نحوه خرید دیگ بخار فایر تیوب

دیگ بخار فایر تیوب، حاوی سیستمی از لوله‌های آتش است که مهم‌ترین نقش آن‌ها مربوط به تامین انرژی لازم جهت ایجاد گرمایش می‌باشد. این دیگ، یک محفظه لوله‌ای دارد که لوله‌های آتش را نگه می‌دارد. جهت شناخت بهتر کارکرد و انواع این دیگ‌ها، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطلب همراه ما باشید. همچنین در صورت تمایل به خرید انواع مختلفی از دیگ‌های بخار فایر تیوب می‌توانید با متخصصین فروش این مجموعه در ارتباط باشید.

دیگ بخار و انواع آن

دیگ بخار، یک مبدل حرارتی است که در آن، انرژی، عموما از طریق یک فرآیند احتراق یا همچنین توسط گرمای موجود در گازی که در آن به گردش در می‌آید تامین می‌شود. در یک طبقه بندی کلی، دیگ‌های بخار را می‌توان به دیگ بخار لوله آب و لوله آتش طبقه بندی نمود. در هر دو نوع دیگ‌های بخار ، گرمای عرضه شده به یک سیال، عموما آب، منتقل شده و به دستگاه مصرف کننده منتقل می‌شود.

کارکرد دیگ فایر تیوب

امروزه، بویلرها به عنصر بسیار مهمی برای تامین گرمایش یک مکان و تولید انرژی لازم برای کاربردهای مختلف در صنعت تبدیل شده‌اند. دیگ بخار فایر تیوب ، شکلی از دیگ بخار است که در آن، گازهای گرم شده  از طریق یک یا چند لوله جریان می‌یابد. در این دیگ، گرمای گازها از طریق ‌رسانش حرارتی از طریق دیواره لوله منتقل می‌شود و آب را گرم کرده و در نهایت بخار تولید می‌کند. لازم به ذکر است که دیگ بخار فایر تیوب، رایج ترین نوع دیگ است که در تاسیسات صنعتی کوچک و متوسط استفاده می شود. دیگ های فایر تیوب اغلب به صورت واحدهای بسته بندی شده با پمپ‌ها و سیستم کنترل تولید می‌شوند و قبل از شروع به کار فقط به یک منبع آب و سوخت مناسب نیاز دارند.

دیگ بخار فایر تیوب

دیگ بخار فایر تیوب

در دیگ‌ بخار فایر تیوب ، شعله و گازهای حرارتی حاصل از احتراق ، در لوله‌هایی که به صورت بسته‌ای در داخل یک درام آب چیده شده اند، محبوس شده و آب در خارج از لوله‌ها به گردش در می‌آید. شایان ذکر است که دیگ‌های بخار فایر تیوب مولدهای بخار کارآمدی برای نیازهای بخار با فشار کم تا متوسط معمولا کمتر از 15 بار هستند. کار با فشار و نرخ بخار بالاتر به صفحات و دیواره‌های لوله ضخیم‌تر نیاز دارد.

انواع دیگ بخار فایر تیوب

بسته به نوع سوخت، دو نوع دیگ‌ بخار لوله آتش را می‌توان متمایز نمود:

دیگ بخار لوله آتش با سوخت زغال سنگ: بویلرهایی که برای سوزاندن زغال سنگ طراحی شده‌اند، دارای یک اجاق بزرگ هستند که در آن، هدر رفت حرارتی قابل توجهی در اثر جابجایی و تشعشع ایجاد می‌شود و به همین دلیل، وجود یک  عایق خوب در کوره ضروری است! از این دیگ‌ها می توان برای احتراق سایر سوخت های جامد نیز استفاده کرد.

دیگ بخار فایر تیوب با سوخت های مایع یا گازی:  این دیگ‌ها  اساسا از نظر اندازه با موارد قبلی متفاوت بوده و به نوبه خود، می‌توان آن‌ها را به دو نوع زیر طبقه‌بندی کرد:

  • کوره جامع: سوخت سوزانده شده مایع یا گاز است، بنابراین شعله‌ای کشیده از قسمت پایینی کوره به دست می‌آید که نسبت به دیگ های ذغالی بسیار کوچکتر است.
  • فشرده با لوله اجاق گاز: در این دیگ‌ها، یک لوله مرکزی غوطه ور در آب وجود دارد که نقش یک اجاق گاز را ایفا می‌کند. گازهای حاصل از احتراق، گرما را با تابش به این لوله منتقل می‌کنند.

مواد مورد استفاده در ساخت دیگ بخار فایر تیوب

لازم به ذکر است که در ساخت لوله های دیگ بخار  فایر تیوب، معمولا از فولاد (یا آلیاژ فولاد) یا به طور سنتی آهن فرفورژه استفاده می‌شود.  به دلیل خوردگی و ترک خوردگی ناشی از تنش، فولاد ضد زنگ، به ویژه از فرم‌های آستنیتی، در بخش های مرطوب لوله های بویلر استفاده نمی‌شود. با این حال، از  فولاد ضد زنگ فریتی اغلب در بخش‌هایی که بیش از حد گرم شده و در معرض آب جوش نیستند، استفاده می‌شود. شایان ذکر است که  در سال‌های اخیر، قیمت مس این فلز را به یک گزینه اقتصادی و مقرون به صرفه جهت جایگزینی فولاد تبدیل کرده است. به عبارتی، از  مس به دلیل شکل پذیری بهتر و رسانایی حرارتی بالاتر، اغلب در جعبه‌های آتش استفاده می‌شود.

 مرکز معتبر خرید دیگ بخار فایر تیوب

در نظر داشته باشید که در صورت نیاز به خرید انواع دیگ‌ بخار می‌توانید با مشاورین فروش این مجموعه تماس بگیرید. این مجموعه از جمله مراکز شناخته شده در عرضه و توزیع بهترین دیگ‌های بخار از جمله دیگ بخار لوله آب و لوله آتش بوده و به دلیل اهتمام در توزیع دیگ‌های بخار برخوردار از استانداردهای کیفی لازم توانسته است وفاداری بسیاری از مشتریان را برای مجموعه خود به ارمغان آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Button
× واتساپ