مشخصات و خرید مشعل گازی

مشعل گازی یک نوع تجهیزات گرمایشی است که در صنعت‌های گوناگونی کاربرد دارد و مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مشعل می‌تواند گرمایش و حرارت در دستگاه‌ها و محیط‌های گوناگون را تامین کند.

مشعل از اجزای متعددی تشکیل شده است. مشعل با اجزایی که دارد و با نوع عملکرد خود، می‌تواند حرارت مورد نیاز را برای کاربردهای متعددی ایجاد کند.

کاربردهای مشعل گازی موارد زیادی را شامل می‌شود و فقط محدود به چند مورد خاص نمی‌شود. در این مقاله به این کاربردها خواهیم پرداخت؛ ضمن اینکه در مورد کارکرد و بخش‌های تشکیل دهنده آن اطلاعاتی را ارائه خواهیم داد.

اگر به دنبال خرید بهترین مشعل گازی هستید، اما از مشخصات فنی آن اطلاعات کافی را ندارید و دوست دارید؛ با توجه به نوع نیاز خود، بهترین انتخاب را برای خرید مشعل گازسوز داشته باشید؛ با ما همراه باشید.

مشعل گازی

مشعل گازی

مشعل گازسوز چیست؟

مشعل گازی دستگاهی است که گرما و حرارت را برای کاربردهای متعددی تولید می‌کند. اما این تولید و ایجاد گرمایش توسط مشعل چگونه انجام می‌گیرد؟ مشعل چگونه حرارت را مورد نیاز دستگاه‌ها و تجهیزات گرمایشی متعدد را تامین می‌کند؟

پاسخ این سوال در نحوه کارکرد و اجزای تشکیل دهنده مشعل نهفته است. مشعل گازسوز با قطعاتی که دارد و همچنین با استفاده از سوخت؛ گرما و یا حرارت را ایجاد می‌کند.

برای ایجاد حرارت و شعله توسط مشعل، لازم است که سوخت مورد استفاده، با هوا( میزان اندازه هوا مشخص است) ترکیب شود. با انجام شدن این فرآیند در مشعل گازی، شعله تولید می‌شود.
این شعله ایجاد شده، می‌تواند جابه جا شود و بدین شکل به عنوان منبع گرمایش در انواع تجهیزات حرارتی مورد استفاده قرار گیرد.

با توجه به این موارد، مشعل در صنایع متعددی کاربرد دارد و مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای مثال می‌توانیم بویلرهای صنعتی را اشاره کنیم. در دیگ‌های بخار؛ مشعل گازی حرارت مورد نیاز برای به جوش آمدن آب را تامین می‌کند.

در بسیاری از صنایع دیگر و تولید محصولات متنوع؛ از مشعل گازی برای انجام کارهایی مثل خشک کردن؛ بسته بندی و … استفاده می‌گردد. گرم کردن آب توسط شعله، یکی دیگر از کاربردهای متداول مشعل است که در تجهیزاتی مثل رادیاتور و شوفاژ به کار گرفته می‌شود.

 

مشعل گازی از چه اجزایی تشکیل شده است؟ 

مشعل گازی با استفاده از بخش‌ها و اجزایی که دارد؛ می‌تواند ایجاد حرارت و شعله کند. اجزا و تجهیزات به کار رفته در مشعل گازسوز به شرح زیر است:

  • شیر دستی قطع کننده
  • فیلتر
  • پروانه هوا
  • شیر برقی
  • رله کنترل
  • ترانس جرقه
  • الکترود جرقه
  • دمپر تنظیم هوا

هر کدام از اجزای تشکیل دهنده مشعل گازی؛ عمل خاصی را انجام می‌دهند. قرار گرفتن این اجزا کنار یکدیگر و انجام وظایف هر کدام آنها؛ در نهایت ایجاد حرارت را موجب می‌شود.

برای مثال، ترانس جرقه در مشعل، به منظور کمک به ایجاد جرقه قوی و قدرتمند به کار گرفته می‌شود. بدین شکل جرقه قوی رخ می‌دهد و هوا و با سوخت مخلوط می‌شود و حرارت به خوبی ایجاد می‌شود.

شیر برقی از دیگر اجزای مشعل است که دارای جنس آلومینیومی می‌باشد. شیر برقی در مشعل، برای باز کردن و بستن جریان گاز در مواقع لزوم؛ به کار گرفته می‌شود.

فیلتر مشعل نیز برای گرفتن ناخالصی‌ها در مشعل تعبیه شده است. سوخت وارد شده به مشعل که همان سوخت گاز است؛ دارای ناخالصی‌های زیادی است و این ذرات باید گرفته شود.
فیلتر برای این کار در مشعل جای گرفته است. زمانی که گاز برای ترکیب با هوا و ایجاد جرقه وارد مشعل می‎‌شود؛ از طریق فیلتر، تصفیه می‌شود. ناخالصی ها و ذرات اضافه گاز، گرفته شده و ایجاد حرارت به بهترین شکل ممکن انجام می‌گیرد.

با رله کنترل می‌توان؛ موارد متعددی را در مشعل، کنترل کرد. از جمله کارهایی که کنترل آن در مشعل توسط این قطعه انجام می‌شود؛ خطای ایجاد شده در دستگاه می‌باشد. با رله کنترل می‌توان خطاهایی که در دستگاه ایجاد شده را مدیریت کرد و در واقع از بروز و علت ایجاد آن اطلاع پیدا کرد.

 

خرید مشعل گازسوز

برای خرید انواع مشعل می‌توانید از طریق شماره‌هایی که در سایت وجود دارد، با ما در ارتباط باشید. با تماس با ما می‌توانید از مشاوره های لازم به صورت رایگان بهره برده و بهترین خرید را با توجه به نوع نیاز خود انجام دهید.

همچنین هر گونه پرسش خود را از طریق کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Button
× واتساپ