نحوه خرید بویلر

در حال حاضر، آب گرم یکی از ملزومات اصلی تامین آسایش افراد بوده و جزئی جدایی ناپذیر در هر خانه محسوب می‌شود. یکی از مهمترین سیستم‌ها جهت تامین آب گرم، بویلر است. این دیگ، مخزن و سیستم تبادل حرارتی است که  آب را تا دمای دلخواه گرم کرده و دسترسی مستمر افراد به آب گرم را فراهم می‌سازد. لازم به ذکر است که در صورت نیاز به خرید این سیستم گرمایشی، می‌توانید با مشاورین فروش این مجموعه ارتباط بگیرید.

کارکرد بویلر

بویلر، سیستمی است که در آن، گرمایش آب به دلیل گرم شدن حامل گرما توسط یک منبع حرارتی خارجی اتفاق می افتد. به عبارتی، در این دیگ ، رساندن دمای آب به سطح مورد نیاز با تعامل با یک منبع انرژی خارجی، که می‌تواند یک دیگ برقی یا گازی، گرمایش مرکزی یا حتی یک باتری خورشیدی باشد، تضمین می شود. شایان ذکر است که ظرفیت یک دیگ بخار محدود به طیف خاصی نبوده و می‌تواند 100، 150، 200، 250، 300 لیتر و یا حتی بیشتر باشد. در نظر داشته باشید که  انتخاب یک دیگ بخار با مخزن مناسب، به نیازهای فردی شما بستگی دارد!

ساختار بویلر

به طور کلی، ساختار یک بویلر و مهم‌ترین اجزای تشکیل دهنده آن به این شرح است:

  • لایه عایق
  • مخزن فولاد ضد زنگ
  • مبدل حرارتی
  • آند منیزیم
  • دماسنج

در اغلب دیگ‌های بخار، یک لایه عایق بین پوشش بیرونی و مخزن آب وجود دارد که اتلاف حرارت را در 24 ساعت به میزان سه تا چهار درجه کاهش می‌دهد. همچنین یک مبدل حرارتی به شکل یک لوله مارپیچ ساخته شده از فولاد یا برنج در داخل مخزن قرار گرفته و به گونه‌ای طراحی شده است که دمای آب در سراسر مخزن به طور یکنواخت گرم می‌شود. آند منیزیم نیز قطعه‌ای است که عملکرد محافظتی را انجام داده و با جلوگیری از شکل گیری واکنش های الکتروشیمیایی و خوردگی گالوانیکی ، از آسیب به سایر عناصر ساختاری جلوگیری می‌کند. دماسنج بویلر نیز توانایی نظارت بر دمای آب در سیستم را فراهم می کند.

مزایا و معایب

از جمله مزایای اصلی یک بویلر ، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حصول اطمینان از گرمایش حجم زیاد آب که حتی در زمان اوج بار، تامین آب گرم را امکان پذیر می‌سازد. به عبارت دیگر، به لطف این سیستم، چندین نفر به طور همزمان قادر خواهند بود بدون ایجاد ناراحتی برای یکدیگر، به عنوان مثال شستن ظرف در آشپزخانه و دوش گرفتن در حمام، از آب گرم استفاده کنند.
  • سودآوری : صرفه جویی این دیگ در مصرف انرژی، به ویژه در فصل زمستان که از یک منبع گرما هم برای گرمایش فضا و هم برای گرم کردن آب استفاده می شود، قابل توجه است.
  • قابلیت تامین آب گرم به طور همزمان در چند جهت، که این نوع دیگ بخار را از هیترهای جریانی متمایز می‌کند.
  • تطبیق پذیری: توانایی عملکرد در ارتباط با هر منبع گرمایی که می تواند تعویض شود.

فاکتورهای مهم به هنگام انتخاب دیگ بخار

در ادامه به برخی از مهمترین فاکتورهایی که در انتخاب یک بویلر باید مدنظر قرار گیرد، اشاره می‌شود:

  • ضخامت فلز مخزن ، یک فاکتور بسیار مهم به هنگام انتخاب و خرید بویلر، ضخامت فلز مخزن می‌باشد. اگر نمی توانید تصمیم بگیرید که چگونه یک بویلر را انتخاب کنید! پیشنهاد می‌کنیم دیگ‌های با مخزن ضخیم تر را انتخاب کنید! چرا که این دیگ‌ها 100٪  دوام بیشتری دارند.
  • پوشش داخلی مخزن: در بیشتر دیگ‌های بخار، فضای داخلی مخزن میناکاری شده است و این برای جلوگیری از پوسیدگی فلز و همچنین تشکیل قالب، قارچ و غیره کافی است! اما اگر که در پی یک بویلر بی نظیر می‌باشید، پیشنهاد می‌کنیم استفاده از انواع جدیدتر دیگ‌های بخار با “مینای شیشه ای سرامیکی” با محتوای تیتانیوم بالا را مدنظر قرار دهید.
  • اتوماسیون: از نظر اتوماسیون، دیگ‌های بخار با کنترل مکانیکی و الکترونیکی در بازار یافت می‌شوند. انتخاب هر یک از این دیگ‌ها کاملا سلیقه‌ای است، هر چند دیگ‌های بخار مکانیکی، خیلی کمتر خراب می شوند!
  • در نهایت لازم به ذکر است که هر چند ضخامت عایق فاکتور بسیار مهمی در انتخاب بویلر به شمار نمی‌آید! با این حال، بهتر است مدلی را انتخاب کنید که از عایق ضخیم تری برخوردار می‌باشد.

بهترین مرکز خرید بویلر

در نهایت لازم به یادآوری است که این مجموعه به عنوان بهترین مرکز خرید بویلر، به دلیل عرضه و توزیع دیگ‌های برخوردار از استانداردهای کیفی لازم توانسته است اعتبار قابل توجهی برای خود دست و پا نماید! شما در همین راستا، پیشنهاد می‌کنیم در صورت نیاز به خرید بویلر، با کارشناسان فروش این مجموعه تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Button
× واتساپ