مزایای سیستم های گرمایش مایعات حرارتی

سیستم های گرمایش مایعات حرارتی (که به آن دیگ روغن داغ نیز می گویند) در تعدادی از فرآیندهای صنعتی استفاده می شود. روغن، گلیکول و آب از معمول ترین اجزا برای این فرآیند هستند. کاربردهای معمول گرمایش مایعات حرارتی عبارتند از:

  • گرمایش نفت خام و گاز طبیعی
  • گرم شدن مخزن
  • تولید بخار
  • گرمایش مایع و گاز
  • دیگهای بخار
  • کوره ها
  • اتوکلاو

استفاده از مایعات حرارتی در  دیگ روغن داغ در بسیاری از صنایع مانند فرآیندهای تولید، گرمایش راکتور، گرمایش مخزن، پخت و پز/سرخ کردن، فرآوری گاز، گرمایش گلیکول و گرم شدن مجدد مایعات و گاز  رایج است. از روغن حرارتی و مایعات حرارتی می توان برای کاربردهای دمای بالا تا 750 فارنهایت استفاده کرد، در حالی که از گلیکول و آب گرم می توان برای فرآیندهای دمای پایین استفاده کرد. استفاده از سیستم های گرمایش مایعات حرارتی فواید زیادی دارد از جمله اینکه می توان سیال حرارتی را در دمای بالا در حالی که فشار کم است نگه داشت.

"<yoastmark

ما برخی از مزایای این سیستم ( دیگ روغن داغ) را بررسی می کنیم که به شرح زیر است:

با دیگ روغن می توانید دمای سیال را در حین فرآیند کنترل کنید

بسیاری از فرایندها نیاز به حفظ دامنه های دمایی خاص در حین پردازش دارند. پیش گرم شدن به تنهایی ممکن است ثبات مورد نیاز برای یک فرایند موثر را فراهم نکند.

با استفاده از سیستم های گرمایش مایعات حرارتی، کاربران کنترل غیرمستقیم دمای محیط را در طی چند مراحل انجام می دهند. این نتیجه یک فرآیند قابل اعتماد و یک محصول سازگار است.

کنترل دقیق دما

بهره گیری از سیستم های گرمایش روغن گرم، به فرآیندهای صنعتی امکان گرمایش دقیق را می دهد. آنها دستیابی و حفظ دمای بالا در فشار کم با درجه دقت بالایی را ممکن می سازند.

تجهیز سیستم ها به ترموکوپل و سوئیچ خاموش شدن ایمنی باعث کنترل و ایمنی بیشتر دما می شود. این سیستم های گرمایشی از پانل های کنترل دیجیتال پیشرفته بهره می برند. این امکان اتوماسیون و دقت بیشتر را فراهم می کند.

با بخاری مایعات حرارتی، نه تنها دما دقیق است، بلکه زمان آن نیز مناسب است. محیط دقیقاً در صورت نیاز گرم می شود. آنها در هنگام پردازش به طور قابل اعتماد دمای بالا را حفظ می کنند و پس از آن می توانند تأمین گرما را قطع کنند.

این از هدر رفتن انرژی در اثر حرارت مجدد یا حفظ دما در مواقع ضروری جلوگیری می کند. نتیجه یک عمل کارآمدتر و مقرون به صرفه است.

طول عمر

سیستم های گرمایش مایعات حرارتی برای طول عمر طولانی با کارایی طولانی مدت طراحی شده اند. دیگ ها به صورت سفارشی با مواد مخصوص کاربرد مهندسی می شوند. مواد در برابر اثرات خورنده و مخرب محیط گرم شده مقاومت می کنند. همچنین، انتخاب موادی مانند فولاد ضد زنگ 310 یا آلیاژهای اینکونل، بخاری را برای گرم شدن فرآیند با درجه حرارت بالا مناسب می کند.

علاوه بر طرحی که برای مقاومت در برابر شرایط سخت ساخته شده است، بخاری های روغن برای نگهداری آسان ساخته شده اند. نگهداری بخاری باعث بهبود طول عمر واحد و همچنین اطمینان از ادامه کار آن با حداکثر بازده سال به سال می شود.

 

سیستم های گرمایش مایعات حرارتی برقی

 

استفاده از سیستم های گرمایش مایعات حرارتی الکتریکی مزایای بیشتری به روند شما می بخشد. تعدادی از مزایای گرمایش الکتریکی وجود دارد از جمله:

  • هزینه های پایین تر
  • کارایی بیشتر
  • سازگار با محیط زیست
  • ایمنی
  • ماندگاری
  • ثبات
  • کاهش سر و صدا

توانایی کار با بازده بالاتر و هزینه های کمتر از نمونه های سوخت فسیلی آنها، سیستم های گرمایش الکتریکی را به استاندارد جدید صنعت تبدیل کرده است. حتی اگر مجبور به تعویض سیستم موجود باشید، گرمایش الکتریکی در طولانی مدت هزینه کمتری دارد.

هزینه برق کمتر از سوخت فسیلی است و هدر رفت کمتری دارد. سوخت فسیلی فقط 32٪ -48٪ کارآمد است در حالی که برق 100٪ کارآمد است.

نه تنها برق در هزینه ها صرفه جویی می کند، بلکه فرآیند سازگار با محیط زیست را نیز ایجاد می کند. نیروی الکتریکی هیچ انتشار CO2 یا N2O آزاد نمی کند. با فشار روزافزون مردم و دولت بر استانداردهای زیست محیطی، این امر اهمیت ویژه ای دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Button
× واتساپ