لیست شرکت های سازنده و تولید کننده دیگ بخار در ایران

دیگ بخار از جمله تجهیزات صنعتی پرکاربرد و مهم در عرصه صنایع و نیرو است که به عنوان نیروی محرک، پخت یا ذوب مواد اولیه، استریل دستگاه‌ها و بسته بندی و… از آن استفاده می‌شود. کیفیت دیگ بخار بیش از هر چیز به شرکت سازنده آن بستگی دارد؛ چرا که اعتبار تولید کننده نشان دهنده میزان اهمیت آن شرکت به انتخاب مواد اولیه با کیفیت و آلیاژهای مقاوم است و همچنین داشتن مهر استاندارد از سازمان استاندارد و ایمنی کشور، خود نشان از رعایت کامل موارد ایمنی در حین ساخت دیگ بخار دارد. /شرکت های تولید کننده دیگ بخار

اگر نیاز به خرید دیگ بخار دارید، حتماً دیگ بخاری که دارای مهر استاندارد باشد را انتخاب کنید تا به این صورت از تحمل هزینه مضاعف برای خود جلوگیری نمایید. در اینجا فهرستی از پنج شرکت‌ معتبر تولید کننده دیگ بخار کشور را که محصولات خود را در چارچوب استاندارد و ایمنی ملی طراحی و تولید می‌کنند، برای شما فراهم کرده‌ایم و به طور مختصر به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

دیگ بخار

دیگ بخار

شرکت ماشین سازی اراک

شرکت ماشین سازی اراک از جمله بزرگ‌ترین شرکت‌های صنعتی ایران است که در سال 1350 به عنوان نخستین صنعت سنگین کشور در زمینی به مساحت 134 هکتار به بهره برداری رسید. این شرکت در زمینه‌های مختلفی مانند صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، حرارتی و دیگ‌های بخار، صنایع معدنی و فولاد، نیروگاه‌ها، پل‌ها و سازه‌های بندری و… مشغول فعالیت است. این شرکت به عنوان شرکت مادر تخصصی و دانش بنیان ماشین سازی اراک نیز شناخته می‌شود و از جمله شرکت‌های پشتیبان در زمینه صنایع بنیادین کشور نیز هست. شرکت ماشین سازی اراک از جمله مهم‌ترین و بزرگ‌ترین شرکت های تولید کننده دیگ بخار در ایران است. این شرکت در حال حاضر با داشتن 2000 نیروی کار متخصص، از جمله بزرگ‌ترین شرکت‌های در حال فعالیت در این حوزه محسوب می‌شود.

شرکت ماشین سازی اراک، نخستین شرکت تولید کننده دیگ بخار در ایران است و پیش از تاسیس این شرکت، تمامی نیازهای داخلی از طریق واردات انواع دیگ بخار تامین می‌شد. ماشین سازی اراک ساخت دیگ های بخار وآبگرم را با عناوین ذیل در سری B و A آغاز نمود:

  • Mini Pack سری دیگ‌های ظرفیت پایین
  • Wee Chiften سری دیگ‌های ظرفیت متوسط
  • Multi Pack سری دیگ‌های ظرفیت بالا
  • Cal Pack سری دیگ‌های آبگرم

.

دیگ بخار

دیگ بخار

و پس از آن با تجهیز زیرساخت‌های تولید و ایجاد سیستم‌های مدیریت کیفیت و گرفتن تاییدیه مدارک فنی و روش‌های بازرسی و ساخت از شرکت‌های معتبری نظیر  Loyds، طراحی و تولید دیگ‌های بخار و آبگرم را به انجام رسانده و حجم گسترده‌ای از نیاز به واردات این محصول به داخل کشور را کاهش داده است.

اکنون با گذشت نیم قرن از فعالیت ماشین سازی اراک در زمینه تولید دیگ های بخار و آبگرم، علاوه بر تولید صد در صد این محصول، در خصوص تولید داخل سایر اجزای جانبی آن نظیر پمپ، مشعل، شیر آلات، سیستم کنترل و… نیز فعالیت‌های موفقی داشته و با تولید این لوازم جانبی حیاتی، کار را برای دیگر شرکت‌های تولید کننده دیگ بخار راحت‌تر ساخته است. شرکت ماشین سازی اراک شرکتی بزرگ و با بینشی جهانی است که با هدف پشتیبانی از دیگر صنایع شروع به فعالیت کرد و پس از آغاز فعالیتش، بسیاری از نیازهای صنعتی کشور را در داخل تامین نمود.

امروزه انواع دیگ بخار واتر تیوب و فایر تیوب فشار پایین و فشار بالا به شکل‌ها و در ظرفیت‌های مختلف در این شرکت تولید و به سرتاسر کشور عرضه می‌شوند. همچنین انواع دیگ‌های بخار ترکیبی و سیکل‌های ترکیبی نیز از جمله تولیدات این شرکت در حوزه دیگ بخار هستند.

 

شرکت استیم پاور

شرکت استیم پاور، از جمله شرکت‌های تولید کننده دیگ بخار و دستگاه‌های کارواش بخار نانو در ایران است که از سال 1384 در این زمینه مشغول فعالیت در پایتخت است و در حال حاضر با وجود آن‌که تمرکز بیشتری بر روی دستگاه‌های نانو کارواش و تونل ضد عفونی و نظیر آن دارد، اما قادر است دیگ‌های بخار صنعتی با سفارش شما و برای نیاز شما طراحی و تولید نماید. شرکت استیم پاور گواهینامه‌های ایزو ۹۰۰۱:۲۰۱۵ ، ایزو 2014:10004 و ایزو 2014:10002 را در زمینه مدیریت کنترل کیفیت محصولات بخار از شرکت آکسفورد آکادمی انگلیس اخذ نموده است.

در کنار استانداردهای کنترل کیفیت، شرکت استیم پاور توانسته استانداردهای مربوط به دیگ بخار و بویلر صنعتی را نیز اخذ نماید. این استاندارد شامل سری BS است که مربوط به بدنه دیگ بخار و تجهیزات جانبی آن می‌شود.

این شرکت از کوره حرارتی آلمانی برای طراحی بویلرهای خود استفاده می‌کند و به همین دلیل قادر است در زمره شرکت‌های بزرگی قرار بگیرد که می‌توانند دیگ بخار سه پاس با ظرفیت تولید بخار بالا تولید کنند. همچنین این شرکت انواع دیگ بخار الکتریکی را نیز تولید می‌کند که برای استخر و سونا و مصارف ساختمانی بسیار پرکاربرد هستند و از افزایش مصرف سوخت فسیلی و آلودگی‌های محیطی آن پیشگیری می‌کنند.

استیم پاور با داشتن دو کارخانه مجزا در حومه تهران و استقرار دفتر مرکزی آن در مرکز تهران، با فعالیت گسترده و حرفه‌ای برندینگ مدرن، توانسته با فرهنگ سازی در راستای جایگزینی کارواش‌های سنتی با کارواش‌های مدرن نانو بخار، نقش بسزایی را در راستای بهینه سازی شست و شو و نظافت صنعتی در صنایع مختلف کشور برداشته و کمک شایانی برای کاهش آب اتلاف شده در این فرآیندها انجام دهد.

شرکت دابو صنعت

شرکت دانش بنیان مخزن فولاد رافع با نام تجاری دابو صنعت از سال 1373 در زمینه انواع سیستم‌های گرمایشی حرارتی صنعتی شروع به فعالیت کرده و در حال حاضر بهترین و ایمن‌ترین دستگاه‌های حرارتی از جمله دیگ بخار را در کشور تولید می‌کند و همچنین با استقرار آزمایشگاه تست اولیه محصولات در مجموعه که موارد مربوط به طراحی، احتراق، راندمان حرارتی، عملیات حرارتی، کوانتومتری و… را آزمایش می‌کند، سبب ارتقای ایمنی دستگاه‌ها و کنترل کیفیت محصولات حین فرایند طراحی و ساخت شده است.

این شرکت ضمن اخذ مجوز استفاده از علامت استاندارد ملی ایران در کلیه محصولات تولیدی الزام آور، سایر استانداردهای بین المللی مانند ANST، ASTM، BS، DIN، ASME و NFPA را نیز در طراحی و تولید محصولات خود لحاظ می‌کند. پیشرفت مداوم و پایدار فناوری‌های کامپیوتری در طی چند سال اخیر در شرکت دابو صنعت، مسیر طراحی و تحلیل محصولات و پروژه‌ها توسط مهندسان را تغییر داده است. امروزه، نرم‌افزارهای مهندسی امکان پیش‌بینی رفتار فیزیکی سیستم و مدل سازی فرایند چگونگی تأثیر تغییر پارامترهای واحدهای مختلف طراحی و کاربری را فراهم نموده است و این شرکت، از تمامی این امکانات، نهایت بهره را می‌برد. /شرکت های تولید کننده دیگ بخار

.

واحد تحقیق و توسعه و همچنین واحد فنی و مهندسی دابو صنعت از توانایی‌های تعدادی از این نرم‌افزارها مانند Comsol Multi Physics ، Solid Works ، AtuoCad و HTRI در مراحل مختلف پیشرفت پروژه‌ها، سود می‌برند. نتیجه این اقدام دستیابی به راه‌حل‌هایی مطمئن و محصولاتی با راندمان بالاتر بوده است. از جمله این دستاوردها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. بازیافت انرژی هدر رفته از دودکش هیتر روغن داغ و دیگ بخار با طراحی و تولید اکونومایزر در این دستگاه‌ها
  2. بازیافت انرژی هدر رفته از دودکش ژنراتورها و توربین‌ها با طراحی و ساخت Waste Gas Boiler
  3. طراحی دستگاهی برای استفاده از ضایعات غبار و سایر ضایعات کارخانجات نئوپان یا ام دی اف برای تولید بخار یا روغن داغ مورد نیاز همان کارخانجات با سیستمی تحت عنوانSolid Fuel and Biomass Thermal Oil or Steam Boiler

به همین دلیل شرکت دابو صنعت از جمله پیشگامان توسعه کیفی صنعت حرارتی کشور به شمار می‌رود و بسیاری از شرکت‌های دیگر نیز از دستاوردهای این شرکت استفاده می‌کنند.

 

شرکت آروین بخار

آروین بخار، از جمله برندهای بین المللی تولید دیگ بخار در ایران است که از سال 1373 تا بحال مشغول فعالیت در این زمینه بوده و طی بیش از ۲۰ سال فعالیت مستمر در زمینه تولید دستگاه‌های حرارتی و مخازن فولادی تحت فشار، با بهره‌گیری از نیروهای متخصص و کارشناسان مجرب و همچنین با استفاده از ماشین‌آلات پیشرفته، موفق به پیمودن گام‌هایی موثر در جهت ارتقاء استانداردهای مطلوب مهندسی گردیده است. مدیران این شرکت همواره در چارچوب استانداردهای مدیریت کیفیت و جذب مشتری به توسعه و ارتقای شرکت برای دست یافتن به بهترین کیفیت تلاش می‌کنند.

شرکت آروین بخار مدعی است که با طراحی تجهیزات مطابق با استاندارهای بروز شده مهندسی و ارائه محصولات با بالاترین کیفیت و کوتاه ترین زمان تحویل، سعی در رسیدن به رضایتمندی مشتریان این مجموعه گام بردارد و همچنین با دستیابی به اهداف عالی تعیین شده، در خط مشی کیفی و اجرائی خود را همواره بهبود بخشد.

این شرکت محصولات مختلف خود را به کشورهای مختلفی از جمله سوئد، قزاقستان، عراق، آذربایجان، ترکیه و روسیه نیز صادر کرده است و علاوه بر تمام ایران، پروژه‌هایی را در کشورهای نامبرده اجرا نموده است. به همین دلیل این شرکت را در ابتدای امر، شرکتی بین المللی در این زمینه معرفی نمودیم.

 

شرکت بویلر ایران

شرکت بویلر ایران یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین شرکت‌های فعال در زمینه تجهیزات حرارتی است که از سال 1371 در تهران شروع به فعالیت نموده و در حال حاضر پس از سه دهه فعالیت، در حوزه تولید انواع دیگ بخار افقی و عمودی در ظرفیت‌های بین 100 کیلوگرم تا 5 تن، به سطح ایده آلی از استاندارد رسیده است. تولیدات این شرکت، از تمامی استانداردهای ایمنی لازم برخوردارند و از نظر کیفی، در سطح اول تولیدات حرارتی کشور قرار می‌گیرند.

.

شرکت بویلر ایران علاوه بر تولید انواع دیگ بخار استاندارد، در زمینه تولید و عرضه انواع سختی‌گیر رزینی، دیگ آبگرم، دیگ روغن داغ، آب نمای مغناطیسی، پمپ آب طبقاتی، سیستم حرارت مرکزی آب گرم و بسیاری محصولات دیگر فعالیت دارد. فهرست کامل محصولات این شرکت عبارتند از:
  • انواع دیگ بخار (در ابعاد مختلف و ظرفیت‌های تولیدی متفاوت تا 5 تن در ساعت)
  • انواع دیگ روغن داغ (جهت انتقال حرارت بین سیال گرما گیرنده که در اینجا روغن مخصوص حرارتی است و سیال گرما دهنده که گازهای داغ حاصل از احتراق مشعل را شامل می‌شود.)
  • دیگ آب گرم (فرایندی مانند دیگ بخار دارد که هدف آن گرم کردن آب و نه بخار کردن آن است و در سیستم‌های گرمایش ساختمانی، پکیج‌ها و موتورخانه‌ها استفاده می‌شود.)
  • آبنمای مغناطیسی (جهت نشان دادن و کنترل سطح مایعات در ارتفاعات مختلف از 0.3 تا 18 متر)
  • انواع پرشر سویئچ (برای جلوگیری از آسیب دیدن قطعات در اثر افزایش فشار در مواقعی مانند گرفتگی کندانسور)
  • پمپ آب طبقاتی (انواع پمپ سانتریفیوژ صنعتی افقی و عمودی در سایزها و ظرفیت‌های مختلف)
  • تابلو برق فول (جهت برنامه ریزی و مدیریت منبع انرژی دستگاه‌های صنعتی)
  • درجه (از جمله لوازم جانبی ضروری دیگ بخار)

  • سوپاپ یا شیر اطمینان (مانع از ازدیاد فشار در تجهیزات شده و ایمنی افراد و تجهیزات را حفظ می نماید.)
  • سیستم حرارت مرکزی یا همان آبگرمکن مرکزی (در سه نوع دما پایین LTW و دما متوسط MTW و دما بالا HTW در ابعاد مختلف تولید می‌شوند)
  • فیلتر شنی رزینی (برای کاهش سختی آب پیش از ورود به دیگ بخار از جمله ضروریات هر واحد صنعتی وابسته به تجهیزاتی آبی حرارتی به شمار می‌آید)
  • کنترل کننده سطح یا همان لِول کنترل (با مکانیسمی الاکلنگی که مانند کلید برق خانه عمل می کند و جریان برق را قطع و وصل کرده دستگاه های الکتریکی را خاموش و روشن می نماید.)
  • انواع مشعل (گازی و گازوئیلی به عنوان منبع انرژی حرارتی تجهیزات)

 

شرکت بویلر ایران از جمله شرکت‌های تولید کننده دیگ بخار است که با رویکری جدید اقدام به تولید محصولاتی با رده کیفی تازه‌تر در ایران نموده؛ به این صورت که یه سبب وجود مدیریتی مجرب و مشتری مدار، همواره سعی داشته تا در طول این سال‌ها علاوه بر بهره گیری از علوم فنی و آخرین متد روز دنیا، از نظرات کارشناسانه و حرفه‌ای مشتریان نیز در جهت بهبود کیفیت و ارتقای تولیدات خود استفاده کند تا رضایت مشتریان را همچون گذشته در استفاده از تولیدات خود بدست آورد.

دیگ بخار

دیگ بخار

جمع بندی:

از آنجایی که وجود مهر استاندارد ایمنی بر روی محصولات حرارتی و بخصوص دیگ‌های بخار ضروری است، در این مقاله فهرستی از اصلی ترین شرکت‌های تولید کننده انواع دیگ بخار از کوچک تا بزرگ را برای شما فراهم نمودیم تا با مطالعه و تحقیق بیشتر بتوانید بهترین انتخاب را هنگام خرید این دستگاه داشته باشید. بخاطر داشته باشید که شرکت‌های سازنده دیگ بخار به همین تعداد محدود نمی شوند و موارد بسیار دیگری نیز در این زمینه مشغول فعالیت هستند؛ اما آنچه هدف این مقاله بود، آشنایی با اصلی ترین شرکت‌ها جهت انتخاب درست در حین برپایی خطوط تولید و یا نوسازی آنان بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Button
× واتساپ