نکات قابل توجه درباره سونا و استخر با دیگ آبگرم

دیگ آبگرم به دلیل ویژگی های بسیار در صنایع گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع یکی از اصلی ترین وسیله هایی که برای راه اندازی یک استخر یا سونا و جکوزی لازم می باشد، این دیگ است. سونا دو نوع دارد؛ سونای خشک که این نوع سونا با به کار بردن اجاق های برقی و گذاشتن سنگ هایی بر روی آن ها دمای گرم تولید می کنند. همچنین پله هایی نیز برای نشستن یا دراز کشیدن اشخاص از جنس چوب در نظر گرفته می شود. البته اگر بر روی این تجهیزات و سنگ ها آب بپاشیم کمی بخار نیز به وجود می آید.

شرایط با تولید این بخار در این سونا تا حدودی بهتر می گردد، زیرا هوای خیلی خشک و گرم برای سیستم تنفسی زیاد جالب نیست. و بهتر آن است که کمی رطوبت نیز در این مکان تولید کرد. کاربرد عمده این دیگ آبگرم مخصوص سونا و استخر است. نوع دیگری از سونا که به سونای بخار معروف است، نیز وجود دارد که در این نوع سونای بخار از دیگ آبگرم یا بخار که تولید بخار کند، در مکانی دور از اتاق سونا، قرار می گیرد. اتاق سونای بخار پوشیده از سنگ مرمر در کف، پله های نشیمن گاه و دیوارها می باشد.

بنابراین این حرارت از راه لوله به درون اتاق سونا می رسد. تا در محیط این اتاق توزیع گردد. در نهایت این وضعیت حالتی است. که از اشباع بخار آب بعلاوه گرما به وجود می آید. این نوع سونا علاوه بر ایجاد لطافت بر روی پوست باعث شستشوی سینوس ها، مجرای تنفسی و ریه ها خواهد شد.

امتیاز دیگ آبگرم برای سونا و استخر

حال به چگونگی استفاده از دیگ آبگرم و مبدل حرارتی در یک استخر می پردازیم. در واقع دو راه برای بالا بردن آب استخر وجود دارد؛ یکی گرم کردن آب استخر با به کار بردن این دیگ و مبدل حرارتی و  دیگری گرم کردن آب استخر با  واحدهای پیش گرمکن امکان پذیر می گردد.

البته استفاده از دیگ آبگرم اصولی دارد که باید در صورت استفاده از راه نخست، در گزینش نوع دیگ، مبدل، پمپ سیرکوله، طراحی سیستم لوله کشی و … می بایست مناسب با وضعیت پروژه بوسیله طراح صورت گیرد.

باید این نکته را نیز مورد نظر قرار داد که اهمیت این روش در کشور به دلیل کاربرد بسیار آن برای سونا و استخر از میزان بالایی برخوردار است. در نتیجه به دلیل امتیازات بیشتر این روش در مقایسه با روش دوم که اکثرا در استخرهای کوچک به کار می رود، باعث پیشی گرفتن این روش بر روش های دیگر می باشد.

دیگ آبگرم

دیگ آبگرم

امتیاز دیگ آبگرم سونا واستخر

استفاده از دیگ آبگرم و مبدل حرارتی دارای مزایایی است. یکی از این مزایا قابلیت انعطاف و اطمینان این روش می باشد. این روش در طولانی مدت اثبات نموده است که روش موثر و خوبی است. از کیفیت بالایی برخوردار است. به عنوان نمونه اگر این دیگ در لوازم و تجهیزات خود دچار اختلال گردد، به دلیل مشخص بودن اختلال به سرعت میتوان مشکل پیش آمده را رفع نمود. زیرا دیگ و مبدل حرارتی در یک مجتمع بزرگ آبی از هم تفکیک شده و به صورت دیگ های از هم جدا نصب می گردند.

در واقع بدون از کار افتادن بقیه دیگ ها، دیگ خراب بدون اختلال در کار دیگ های دیگر تعمیر می گردد. در واقع در استخرهای بزرگ که حاوی چند دیگ آبگرم بزرگ هستند، به  طور موازی  از چند دیگ استفاده می گردد تا آبگرم کافی در استخرها تولید گردد و اگر دچار اختلال  شدند، یکی از این دیگ ها که دچار مشکل شده را از دور خارج می نماییم  و از گنجایش حرارتی دیگ های دیگر در استخر استفاده می کنیم.

.

البته می بایست پس از نصب این دیگ آبگرم اصول نگهداری صحیح ان را نیز رعایت نمود. به عنوان نمونه این گونه دیگ ها توسط اسید شسته می شوند و این اسید می بایست بر اساس درصد و ترکیبات خاص شست و شوی دیگ خریداری گردد. همچنین این ماده شوینده می بایست دارای تاریخ تولید باشد و منقضی نشده باشد،  که دیگر خاصیت ضدعفونی کنندگی خود را از دست خواهد داد. با استفاده از این اسید در واقع از فرسایش و روند تخریب دیگ جلوگیری نموده ایم. اما اگر از دیگ مطابق با شرایط استاندارد محافظت نموده اید، که دیگر نیازی به اسیدشویی نیست.

بعضی از این دیگ آبگرم ها نیز بوسیله مواد شیمیایی شسته می شوند، البته قبل از راه اندازی اولیه  باید شست و شو شوند. بنابراین باید روغن، گریس و دیگر ذراتی که در طی ساخت این دیگ ها بر روی این محصولات جا مانده را پاک سازی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Button
× واتساپ