به دلیل اینکه نصب دیگ بخار ، نگهداری و تعمیر دیگ بخار به علت بالا بودن دما و فشار دستگاه خطرناک می باشد. به همین جهت حتما باید فرد متخصص و آموزش دیده واجد شرایط اقدام به نصب دیگ بخار نماید. قبل از اینکه عملیات راه اندازی و نصب دیگ بخار آغاز گردد. برای جلوگیری از هرگونه انفجار محوطه دیگ خانه باید تمیز گردد. و محیط کاملا از مواد قابل احتراق همچنون نفت و گازوئیل و بنزین پاکسازی گردد.

روش نصب دیگ بخار

نصب دیگ بخار به ترتیب به این صورت انجام می گیرد :
  • جانمایی نمودن دیگ بخار
    تامین هوای تمیز و تازه برای سوخت
    راه اندازی سیستم دیگ بخار
    بررسی و تنظیم دیگ بخار

راه اندازی دیگ بخار

جانمایی نمودن دیگ بخار :    دستگاه دیگ بخار حتما باید بر روی یک سکو بتنی و یا سکوی غیر قابل اشتعال ساخته شده. نصب شود. در ساخت سکو باید ابعاد و اندازه شاسی دیگ بخار و وزن دیگ بخار مدنظر قرار بگیرد و توجه لازم برای استحکام فونداسیون صورت گیرد. محل نصب دیگ بخار اگر بهتر است نزدیکترین موقعیت را نسبت به سیستم لوله کشی، دودکش داشته باشد. به منظور دسترسی راحت برای تمیز کردن دیگ بخار، تعمیر و نگهداری دیگ بخار و یا بازرسی و تعویض قطعاتت باید فضای خالی در اطراف دیگ بخار در نظر گرفته شود.

راه اندازی و روشن شدن دیگ بخار : عملیات راه اندازی و روشن نمودن دیگ بخار به این نحو انجام می گیرد. که در ابتدای کار از عدم وجود هرگونه جرم خارجی در داخل دیگ بخار اطمینان حاصل گردد. سپس دریچه های هندهول و مندهول بعد از هربار باز و بسته کردن باید محکم بسته شود. بهتر است اپراتور دیگ بخار قبل از راه اندازی دیگ بخار تمامی شیرآلات را مطابق با نقشه لوله کشی دیگ بخار بررسی نماید. و تمامی اتصالات را برای حصول اطمینان برای محکم بودن کنترل نماید. همچنین بررسی پیچ و مهره قطعات دیگ بخار نیز بسیار لازم و ضروری است.

.

شیر هواگیری تعبیه شده در دیگ بخار جهت تخلیه هوای اضافی می باشد. قبل از راه اندازی دستگاه برای جلوگیری از محبوس شدن هوا تما اقدام به هواگیری کنید. با استفاده از اهم متر، از سالم بودن فیوزها اصمینان کافی حاصل نمایید. پس از بررسی های اولیه داخل دیگ بخار را کاملا شسته و آبگیری نمایید، آبی که در دیگ بخار استفاده می شود. حتما باید فاقد هرگونه رسوب و مواد معلق باشد. به همین جهت با توجه به آب منطقه از انواع روش های سختی گیری می توانید استفاده کنید.

به منظور روشن شدن پمپ باید شیر تخلیه را باز کرده و اجازه  دهید. تا سطح آب پایین تر بی آید. هنگامی که آب دستگاه دیگ بخار بیش از حد پایین آمد پمپ کاملا اتوماتیک روشن خواهد شد سپس پمپ را توسط کلید مربوطه خاموش کرده و تخلیه را ادامه دهید تا سطح آب به علامت اولین کم آبی برسد. سپس بلافاصله شیر تخلیه را ببندید و مجددا یونیت لول کنترل را برای این حالت تنظیم کنید تا چراغ آن روشن شده و آژیر فعال شود.

در مرحله بعدی آژیر را قطع کرده مجددا شیر تخلیه را باز نمایید و عمل تخلیه تا رسیدن به دومین کم آبی ادامه دهید. در نهایت شیر تخلیه را ببندید و یونیت سوییچ مربوطه را تنظیم کنید. در این مرحله چراغ مربوط به کم آبی روشن خواهد شد. و آژیر فعال می گردد. کلید را از کار بی اندازید و کار را ادامه دهید. پمپ را بر روی کلید خودکار قرار داده و اجازه دهید که روشن شود.

راه اندازی دیگ بخار

برای روشن نمودن دیگ بخار از آنجایی که مشعل ها انواع مختلفی دارند. حتما قبل از روشن نمودن کاتالوگ مربوطه را مطالعه کنید. این نکته را فراموش نکنید که مشعل دیگ بخار نباید قبل از هواگیری روشن شود. ولی برای راحت تر شدن کار می توانید موتور را با دست خود بچرخانید. از جای گیری صحیح فتوسل دیگ بخار اطمینان حاصل نمایید.

حتما اگر برای اولین بار دستگاه دیگ بخار تهیه کرده اید از متخصصین برای راه اندازی و نصب دیگ بخار کمک بگیرید.

تعمیر و نگهداری از دیگ بخار

یکی از مهمترین مسائل در جهت حفظ ایمنی دیگ بخار باید انجام گیرد. و از وقوع هرگونه حوادث ناگوار چون انفجار جلوگیری شود توجه بسیار ویژه به تعمیر و نگهداری از دیگ بخار می باشد. شما باید حتما یک برنامه خاص در جهت انجام تعمیرات پیشگیرانه، تعمیرات اصلاحی، تعمیرات اضطراری دیگ بخار خود داشته باشید. و این برنامه را به نحوی ارائه کنید که که به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه و فصلی انجام گیرد.

محصولات ایران بویلر:
دیگ بخار
دیگ آب گرم
دیگ روغن داغ
آب نما مغناطیسی
پرشر سوئیچ
پمپ آب طبقاتی
سوپاپ اطمینان
سیستم حرارت مرکزی آب گرم

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Button
× واتساپ