همه چیز در مورد دیگ روغن داغ

دیگ روغن داغ در زمان‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. و کاربرد دارد که نیاز به حرارت بالایی باشد. این نوع دیگ در مقایسه با دیگ‌های بخار ارزان‌تر است.

دیگ روغن داغ چگونه کار می‌کند؟

دیگ حرارتی روغن می‌تواند با گاز طبیعی و سوخت های مایع کار کند. در صنایع مورد استفاده قرار می گیرد.

در صورت نیاز به دمای بالا، در مقایسه با دیگهای بخار فشار بالا، دمای بالا در فشار کمتری بدست می آید و اثرات سو آب از بین می رود.

این سیستم که کاملا بصورت پکیج طراحی شده است. خیلی سریع مونتاژ و نصب می شود.

اکونومایزر، که برای گرم کردن هوای احتراق ورودی به بخاری با گاز دود خارج شده، در پشت دیگ نصب می شود. برای افزایش کارایی سیستم طراحی شده است.

پانل خنک کننده چرخش عقب که به طور ویژه طراحی شده است. نه تنها مزیت سطح گرمایش را به همراه دارد، بلکه از قرار گرفتن در معرض لرزش و ضربه در دیگ بخار جلوگیری می کند و همچنین عملکرد طولانی مدت را فراهم می کند.

دیگ روغن داغ توسط یک سیم پیچ که به شکل مارپیچ بوده، آتش می‌گیرد و از این احتراق، انرژی را تولید می‌کند.

سیم پیچ، روغن حرارتی و یا مایعی که از طریق دیگ بخار پمپاژ می‌گردد را گرم می‌کند. روغن حرارتی، کویل را گرم می‌کند. در دیگ روغن داغ بر خلاف دیگ  بخار و یا دیگ بخار آب؛ طی این فرآیند گرمایشی، فشار زیادی به سیستم وارد نمی‌کند.

دیگ روغن داغ

دیگ روغن داغ

 

سیستم های روغن حرارتی نسبت به سیستم های جوشاندن آب برتری دارند

دیگ‌های روغنی از جهات گوناگونی در مقایسه با دیگ بخار برتری دارند. در ادامه به دلایل برتری آن و یا در حقیقت به مزیت‌های این نوع از دیگ‌ها اشاره می‌کنیم.

تعمیر و نگهداری دیگ روغنی همواره از دیگ بخار آب بسیار ارزان‌تر است. همچنین دارای خطرات کمتری است. فشارهای زیاد که در کارکرد دیگهای بخار آب مورد نیاز است.  آنها را از دیگ‌های روغن خطرناک‌تر کرده است.

از دیگر مزیت‌هایی که در مورد سیستم‌های حرارتی روغنی می‌توان اشاره کرد. و بسیار مورد توجه قرار گرفته است، عدم خوردگی در قیاس با دیگ بخار یا دیگ‌های بخار آب گرم است. عدم رسوبات آهک نیز در دیگ‌های روغنی از مزایای قابل توجه می‌باشد.
همین مزیت‌ها، هزینه‌های عملیاتی دیگ بخار را کاهش داده است. دیگ‌های بخار آب به دلیل دارا بودن این موارد، هزینه های بیشتری را نیز دارند.

با استفاده از سیستم های روغن حرارتی، در فشارهای بسیار کم به کاربر توانایی عملکرد در دمای بالا (حداکثر 600F با روغن های حرارتی آلی و 800F با مواد مصنوعی خاص) داده می شود.

سیستم های روغن حرارتی با نام های مختلفی تولید می شوند

بسیاری از مردم دنیا با نام های مختلفی از این سیستم ها یاد می کنند. بخاری روغن حرارتی، سیستم روغن حرارتی، دیگ بخار روغن حرارتی، بخاری سیال حرارتی، سیستم سیال حرارتی، دیگ بخار روغن حرارتی، بخاری مایعات حرارتی، بخاری روغن گرم، سیستم روغن داغ و دیگ روغن داغ.

همه آنها به همان نوع سیستم انتقال حرارت توسط مایع در فضای بسته اشاره دارند. بسیاری از افراد از اصطلاحات دیگ بخار روغن حرارتی یا دیگ بخار سیال حرارتی استفاده می کنند، حتی اگر اکثر سیستم ها هیچ نوع تبخیری را شامل نشوند.

سیستم های سیال انتقال حرارت

مایعات انتقال گرما به طور معمول از طریق بخاری های چوبی، گازی، نفتی یا برقی پخش می شوند. سیال با تماس مستقیم با عنصر بخاری گرم می شود، به کاربر گرمای فرآیند پمپ می شود و دوباره به سیستم گرمایش برمی گردد.

این یک روند مداوم است و بسیاری از گیاهان به طور مداوم کار می کنند. مایعات ارگانیک انتقال حرارت در صورت عملکرد زیر حد پایداری حرارتی (TSL) پایدار هستند و توسط عوامل خارج از سیستم آلوده نمی شوند. گاهی اوقات، گرمای بیش از حد و آلودگی ایجاد می شود، و باعث ایجاد محلول های نامحلول در کربن می شود که روی سطوح سیستم و سطوح انتقال حرارت ناپایدار رسوب می کنند.
رسوب جامدات می تواند لوله ها و شیرهای روی سیستم را از برق وصل کند. Fouling باعث کاهش کارایی کلی سیستم انتقال حرارت، افزایش سایش مهر و موم های دینامیکی می شود و حتی می تواند باعث فرسودگی یا ترک خوردگی سطح بخاری شود.

Liquid Process Systems این سیستم، فیلتراسیون در دمای بالا را طراحی کرده است، که برای حذف مداوم این جامدات کربنی با مایع انتقال حرارت یا روغن حرارتی به کار گرفته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Button
× واتساپ