لیست فروش دیگ بخار 5 تن

دیگ بخار 5 تن یعنی ظرفیت این دستگاه 5000 کیلوگرم می باشد. در واقع بویلر بخار 5 تنی یعنی در هر ساعت 5000 کیلوگرم بخار تولید می کند. این دیگ بخار از بزرگترین دستگاه های بویلر است که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. در این مطلب می خواهیم در مورد ویژگی های این دیگ بخار و فرآیند ساخت آن صحبت کنیم پس همراه ما باشید.

بخار تولید شده توسط دیگ بخار 5 تن فشار بسیار بالایی دارد، از همین رو در کارخانه های بزرگ و صنعت های گوناگون کاربرد فراوان دارد.

صنایع مختلف به کمک این بویلر، بخار داغ مورد نیاز مربوط به کار  خود را تامین می سازد. دیگ های بخار دو بخش آتش و آب در مخزن خود دارند. آب ها بر اثر سوختن گازها به بخار های فشار بالا تولید می شوند. تمام دیگ های بخار با 3 پاس حرارت بخار لازم را تولید می کنند. کارایی انتقال حرارت توسط این دیگ بخار بسیار بالا است.

اگر بخواهیم در مورد طراحی دیگ بخار 5 تن صحبت کنیم، نوع لوله این دیگ بخار آتشی است و کوره آن عقب تر می باشد.

تولید بخار اشباع شده بدون هیچ آبی توسط دیگ بخار 5 تن صورت می گیرد. بخار اشباع شده در ظرفیت بالا و به صورت مداوم تولید می شود. بخاری که توسط این دستگاه تولید می گردد فشار بالا و حجم مناسبی را شامل می شود.

دیگ بخار 5 تن همانند دیگر بویلرها با تمام انواع سوخت های رایج می توانند کار کنند ، برخی حتی دوگانه  سوز هستند.

"<yoastmark

 

 شناخت ویژگی های دیگ بخار 5 تن

  • دیگ بخار توانایی انجام کار در فشار بالا تا 16 اتمسفر را دارا است.
  • راندمان حرارتی دیگ بخار 5 تن بسیار مناسب است زیرا در 3 پاس بخار لازم را تولید می کند.
  • کوره آن از نوع عقب تر است پس می توان سطح حرارتی را افزایش داد.
  • مصرف سوخت این دستگاه پایین بوده و کارایی آن بالا است
  • چنانچه در خروجی دودکش این دستگاه اکونومایزر نصب گردد می توان بازده حرارتی آن را تا 95 درصد افزایش بخشید
  • شاسی آن از جنس فولاد و پایه ها زینی است به همین دلیل دیگر نیازی به فونداسیون ویژه نیست.
  • می توان مانیتور و PLC نصب نمود و کل عملکرد دیگ بخار و تولید آن را بررسی و کنترل نمود.

اجزای تشکیل دهنده در ساخت یک دیگ بخار 5 تن

دیگ بخار به دلیل فشار بسیار بالای مخزن طبق استانداردهایی طراحی و تولید می شود. در غیر این صورت امکان آسیب رساندن به جان و مال انسان وجود دارد.

ورق های آلیاژ شده منگنزدار طبق استاندارد انگلیسی در دیگ بخار استفاده می شو. . ورق های به کار رفته باید توسط بازرس و متخصص این امور بررسی و تایید شود.

لوله آتشی که در این دیگ بخار تعبیه شده از جنس آلیاژهای آتشخوار است و هیچ گونه درزی روی آن وجود ندارد. در کل تمام قطعات و مواد اولیه استفاده شده در ساخت انواع دیگ های بخار باید مورد تایید قرار گیرد.

مواد اولیه به کار رفته باید از بهترین نوع ایرانی و یا حتی خارجی باشد.

فرایند کلی ساخت بویلر بخار 5 تن

برشکاری و سوراخکاری از جمله عملیات انجام شده در هنگام ساخت یک دیگ بخار استاندارد است. تمام تجهیزات لازم در این کار باید توسط بازرس فنی و متخصصان تایید شود.  تست های مورد نیاز همچون تست NDT برای جوشکاری و تست های دیگر مطابق با نظر اداره استاندارد صورت می گیرد.

هنگام جوشکاری تمام استانداردهای مشخص شده باید رعایت شود و آزمایشات مورد نیاز صورت گیرد سپس عایق کاری و روکش بندی دیگ بخار آغاز می شود.

برای جلوگیری از هدر رفتن سوخت بهتر است بهترین مواد اولیه را برای عایق بدنه دیگ بخار استفاده کنند. البته هر مواد اولیه ای توسط کارشناسان متخصص تایید می شود.

تجهیزات لازم دیگ بخار

مشعل یکی از تجهیزات جانبی هر نوع دیگ بخار است که اندازه آن بستگی به ظرفیت دیگ بخار دارد. مشعل ها با توجه به نیاز مشتری می تواند از نوع گاز، گازوئیل و یا دوگانه سوز باشند. تجهیزات جانبی دیگری همچون پمپ تغذیه، شیرآلات و کنترلر فشار باید از بهترین برند موجود در ایران یا خارج از کشور تهیه شود.

سایت های معتبری در زمینه ساخت انواع بویلرها در حال فعالیت هستند. کارخانه های تولیدی با داشتن افراد متخصص در این زمینه افراد را راهنمایی می کنند تا چه نوع دیگ بخاری بیشتر مناسب فعالیتشان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Button
× واتساپ