نحوه خرید تجهیزات ضد عفونی خاک با بخار

بهترین روش تصفیه خاک، ضد عفونی خاک با بخار می‌باشد.  با این روش ضد عفونی، پاتوژن‌های گیاهی و سایر میکروارگانیسم‌های خاک همچون قارچ‌ها، باکتری‌ها، جلبک‌ها، نماتدها، تک یاخته‌ها از بین رفته  و خود خاک نیز دستخوش تغییرات بیولوژیکی می‌شود. در صورت نیاز به خرید مناسب‌ترین تجهیزات ضد عفونی خاک با بخار، می‌توانید با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید. همچنین جهت شناخت بهتر مکانیسم بخاردهی خاک و همچنین انواع مزایا و روش‌های انجام آن، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطلب ما را همراهی بفرمایید.

فرایند استریلیزاسیون خاک با بخار

استریلیزاسیون خاک با بخار (بخاردهی خاک) یک روش کشاورزی است که خاک را با بخار در مزارع باز یا گلخانه ها استریل می‌کند. آفات کشت‌های گیاهی مانند علف‌های هرز، باکتری‌ها، قارچ‌ها و ویروس‌ها از طریق بخار داغ القایی که باعث باز شدن پروتئین‌های حیاتی سلولی می‌شود، از بین می‌روند. البته از نظر بیولوژیکی، با استفاده از بخاردهی، خستگی خاک را نیز می‌توان از طریق انتشار مواد مغذی مسدود شده در خاک درمان کرد. بخار دادن منجر به موقعیت رشد بهتر و سریعتر و تقویت مقاومت خاک در برابر بیماری ها و آفات گیاهی می شود. امروزه استفاده از بخار داغ بهترین و موثرترین راه برای ضدعفونی خاک بیمار، خاک گلدان و کمپوست محسوب شده و از آن به عنوان جایگزینی برای گاز برومومتان که تولید و استفاده از آن توسط برخی از پروتکل‌های جهانی محدود شده است، استفاده می‌شود.

مکانیسم بخاردهی خاک

جهت شناخت بهتر مکانیسم بخاردهی خاک و همچنین خرید تجهیزات ضد عفونی خاک با بخار، پیشنهاد می‌کنیم با مشاورین این مجموعه در ارتباط باشید. به طور کلی، مکانیسم عمل ضدعفونی کردن خاک با بخار به این صورت است که بخار آب از دیگ بخار و از طریق لوله‌ها وارد خاک شده و در آن متراکم می‌شود و در اثر گرمای تبخیر، خاک را تا دمای 95 تا 100 درجه سانتی گراد گرم کرده و کلیه عوامل بیماری‌زای موجود در آن را از بین می‌برد.  شایان ذکر است که زمان بخار دهی به کیفیت خاک و هدف فرآوری بستگی دارد. در یک قاعده کلی ، خاک گلخانه‌ای که مورد استفاده قرار می‌گیرد، باید حداقل به مدت 10-20 دقیقه و حداکثر تا 45 دقیقه در دمای کمتر از 100 درجه سانتیگراد تحت بخاردهی قرار گیرد. و در صورت تشخیص وجود عوامل بیماری‌زای خطرناک در آن، مدت قرار گرفتن خاک در معرض بخار را حداقل تا 3 ساعت باید تنظیم نمود.

فواید بخاردهی خاک

بخاردهی خاک موجب ضدعفونی کردن مطمئن و سریع خاک از مواد و موجودات مضر برای گیاهان مانند باکتری‌ها، ویروس‌ها ، قارچ‌ها ، نماتدها و سایر آفات می‌شود. اثرات مثبت بیشتر فرایند بخاردهی خاک را می‌توان به صورت زیر بیان کرد:

  • از بین بردن تمام علف‌های هرز
  • افزایش قابل توجه عملکرد محصول
  • رفع خستگی خاک از طریق فعال سازی واکنش های شیمیایی – بیولوژیکی.
  • جایگزین متیل بروماید و سایر مواد شیمیایی حیاتی در کشاورزی.

انواع روش‌های بخاردهی

انواع مختلفی از چنین روش‌های بخاردهی خاک در عمل موجود است که از آن جمله می‌توان به بخاردهی سطحی و بخاردهی عمیق خاک اشاره کرد.

بخاردهی سطحی: بخاردهی سطحی با ورق‌های مخصوص (بخاردهی ورق) روشی است که دهه هاست به منظور بخار دهی سطوح وسیع از 15 تا 400 متر مربع در یک مرحله ایجاد شده است. این روش،  اگر به درستی اعمال شود، روشی ساده و بسیار اقتصادی است. استفاده از فلیس عایق مقاوم در برابر حرارت دارای مزایای متعددی است که از جمله آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صرفه جویی 50 درصدی در مصرف انرژی
  • کاهش زمان بخاردهی به میزان قابل توجه
  • بهبود نفوذ بخار به خاک

شایان ذکر است که در بخاردهی سطحی،  مناطق تک مرحله‌ای تا 400 متر مربع را می‌توان ظرف 4 تا 5 ساعت تا عمق 25 تا 30 سانتی متر ، 90 درجه سانتی گراد بخار داد.

بخار دهی عمیق خاک :  بخار دهی عمیق خاک مفهومی است که توسط شرکت نروژی Soil Steam international AS اتخاذ شده است. محققان این شرکت ، فناوری ابداع کرده‌اند که می‌تواند بخار را به عمق 30-40 سانتی متر در خاک برساند. این کار در یک فرآیند مستمر انجام می‌شود و آخرین نمونه اولیه آن‌ها موفق به تصفیه یک هکتار در 10 ساعت شد. در فرایند بخاردهی عمیق، خاک پس از یک عملیات بخار عمیق خاک برای ساله‌ا عاری از علفهای هرز، بذر، قارچ و نماتد باقی می‌ماند.

نحوه خرید تجهیزات ضدعفونی خاک با بخار

در نهایت لازم به یادآوری است که برای انتخاب مناسب‌ترین تجهیزات ضد عفونی خاک با بخار، از جمله دیگ بخار، می‌توانید با مشاورین فروش این مجموعه تماس بگیرید. همچنین در صورت مواجه شدن با هر گونه مشکلی در طی فرایند خرید، کارشناسان این مجموعه به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی می‌باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Button
× واتساپ