزریق مواد ضدرسوب باید دقت لازم را بعمل آورد تا بتوان به خیالی راحت آب آشامیدنی را مصرف کرد، این ضدرسوب از لحاظ اقتصادی به نفع مصرف کننده است چرا که با استفاده مکرر از دستگاه، لوله‌های آن نیاز به تعویض نخواهند داشت و در هزینه‌های هنگفت و زودرس دیگ صرفه جویی می‌گردد.

مواد ضدرسوب در دیگ بخارهای صنعتی و خانگی قابل استفاده است و از لحاظ ظاهری مایعی کاملاً بی رنگ می‌باشد.

نوع دیگری از مواد ضدرسوب حالت پودری دارند که دارای ۴۰ درصد فسفات است. و نام آن DM است، این ضد رسوب از خورندگی و فرستادن آب به مرکز تولید ممانعت به عمل می‌آورد.

 

 

رسوب زدایی دیگ بخار

اسید شویی دیگ بخار

همانطور که می‌دانید انتقال حرارتی رسوبات نسبت به فلزات بسیار ناچیز است. که این عامل در افزایش حرارت فلز در بخش دیواره احتراق نقش دارد و سبب کاهش ضریب انتقال حرارت می‌گردد. به همین دلیل جهت نگهداری از دیگ بخار از روش اسیدشویی دیگ بخار استفاده می‌کنند.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Button
× واتساپ