نحوه تعمیرات مشعل گازی

در گرمایش صنعتی و تجاری و حتی منازل امروزی، نصب موفق یک سیستم گرمایشی ، مستلزم بررسی دقیق مشعل این سیستم از نظر راندمان و انتشار گازهای گلخانه‌ای، بهینه سازی فرآیند و جلوگیری از هدررفت انرژی است. در صورت نیاز به دریافت خدمات لازم در حوزه تعمیرات مشعل گازی، پیشنهاد می‌کنیم با متخصصین این مجموعه تماس بگیرید. همچنین جهت آشنایی بهتر با عملکرد و انواع مشعل گازی، مطالعه ادامه مطلب خالی از لطف نخواهد بود!

عملکرد مشعل‌های گازی

مشعل گازی، یک عنصر اساسی در انواع دیگ‌های صنعتی از جمله دیگ بخار است که وظیفه اصلی آن، ترکیب کردن  سوخت با هوا برای تولید شعله و شروع احتراق می‌باشد. مشعل همچنین این امکان را می‌دهد تا شعله بر اساس نیاز دیگ، تغییر کرده و تنظیم شود. شایان ذکر است که اغلب مشعل‌های صنعتی دارای دستگاه‌های کنترلی می‌باشند که مخلوط صحیح بین سوخت و هوا را امکان پذیر ساخته و عملکرد بهینه دیگ را تضمین می‌نمایند. یک مشعل صنعتی باید ترکیب هوا و گاز را به نسبت های مناسب و ثابت نگه دارد. این مشعل‌ها، بسته به قدرت  و توان خود، به دو نوع مشعل‌های تجاری و مشعل‌های صنعتی طبقه‌بندی می‌شوند. مشعل هایی که توان آن‌ها بین 25000 تا 150000 کیلو کالری در ساعت می‌باشد، مدل‌های تجاری در نظر گرفته می‌شوند. در حالی که مشعل های بیش از 150000 کیلو کالری در ساعت، به عنوان مشعل های دیگ‌های بخار صنعتی طبقه بندی می شوند.

تعمیرات مشعل گازی

تعمیرات مشعل گازی

انواع مشعل

جهت کسب اطلاعات بیشتر از انواع مشعل‌ها و همچنین نحوه دریافت خدمات لازم در حوزه تعمیرات مشعل گازی ، پیشنهاد می‌کنیم با مشاورین این مرکز در ارتباط باشید. مشعل‌ها، بسته به سوختی که استفاده می‌کنند، به سه نوع مشعل‌های مایع، مشعل گازی یا ترکیبی تقسیم می‌شوند:

  • سوخت مایع (گازوئیل): پمپ گازوئیل، سوخت مایع را تحت فشار زیاد قرار داده و با عبور آن از یک سوراخ کوچک، آن را پودر می‌کند. در این مشعل، گازوئیل به صدها قطره تقسیم شده و با هوا مخلوط می‌شود و با تخلیه الکتریکی الکترودها، سوزانده می‌شوند. به این ترتیب یک شعله کنترل شده تولید می‌شود.
  • سوخت گازی (متداول ترین آن‌ها گاز طبیعی، بوتان یا پروپان هستند) : در این مشعل، گاز به صورت مخلوط با هوا وارد شده و با ایجاد جرقه، احتراق ایجاد می‌شود. لازم به ذکر است که در این نوع مشعل‌ها، به دلیل سهولت احتراق گاز در شرایط محیطی، وسایل ایمنی برای جلوگیری از نشتی ضروری است.

علاوه بر این، مشعل‌ها دارای سیستم‌هایی هستند که با تنظیم سطح سوخت و هوای ورودی به سیستم، شعله را تنظیم می‌کنند. از این نظر، دو نوع مشعل وجود دارد:

  • مشعل مرحله‌ای: این مشعل، با کنترل میزان سوخت، سطح شعله را تنظیم می‌کند. متداول ترین نوع آن، مشعل سه مرحله‌ای است. اگر چه مشعل‌های چهار مرحله‌ای نیز بسیار پرکاربرد می‌باشند.
  • مشعل تعدیل کننده: این مشعل بر اساس اطلاعاتی که از یک پروب دمایی واقع در سیستم گرمایشی دریافت می‌کند، قدرت شعله را از طریق یک سیستم الکترونیکی تنظیم می‌کند.

شایان ذکر است که مشعل های صنعتی مجهز به سیستم‌های کنترلی هستند که این امکان را می‌دهد که عملکرد آن‌ها با نیازهای تقاضای واقعی تطبیق داده شده و در نتیجه صرفه جویی قابل توجهی در مصرف سوخت حاصل شود!

قطعات اصلی مشعل دیگ بخار

به طور کلی، قطعات اصلی مشعل دیگ بخار را می‌توان به این شرح ارائه داد:

  • سر احتراق: محل تهیه مخلوط سوخت و هوا است. مقادیر مناسب روی سر تنظیم می‌شود.
  • فن: هوا را به سمت سر احتراق هدایت می‌کند.
  • مدار سوخت: سیستمی که سوخت از طریق آن از آسپیراسیون تا پاشش آن در گردش است.
  • پمپ: سوخت را از مخزن مکیده و با فشار کافی برای رسیدن به پاشش که در نازل انجام می‌شود، به حرکت در می‌آورد.
  • مدار الکتریکی: از جعبه کنترل، موتور، شیر برقی و فتوسل تشکیل شده است.

شایان ذکر است که این اجزا،  قطعات اصلی یک مشعل صنعتی هستند. اگرچه بسته به اینکه در مورد مشعل گازی صحبت کنیم یا گازوئیلی، این قطعات متفاوت خواهند بود!

بهترین مرکز تعمیرات مشعل گازی

در نظر داشته باشید که در صورت نیاز به دریافت هر گونه خدمات در حوزه تعمیرات مشعل گازی ، می‌توانید با کارشناسان این مجموعه ارتباط بگیرید. این مجموعه از جمله مراکز صاحب نام در ارائه بهترین خدمات حوزه تعمیرات مشعل است و توانسته است تعهد بسیاری از مشتریان را برای مجموعه خود به ارمغان آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Button
× واتساپ