پیشگفتار:

منابع دوجداره منابع بزرگ و حجیمی هستند که از دو دیواره تشکیل‌شده‌اند با ورود آب گرم از دیگ به جداره اول و گردش در این لایه آب سرد تجمع یافته در جداره داخلی این منبع را گرم می‌نماید این منابع برای مصارف اماکنی چون مجتمع‌های مسکونی، استخرهای آبگرم و… کاربرد دارند در این قسمت ما به بررسی مزایا و معایب منابع دوجداره پرداخته و در مورد آن بحث خواهیم کرد.

مزایا و معایب منابع دوجداره

مزایا و معایب منابع دوجداره

برای خرید منابع دو چدارِ چه مواردی را باید لحاظ نمود؟

منابع دوجداره برای تأمین آب گرم بهداشتی مصرفی در دمای 50-60 درجه سانتی‌گراد در موتورخانه کاشانه‌ها و انواع صنایع نیمه سنگین به کار می‌رود برای استفاده و تهیه این نوع مخازن باید به چند مورد توجه نمود:

  1. ظرفیت منبع عامل مهم و کاربردی محسوب می‌شود چراکه با بررسی ضریب تقاضا و هم‌زمانی مصرف آب برای تمام واحدها می‌توان ظرفیت مخزن را مشخص نمود
  2. برای خرید منبع دوجداره باید فضای مورد استفاده آن توجه نمود و با توجه به این موضوع می‌توان از منابع عمودی به دلیل جاگیری کمتر پیشنهاد می‌گردد.
  3. در موتورخانه‌های بزرگ توصیه می‌گردد از 2 منبع دوجداره استفاده گردد تا در صورت خرابی الزام تعمیر آب گرم مصرفی محیط تأمین باشد.
  4. نصب شیر اطمینان بر روی همه مخازن دوجداره الزامی است زیرا این شیرها از بالا رفتن فشار و دما را کنترل نمود و از بروز انفجار ناگهانی جلوگیری می‌نماید.
  5. دمای آب موجود در داخل مخزن حتماً باید بالای 50 درجه سانتی‌گراد باشد اگر دمای آب کمتر از این مقدار باشد محیط برای رشد باکتریها ایجاد می‌شود که هم آب غیربهداشتی شده و هم شستشویی منبع با مشکل روبه‌رو می‌شود.

بررسی مزایا و معایب منابع دوجداره:

هر محصولی در همه جای دنیا که تولید شود دارای نقاط قوت و ضعف مختص خود است که برای خریداری و استفاده آن محصول باید به این نکات توجه نمود تا خرید محصول را در راستای بهره‌مندی از نقاط قوت و مزایای آن انجام گیرد بی‌شک منابع دوجداره نیز از این قاعده مستثنی نبوده و ما سعی می‌کنیم یک نگاه اجمالی به مزایا و معایب منابع دوجداره داشته و چند مورد از این موارد را بیان کنیم.

  • مزایای استفاده از منابع دوجداره

  • تامین آب گرم به مقدار زیاد در مدت‌زمان کوتاه برای اماکن با ضریب مصرف بالا
  • هزینه خرید و نگه‌داری پایین نسبت به منابع دیگر
  • کاهش انرژی مصرفی برای گرم کردن آب سرد و در نتیجه کاهش هزینه‌های تأمین انرژی
  • نصب این منابع دوجداره بسیار آسان بوده و نیازمند تخصص خاصی نیست گرچه در هنگام نصب باید به شیرهای ورودی و خروجی آن دقت نمود.
  • معایب منابع دوجداره:

  • اغلب منابع دوجداره از قسمت عدسی‌ها آسیب‌دیده و دچار پوسیدگی و خوردگی می‌شود زیرا سختی آب یکی از عوامل مهم پوسیدگی و آسیب‌دیدگی این منابع می‌شود
  • در هنگام ایجاد یک سوراخ و یا خوردگی مخصوصاً در محدوده عدسی امکان تعمیر آن وجود ندارد
  • در منابع با ظرفیت بالا شستشو و اسید شویی منبع بسیار مشکل است
  • در صورت وجود رسوب در آب ورودی به منبع دوجداره به مرور زمان با ته‌نشین شدن رسوبات آب در بدنه منبع شده و مرحله گرم کردن را با مشکل روبه‌رو می‌کند.
  • به دلیل نحوه کار و لوله‌کشی این منبع فقط به‌صورت افقی می‌گردد که فضای بیشتری را اشغال می‌نماید.

.مزایا و معایب منابع دوجداره

مزایا و معایب منابع دوجدارهباید توجه داشت که برای تهیه منبع آب گرم نمی‌توان با اطلاعاتی اندک اقدام به خرید نمود بنابراین با کسب اطلاعات در مورد میزان مصرف آب و محیط نصب و میزان آب ورودی و میزان سختی آب می‌توان منبعی متناسب با تاسیسات گرمایشی محیط را تامین نمود. منابع دوجداره به‌گونه‌ای طراحی‌شده که علاوه بر مزیت‌های قابل توجه که دارد از ایراداتی نیز برخوردار است و این به‌منزله عدم استفاده از این نوع منبع نیست بلکه آشنایی با مزایا و معایب منابع دوجداره شما را به سمت انتخاب مناسب و هزینه مقرون به‌صرفه هدایت می‌نماید به عبارت دیگر؛ مورد قابل توجه مزایا و معایب منابع دوجداره در این است که همه موارد را می‌توان به‌راحتی بررسی نموده و در هنگام خرید این موارد را لحاظ کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Button
× واتساپ