نحوه ایجاد رطوبت گلخانه با بویلر

گلخانه، فضایی است که محیطی را که گیاهان در آن رشد می‌کنند را کنترل کرده و یا بر آن تاثیر می‌گذارد. به منظور ثابت نگهداشتن دمای محیط در گلخانه و همچنین تامین رطوبت لازم ، استفاده از تجهیزات بویلر و دیگ بخار به عنوان یک منبع حرارتی برای انتقال مداوم گرما به گلخانه ضروری است. لازم به ذکر است که در صورتی که برای تامین رطوبت و گرمایش فضای گلخانه خود نیازمند بویلر و دیگ بخار می‌باشید، می‌توانید با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید. همچنین جهت درک بهتر ایجاد رطوبت گلخانه با بویلر ، خواندن ادامه مطلب خالی از لطف نمی‌باشد!

هدف از ایجاد گلخانه

گلخانه یک هدف اساسی دارد و آن نیز، فراهم کردن و حفظ محیطی برای تولید بهینه محصول و تحقق حداکثر سود می‌باشد. به عبارتی، این سیستم، شامل محیطی برای کارایی کار و همچنین رشد محصول می‌باشد. لازم به ذکر است که روش‌های زیادی برای تامین رطوبت و گرمایش موثر گلخانه وجود دارد که در نهایت به تجهیزات، نوع سوخت، ساخت و ساز مورد استفاده و شیوه های مدیریتی که دنبال می‌شود بستگی دارد. از آنجایی که هر عملیات معمولا ملاحظات منحصر به فردی دارد. در هنگام انتخاب و نصب سیستم گرمایش، توجه به انواع گیاهان، سطح کیفیت تولید ، نوع(های) گلخانه(ها) و روش های مدیریتی اهمیت دارد.

دیگ‌های‌ بخار و تامین رطوبت و گرمایش

ایجاد سیستم گرمایش در گلخانه یکی از قدیمی ترین انقلاب‌ها و تحولات صورت گرفته در حوزه کشاورزی است. و از  دیگ بخار و آب گرم، به طور گسترده‌ای به عنوان سیستم گرمایش مرکزی استفاده می‌شود. از دیگ بخار  برای گرم کردن آب بین 120 فارنهایت و 180 فارنهایت استفاده می شود.

امروزه سیستم های گرمایشی، عنصری حیاتی در گلخانه‌های تجاری در سراسر جهان محسوب می‌شوند. بسیاری از محصولات گلخانه‌ای برای باردهی مناسب نیازمند رطوبت بالا و همچنین اختلاف دما بین روز و شب می‌باشند. در بسیاری از موارد،  میانگین دمای 24 ساعته باید بالای 18 درجه سانتیگراد باشد. برای دستیابی به این شرایط، سیستم گرمایش گلخانه، اولین تاسیسات فنی است که باید مورد توجه قرار گیرد. لازم به ذکر است که تامین گرمایش گلخانه به طور سنتی با استفاده از دیگ بخار مرکزی انجام می‌شود و بخار توزیع شده توسط آن، به تامین رطوبت لازم در گلخانه و گرمای لازم منجر می‌شود.

ایجاد رطوبت گلخانه با بویلر

ایجاد رطوبت گلخانه با بویلر

بویلرهای زیست توده در گلخانه

جهت شناخت بهتر بویلرهای زیست توده در گلخانه و همچنین کسب مشاوره‌های لازم در زمینه ایجاد رطوبت گلخانه با بویلر، می‌توانید با مشاورین فروش این مجموعه ارتباط بگیرید. همانطور که در بالا به آن اشاره شد، سیستم‌ حرارت مرکزی گلخانه‌ها، از یک دیگ بخار مرکزی تشکیل شده است. بخار تولید شده توسط بویلر، از طریق لوله‌ها از مناطق پرفشار به مناطق کم فشار جریان می‌یابد. شایان ذکر است که با استفاده از این دیگ‌های بخار و یک سیستم های گرمایشی معتدل، حتی در ماه‌های زمستان نیز می‌توان رطوبت و دمای ایده‌آل لازم برای گلخانه‌ها را فراهم کرد. در نظر داشته باشید که در گلخانه‌های بزرگ، معمولا از دیگ بخار و  بویلرهای زیست توده استفاده می‌شود. بویلرهای زیست توده، مولدهای بخار یا آب گرم هستند که از سوخت جایگزین (زیست توده) استفاده می‌کنند.

لازم به توضیح است که هر چند سیستم‌های دیگ بخار جدید آسان‌تر از سیستم‌های قدیمی‌تر است. با این حال، از دیگ‌های بخار هیدرونیک (آب گرم) و دیگ‌های بخار قدیمی در گلخانه‌ها، همچنان استفاده زیادی می‌شود.

مزیت سرمایه‌گذاری در سیستم بخار

یک سیستم گرمایش بخار بسته به اندازه گلخانه،  به یک دیگ بخار، شیرها، تله ها و سایر کنترل ها نیاز دارد. هنگام استفاده از گرمایش بخار، 1/3 گرما باید در بالای سر و تقریبا 2/3 باید در امتداد دیواره های جانبی توزیع شود. یک سیستم بخار نیاز به سرمایه گذاری اولیه بالایی دارد و هزینه های نگهداری قابل توجهی دارد. با این حال، طول عمر بالایی داشته و علاوه بر تامین گرمایش گلخانه می‌توان از این سیستم جهت پاستوریزاسیون خاک نیز استفاده به عمل آورد. از آنجایی که بخار را می توان به طور موثر در مسافت های طولانی حمل کرد، سیستم های گرمایش بخار اغلب در محدوده‌های بزرگی از  گلخانه مورد استفاده می‌باشند.

مرکز مشاوره ایجاد رطوبت گلخانه با بویلر

در صورتی که جهت ایجاد رطوبت گلخانه با بویلر به دنبال کسب مشاوره‌های لازم و همچنین خرید یک سیستم گرمایشی و دیگ بخار می‌باشید، پیشنهاد می‌کنیم با کارشناسان فروش این مجموعه ارتباط بگیرید. این مجموعه، از جمله مراکز معتبر در عرضه و توزیع انواع سیستم‌های گرمایشی گلخانه می‌باشد، که توانسته خوشنامی قابل توجهی در بازار برای خود محقق سازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Button
× واتساپ