معرفی هواساز و کاربردهای آن در کارخانه قارچ

هواساز سیستم نوینی می باشد که در ایجاد یک فضای مطبوع در محیط های مختلف مثل منازل و مکان های عمومی یا فرهنگی و … مورد استفاده قرار می گیرد. کار این دستگاه تنظیم دما، رطوبت و کیفیت هوا در مکان دلخواه می باشد.  به اصطلاح این سیستم دارای رطوبت و دمای بسیار ایده ال می باشد. در واقع این دستگاه جزء لاینفک یک سیستم تهویه مطلوب می باشد.

هواساز با دستگاه های از جمله؛ دیگ آبگرم، دیگ بخار و چیلر کار خود را به انجام می رساند. یکی از کاربردهای خاصی که این دستگاه از خود نشان داده است، به جزء تهویه هوا، فیلتر نمودن هوا و بالا بردن سطح کیفی آن می باشد. این کاربرد ویژه و خاص بسیار ارزشمند می باشد زیرا هوا از آلودگی ها نیز مبرا خواهد شد. در نتیجه با این دستگاه در یک مرکز خرید میتوان تمامی آلاینده های موجود در هوای فروشگاه و مرکز خرید را با آن فیلتر و از بین برد. هواساز دارای بیش از چند بستر گوناگون می باشد، که در سیستم داخلی آن تعبیه شده است. این دستگاه کمی به فن کویل هم شباهت دارد.

کاربردهای هواساز در کارخانه قارچ چیست؟

کاربرد هواساز در کارخانه قارچ از اولین و مهمترین کارهایی است که می بایست برای پرورش قارچ ها انجام داد. در واقع شما با تکیه بر این دستگاه قادر خواهید بود که از محیط تمیز و بهداشتی برای پرورش و تولید قارچ استفاده نمایید. پس به هیچ عنوان نباید از این سیستم غافل شوید.

یک دستگاه هواساز دارای اجزایی است که هر کدام می بایست به صورت مقطعی به مکانی برای سرویس و خدماتی که برای یک دستگاه هواساز نیاز می باشد، فرستاده شود تا دوباره بتواند به صورت اول خود هوا را فیلتر نماید. در واقع یکی از مهمترین کارهای این دستگاه فیلتراسیون هوا می باشد که قطعه و اجزای مربوط به آن می بایست هر از چند گاهی سرویس شوند. تا کیفیت کار و بازدهی هواساز همچنان مانند قبل عمل نماید.

.

هواساز در یک کارخانه قارچ پکیج کاملی از تلفیق چندین دستگاه می باشد که در تولید قارچ هوای محیط را تنظیم می کند. در واقع کاربرد های این وسیله در یک سالن یا محوطه ای که قارچ در آن پرورش می یابد، یکی سرمایش این سالن می باشد و موضوع دیگر گرمایش است، که آن نیز در این سالن نیاز به کنترل منظم دارد. در نتیجه رطوبتی که این سالن مورد نیازش می باشد، بسیار اساسی و مهم می باشد. زیرا این دستگاه قابلیت تامین رطوبت را نیز دارد. که یکی از اصلی ترین کاربردهای یک سالن یا کارخانه قارچ، برای پرورش و تولید قارچ می باشد.

همچنین سیستم ایرواش و تمیز نمودن هوای مورد نیاز کارخانه قارچ نیز در این هواساز موجود است. و البته این مورد در دستگاه هایی که مختص این سالن ها هستند، وجود دارد. باید بدانید که دستگاه های هواساز دارای مدل ها و انواع گوناگونی است که هر کدام از این دستگاه بنا بر موارد مورد نیاز در هر مکانی تولید و به بازار عرضه می شوند.

هواساز

هواساز

 

دیگر کاربردهای هواساز را به اختصار شرح می نماییم :

– در مجتمع و کلینیک های درمانی و درمانگاه ها و بیمارستان ها.

– استفاده هواساز در صنایع غذا و دارو.

– فضای عمومی بسیار بزرگ، مجتمع های خرید، تفریحی و تجاری.

– ساختمان های مسکونی و منازل.

– کارخانجات کوچک و بزرگ تولید قارچ، بسته بندی یا مراکز صنعتی و نیمه صنعتی از این دستگاه بهره فراوان می برند.

اجزای اصلی هواساز در کارخانه قارچ

در ابتدا به اجزای یک  هواساز در سالن قارچ اشاره ای می کنیم :

– فن یا تهویه سانتریفیوژ که برای گردش بهتر هوا در سالن قارچ می باشد.

– سیستم ایرواش یا شستشوی هوای داخل سالن قارچ.

– دریچه یا محفظه ای از جنس آلومینیوم که در دستگاه جهت تهویه هوای درون سالن تعبیه شده است. همچنین هوای تازه را خارج سالن وارد می کند.

– افزایش تولیدی کارخانه و سالن قارچ توسط رطوبت ساز ( مه پاش ) موجود در این دستگاه چندین برابر می شود.

– کویل گرم کننده یا خنک کننده در مواقع ضروری در این دستگاه هواساز نیز از تجهیزات ضروری موجود در این دستگاه می باشد.

– قطره گیر و تصفیه هوا موجود در این دستگاه نیز از ملزومات دستگاه محسوب می گردد.

در نهایت تمام این اجزا به صورت گروهی در یک هواساز کارکرد آن را برای مصرف کننده آسان می کنند و دمایی یکنواخت، مرطوب را در فضا حاکم می سازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Button
× واتساپ