لیست فروش دیگ بخار

دیگ بخار مخزن دو بخشی است . یک قسمت آن از آب پر شده و قسمت دیگر آن آتش شعله ور است. آب ها بر اثر آتش بخار شده و بخار حاصل شده در محیطی خارج از مخزن کاربرد دارد. بویلر بخار نام دیگر این دیگ است.

اجزای تشکیل دهنده دیگ بخار

قطعات تشکیل دهنده ی بویلر بخار را اجزای این دیگ گویند. تمام اجزای این دستگاه وظیفه ای دارد که حتما باید روی دستگاه نصب گردد در غیر این صورت ایمنی دستگاه به خطر می افتد. در این مقاله قصد داریم در مورد اجزای تشکیل دهنده ی این دیگ و تاثیر کیفیتشان صحبت کنیم. کارایی و راندمان بویلر بخار به کیفیت قطعات نصب شده روی دستگاه دارد. در واقع اگر کیفیت قطعات مرغوب باشد میزان بخاردهی در ساعت بالاتر خواهد رفت.

برخی از دیگ های بخار به جنس چدن و برخی دیگر از جنس فولاد هستند. درون این دستگاه شیری تعبیه شده که میزان فشار را کنترل می کند در واقع از بالا رفتن بیش از حد فشار جلوگیری به عمل می آورد. نام این شیر، شیر اطمینان یا شیر فشار است. این قطعه یکی از قطعات مهم دستگاه بوده  و نصب آن الزامی است.

دیگ بخار

از این دیگ در کجا استفاده می شود ؟

این دستگاه در صنایع غذایی بسیار کاربرد دارد. شاید با خود بگویید پخت و پز ناشی از وجود این دستگاه است اما این کوچکترین کاربردش است. از این دیگ برای تمیز کردن و ضدعفونی کردن محیط آشپزی، استریل کردن وسیله ها، بسته بندی  و کنسرو بندی، مرطوب سازی و بالا بردن دمای محیط استفاده می شود.

در واقع با بویلر بخار می توان دمای هر محیطی را افزایش بخشید. کارخانه های ایرانی به ساختن بویلر بخار مشغول هستند. این دیگ چندین نوع دارد که اسمشان متناسب با ظرفیتشان نامگذاری شده است. مثلا دیگ بخار 1 تن، دیگ بخار 3 تن، دیگ بخار 5 تن و…

دیگ بخار 1 تن یعنی دستگاهی که در هر یک ساعت به میزان 1 تن بخار تولید می کند. قیمت هر یک از این دیگ های بخار با هم متفاوت است. برای استعلام قیمت دیگهای بخار می توانید با شماره تلفن کارخانه های تولیدی تماس بگیرید.

حتما شنیده اید که در پرورش قارچ رطوبت نقش اساسی در رشد قارچ دارد در نتیجه برای کنترل دما از دیگ بخار استفاده می کنند . این دستگاه با بخار تولید شده همیشه رطوبت را محفوظ نگه میدارد. علاوه بر این تمام باکتری ها را از بین می برد.

دیگ بخار

کاربرد بویلر بخار در تولید محصولات لبنیاتی

دیگ بخار در تولید محصولات لبنی نیز کاربرد دارد. پنیر، ماست و کشک از محصولات لبنی پر مصرف هستند. همانطور که میدانید تمام این محصولات با شیر تولید می شود . در تولید این محصولات به شیر حرارت داده می شود و این حرارت به وسیله این دیگ تامین می شود.

علاوه بر این پس از تولید تمام فرآورده های لبنی به محیطی گرم لازم است تا شیر به پنیر یا ماست تبدیل شود. بویلر بخار محیط را گرم نگه میدارد تا محصولات با کیفیت تولید شود.

شیر خشک یکی دیگر از مواد غذایی است که به کمک بویلر بخار تولید می شود. این دیگ وظیفه پاستوریزه کردن شیر را نیز برعهده دارد. بنابراین این دستگاه در تولید لبنیات نقش اساسی و مهمی دارد.

کاربرد بویلر بخار در درست کردن رب گوجه

همه میدانیم برای تهیه رب ابتدا گوجه فرنگ ها را پوره کرده و سپس روی حرارت مناسب باید قرار می دهند. حرارت لازم برای تولید رب گوجه فرنگی را به کمک بویلر بخار تامین می سازند.

نقش این دیگ در مواد قندی

با ترکیب آب و شکر نوعی شربت تولید می شود که پس از ترکیب این دو به حرارت نیاز است تا این شربت غلیظ شود . پس از غلیظ شدن آن را در قالبی ریخته و در  محیطی گرم نگه میدارند تا کله قند تولید شود. حرارت لازم برای غلیظ شدن شربت و حرارت لازم برای ایجاد محیط گرم را بویلر بخار فراهم می آورد.

در واقع دیگ های بخار در صنایع مواد غذایی کاربردهای فراوان دارد و هر زمان که به حفظ رطوبت و حرارت نیاز است این دیگ استفاده می شود. در هر مکان متناسب با میزان حرارت لازم نوع مناسب از این دیگ به کار می آید. در واقع هر صنعت متناسب با نیاز خود ظرفیت این دیگ را انتخاب می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Button
× واتساپ