روش ترمو کردن چوب با دیگ بخار

ترمو کردن چوب از طریق دیگ بخار به چه صورت است؟ ترمو کردن یعنی چی ؟ یعنی چوب اصلاح شده ای که به هر حالت دلخواه در می آید. در واقع برای تغییر حالت چوب ها آن را در دمای بالاتر از 180 درجه سانتی گراد قرار می دهند محیطی که اکسیژن در آن نباشد زیرا چنانچه در محیط اکسیژن باشد احتمال سوختن چوب بالا می رود.

جهت انتقال حرارت و گرما برای ترمو کردن چوب از دیگ بخار استفاده می شود. دیگ بخار به کمک بهره برداری از تکنولوژی های جدید فرایند ترمو کردن را انجام می دهد. در این مقاله قصد داریم در مورد مزایای دیگ بخار و عملیات ترمو کردن چوب صحبت کنیم پس همراه ما باشید.

دیگ بخار

دیگ بخار چیست و چگونه حرارت ایجاد می کند؟

یکی از روش های ترمو کردن یا حالت دادن چوب استفاده از دیگ بخار است.  دیگ بخار چوب شامل یک محفظه احتراق است که داخل یک مخزن از جنس فولاد قرار گرفته است. داخل مخزن فولادی پر از آب بوده و محفظه احتراق نیز درون این مخزن فولادی پر از آب قرار داده شده است. با افزودن آتش سوخت چوب به داخل مخزن آتش روشن شده و آب درون مخزن گرم می شود. در نهایت آب گرم در فشار بالا بخار تولید می کند که حرارت آن در محیط های مختلف کاربردهای فراوان دارد.

بویلر بخار شامل سطحی است که به دو بخش آب و آتش تقسیم شده است. به تمام بخش آتش دیگ بخار سطح گرمایی گویند. بخش های فشار بالای دیگ بخار از جنس آلیاژ آهن است. البته دیگ بخار با بدنه چدن نیز ساخته می شود که بیشتر برای فشارهای پایین مورد استفاده قرار می گیرد.

دیگ بخار ظرفیت های متعددی داشته که هر کدام در صنایع مختلف کاربرد دارد. از این وسیله برای گرما و حرارت بخشیدن به هر محیطی استفاده می شود . همچنین برای ضدعفونی کردن محیط  های عمومی همچون رستوران ها، هتل ها و آشپزخانه ها از این دستگاه استفاده می شود.

بویلر بخار را می توان به کارخانه های تولیدی سفارش دهید. کارخانه ها با بهره گیری از تکنولوژی های بروز جهان بالاترین کیفیت از بویلر ها را تولید می کنند. بویلر مورد تایید بهداشت بوده و از آن در بسیاری از محیط های بهداشتی همچون بیمارستان ها استفاده می شود.

"<yoastmark

.

بویلر در واقع با ایجاد گرما و حرارت لازم راندمان کارخانه ها و صنعت های مختلف را افزایش می دهد. به همین دلیل این دستگاه را در مدل های مختلفی برای کاربردهای گوناگون می سازند. این دستگاه هم در ایران هم در کشورهای خارجی مورد استفاده قرار می گیرد.

قیمت بویلر بخار بسته به ظرفیت آن متفاوت است. این دیگ را در دو نوع مختلف تولید می کنند یک نوع آب گرم و نوع دیگر بخار تولید می کند.

با بخار ناشی از بویلر می توانید چوب ها را حرارت ببخشید پس از حرارت دادن به انواع چوب ها مرحله ی بعدی آماده ساختن قالب مورد نظر است. در واقع قالب موجب خم شدن چوب ها به همان شکل دلخواه می شود. هنگامی که چوب ها مرطوب هستند آن را داخل قالب قرار می دهند و منتظر می مانند چوب خشک شود.

.

پس از خشک شدن چوبها به همان حالت دلخواه باقی می مانند. جهت ساختن قالب مورد نظر می توانید روی قطعه چوب ابتدا یک نیم دایره رسم کنید سپس روی کل نیم دایره سه سوراخ ایجاد نمایید. داخل سوراخ ها را پیچ های بلند قرار دهید و به کمک پیچ ها چوب را به شکل دلخواه درآورید. برای خم شدن چوب ها به شکل دلخواه شما بهتر است به کمک گیره چوب ها را به همان نگه دارید تا کاملا شکل بگیرد.

چوب های حرارت دیده منعطف هستند و می توان آن را به اشکال مختلف درآورد. برخی از چوب ها در فشارهای بالاتر دوام می آورند ولی برخی دیگر تحمل فشارهای خیلی بالا را ندارند. در هر صورت پس از حرارت دادن چوبها و خم کردن آن حتما به کمک گیره آن را ثابت نگه دارید . حتی می توانید از همان ابتدای کار گیره بزنید تا با کنترل بالاتری عمل ترمو کردن چوب را انجام دهید.

با روشن کردن دیگ بخار و انتقال گرما و حرارت لازم به چوب ها می توان چوب های اصلاح شده ای را تولید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Button
× واتساپ